Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue ActiveVersion (2010)

autoreview

Hyundai i30 CW
Hyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30

Signalement

Uitvoeringi30 CW 1.4i CVVT Blue ActiveVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst5.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne, ruime auto

  • 5.100 km

Sinds eind maart rijd ik in een Hyundai i30CW 1.4 Cool Blue Active Version. Het is een lease-auto die een stuk voordeliger is dan mijn vorige auto, doordat deze in de 20%-bijtelling catagorie valt en een veel lagere nieuwprijs heeft.

Hiervoor reed ik in een Volkswagen Golf Plus. Een prima auto met veel ruimte, keurig verbruik, fijne stoelen etc. Nu ik in een Hyundai rond rijd wil ik die Golf Plus absoluut niet meer terug.

De i30CW stuurt prima, heeft fijne stoelen, genoeg ruimte voor en achterin (ik ban bijna 1,90 m), is lekker comfortabel geveerd (remmen voor verkeersdrempels hoeft niet) en heeft een hele leuke stereo in de basisuitrusting.

Ik ben al twee keer op en neer gereden naar de alpen (fanatiek skiër) en ook dit is mij er goed bevallen. Het 1.4-tje reed probleemloos met vier volwassenen, dakbak met veel bagage vanaf Moutiers (400 m) naar Val Thorens (2300 m). Er zijn auto's die dat sneller kunnen, maar ik reed achter een rij auto's aan die minder snel omhoog reden dan ik kon. Inhalen heb ik niet geprobeerd bergop met een volle auto.

Op de Franse snelwegen heb ik veel 140km/u gereden. Verbruik gaat dan richting 1:11. Ik vermoed dat dat niet veel zuiniger kan met dakbak en volle belading op benzine. Oja, winterbanden kunnen ook een 8% verbruik schelen...

Bij normaal gebruik in Nederland (100-120 op de snelweg, zonder dakkoffer) is 1:15 gemakkelijk haalbaar. Het Start-stop-systeem werkt na wat gewenning uitstekend en hiermee kun je in de stad veel brandstof besparen. Het opgegeven fabrieksverbruik haal ik nog niet en dat is me tot nu toe met nog geen enkele auto gelukt.

Conclusie tot nu toe: de i30CW is voor de prijs (€ 18.000 incl metalic lak) waarvoor die te koop is een uitzonderlijk goede, ruime reisauto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.