Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium (2021)

autoreview

Hyundai i30 Wagon
Hyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 Wagon

Signalement

Uitvoeringi30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf9.500 km
KM-stand laatst42.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aankoop

  • 9.500 km

Halverwege 2022 was ik in het bezit van een Fiat Tipo Wagon, diesel met 120 pk uit 2017. Prima auto maar regelmatig elektronische storingen, wat er uiteindelijk toe leidde dat mijn partner tijdens een vakantie in Duitsland bij weer een storing riep, "Koop maar een andere auto". Omdat ik door verandering van werk geen grote afstand woon-werk meer had werden onderstaand de uitgangspunten voor de volgende auto.

- 1 tot 2 jaar oud.
- Het moet een station zijn ivm de hond.
- Voor de eerste keer een automaat.
- minimaal 150 pk
- Benzine uitvoering.
- motor met 4 cilinders.

Via internet en autoweek.nl veel tests gelezen en gezien. De volgende auto's in overweging genomen.
- Kia Ceed
- Renault Megane
- Hyundai i30
- Volkswagen Golf

Met een Kia proefgereden en dat beviel erg goed. Echter het interieur was erg beschadigd dus dit viel al. De Golf vond ik te duur en niet beter(volgens de test op autoweek.nl) dan de Hyundai.
In Emmen een Hyundai gevonden die aan de eisen voldeed en daar mee proefgereden.
Dat bevoel direct goed. Bleek een import auto te zijn uit Tsjechië. De premium uitvoering. Deze verschilt licht van de Nederlandse uitvoering. In het interieur ontbreken er wat zaken maar al het belangrijke zit erop. En nog belangrijker. Fysieke knoppen voor radio en airco.
Koop gedaan. Fiat ingeruild.

3 jaar later

  • 42.000 km

Hoe bevalt zo'n Hyundai i30 nu na 3 jaar.

Het rare met mij als persoon is dat ik wel een autogek ben maar ik in mijn keuze bij de aanschaf van een auto toch veelal rationeel blijf.
Ik ben vaak op autoweek.nl en autotrack naar een andere auto aan het kijken. Het vervelende is echter dat na elke langere rit met de Hyundai, of dit nu een vakantierit of iets anders is, ik tot de conclusie kom dat de Hyundai gewoon een prima auto is. Daarbij dient rekening gehouden te worden dat ik een rustige rijder ben. Daarnaast rijden we per jaar tussen de 10.000 en 15.000 km.
Voor het gemak is er na 1 jaar nog een afneembare trekhaak onder de Hyundai gezet.

Wat bevalt er goed aan de Hyundai?
- De auto rijdt comfortabel
- De stoelen zitten goed. Ik ben zelf 1.78m
- De ruimte in de auto is prima. Kofferruimte groot genoeg voor onze herdershond. Op de achterbank zit zelden iemand maar de ruimte daar is voldoende.
- Bediening van systemen, mede door fysieke knoppen erg makkelijk.
- Auto is zuinig. Op een vakantierit vanuit Zuid-Frankrijk en een snelheid van gemiddeld 130 km/u, waar dat kon reed, ik 1 op 18,2. Prima.
- Behalve reguliere onderhoudskosten, geen extra kosten gehad.
- Combinatie automaat en motor is prima en schakelen gaat haast naadloos.
- Vermogen is met 160 pk ruim voldoende. Ik rijd veelal in Eco en Normaal en slechts zelden in de Sportstand.

Wat is er minder.
- Het bandgeruis is hoorbaar aanwezig op hogere snelheden. Wellicht dat andere banden in de toekomst hier verandering in brengen.
- Geluidsinstallatie is niet je van het.
- Het is een beetje een saaie auto om te zien.

Slotsom.
Met de Hyundai i30 rijden we een comfortabele auto die ruimschoots aan de verwachtingen voldoet. Voorlopig rijden we hier lekker mee door totdat er een hogere auto moet komen. We zijn tenslotte 60 plussers, haha.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.