Hyundai i30 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

autoreview

Hyundai i30
Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30

Signalement

Uitvoeringi30 1.4i CVVT Blue i-Drive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst15.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een weekje als een auto

  • 15.700 km

In verband met schade aan mijn eigen auto een weekje een Hyundai i30 mee gehad.

De i30 is geen erg spannende auto. Niet dat de i30 er slecht uit ziet, het is een mix van verschillende stylen. De achterkant lijkt erg op de BMW 1 serie.

Stoelen zitten hard maar niet oncomfortabel. Goede zijdelingse steun en behoorlijk wat beenruimte. Kofferbak en de achterbank zijn wat je bij deze klasse mag verwachten niet meer niet minder. Uitrusting is gezien de prijs (ca 15000) behoorlijk te noemen. Het stuur is jammer genoeg van hard plastic en ligt niet lekker in de hand. De versnellingspook heeft een plastic drukknop om de achteruit te ontgrendelen en dat voelt een beetje goedkoop aan. De bak schakelt wel prima. Radio CD speler met USD en AUX aansluiting geluid is ruim voldoende.

De i30 waar ik mee op weg was had een 1,4 motor. Dat voldoet in Nederland maar je merkt wel dat de versnellingen kort zijn gehouden. Gevolg is dat je bij 100 km/u al op ruim 3000 tpm zit en bij 120 km/u al richting 4000 tpm gaat. De motor laat zich dan nadrukkelijker horen en dat is wat storend.

Het verbruik lag bij een mix tussen stadsritjes en een lange rit op 7,5 ltr/100 km. Het start/stop systeem is even wennen maar werkt goed. De schakelindicator is leuk maar had voor mij niet gehoeven.

Al met al is de i30 best een leuke auto zeker als je de prijs in ogenschouw neemt wat koopje immers voor EUR 15000. De 1,4 voldoet in Nederland maar maakt wel veel toeren en dus lawaai.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.