Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i30

Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)

autoreview

16
Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)
Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
21 maart 2010 om 17:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst9.784 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 908 km
  • 21 maart 2010

Sinds 13.3.2010 rijd ik in deze nieuwe Hyundai en ik ben blij verrast dat deze wagen doet wat is beloofd in de folder.Het model is goed gekozen,modern,overzichtelijk en ruim genoeg om er een vlotte reiswagen aan te hebben. Weinig windgeruis en zorgvuldig in elkaar gezet.Het interieur is ruim en doet prettig aan door de goed gekozen en duurzame materialen,de bediening is vanzelfsprekend, alles zit op de juiste plaats. De instrumenten hebben blauwe verlichting,vreemd maar wel prettig.Audio en airco voldoen perfect.Het zitcomfort is boven verwachting, na een lange rit van meerdere uren kom je er fris uit.De ruimte voorin en achterin is royaal.Het rijgedrag was meer dan verwacht,want met mijn Mazda was ik ook dik tevreden.Bij de bestelling heb ik andere banden laten monteren n.m.Goodyear-Vector (4 seasons) die erg comfortabel rijden.Die hoeven dus niet meer verwisseld te worden, ze zijn geschikt voor sneeuw en mogen in Duitsland ook `s winters worden bereden.Bij het inrijden begon ik met een verbruik van 25 ltr./100 km,maar na 20 km zakte het verbruik naar 13ltr/100
Inmiddels hebben we een verbruik van 6,3ltr/100 (1 op 15.7) en we zijn nog niet over de eerste 1000 km.De wagen rijdt zeer strak en stuurt zeer nauwkeurig.Scherpe bochten vindt-ie fijn en op de rotondes is het echte fun.Deze wagen rijdt beter dan mijn Mazda en ik vind dat ik een goede keuze heb gemaakt.We hopen dat onze dealer net zo goed is als de auto,want de garage bepaalt of een auto goed of slecht is,net als de garantie van de importeur. Ik laat bij otosam een trekhaak monteren want er moeten zo af en toe ook nog een paar fietsen mee.De rest van mijn verslag volgt...

update 1329 km

  • 1.329 km
  • 3 april 2010

Inmiddels alweer heel wat kilometers verder en nog steeds dik tevreden met deze auto.Het verbruik is doorsnee over binnenweg en
snelweg, waarbij ook de fietsen achterop mee waren rond de 6.6 ltr/100 en dat is 1:15,1. Bovendien was er veel wind. Leuk om te weten: bij ca. 1500 toeren in vijf = 50 km/u. doet-ie het zonder haperen en is er nog genoeg pep over om te accellereren.De ISG(start/stop)werkt erg goed.De Goodyear-Vector banden bevallen me uitstekend en ik ben blij dat ik die bij de aankoop heb besteld.Wat niet zo`n beste keus was is de dealer. Over de verkoper ben ik niet vol DAAN. Hij heeft met vage beloften,uitvluchten, niet terugbellen en pertinente leugens mij aan het lijntje proberen te houden om de reserveband niet te hoeven uitleveren. Door ingrijpen van de directie is deze band, na 20 dagen na aflevering, eindelijk achter in mijn wagen beland. Maar gelukkig voor mij is de rest van het personeel wel klantvriendelijk.Inmiddels is de trekhaak door Rabbitt Carshop in Purmerend gemonteerd,afneembaar: merk Bosal,en maken we ons op voor een lange reis naar de Oostzee.De rest volgt.

hyundai,een fijne reisauto

  • 2.845 km
  • 20 april 2010

Wij zijn met deze auto op vakantie naar de Oostzee gegaan.Viade Autobahn langs Osnabrück,Bremen,Hamburg en Kiel naar Lütjenburg. De tocht was zeer rustig en we konden snel rijden,tussen 130 en 160 km/u,verbruik ca.1:14 tot 1:12,niet slecht de hoge snelheid.Er was nog genoeg over om harder te gaan en de motor was gretig in reactie.De rijkwaliteiten liggen zeer hoog: zeer vast op de weg,mooie demping,rustig stuurgedrag en ondanks de snelheid redelijk stil.De tomtom hoefde niet luider te worden gezet.
In Lütjenburg aangekomen sloten we de wagen af met de afstandbediening en vervolgden we onze reis met een andere auto,een Mercedes-ML.Na een week kwamen we terug wilde ik de wagen weer met de afstandbediening ontsluiten,maar dat hoefde niet meer.De wagen stond open doordat de accu was leeggelopen.Om half twee belde ik met de alarmdienst in A`dam(020851222)die mij binnen een uur een Adac-monteur stuurde.Met een starthulp werd de auto weer bedrijfsklaar gemaakt en reden we naar een Hyundai-dealer in Oldenburg.Daar kon men geen storing vinden.De monteur raadde me aan niet meer met het alarm te sluiten maar alleen met de sleutel.Ook zei hij dat het beter was om in Duitsland het Duitse alarmnummer te gebruiken ,omdat deze auto niet in Duitsland bekend zou zijn.Dit bleek later niet te kloppen.Een of andere gebruiker? had de accu leeggetrokken en omdat op RUSTSTROOM wordt gesloten valt de vergrendeling uit.Dus pas op!!
Zondag weer naar huis via Bremen,Groningen en Leliestad .Het was weer een snelle reis.Verbruik 7,2 ltr/100km.`s Maandags naar de garage en nogmaals alles nagelopen.Met het alarm en vergrendeling erop nu gecontroleerd de accu belasten of er een gebruiker is.Spanning van 12,93V naar 12,77V. Alles lijkt goed.Ik heb ook de importeur Greenib van dit verloop op de hoogte gebracht en die was blij met dit bericht.De medewerker vertelde dat de Nederlandse auto`s alleen met het Nederlandse alarmnummer contact moeten opnemen,ongeacht waar ze zich bevinden.Het werkte prima.De rest van deze review volgt....

storing accu gevonden

  • 3.351 km
  • 12 mei 2010

In mijn vorige review meldde ik dat mijn accu onverklaarbaar was leeggelopen.Na wekenlang controleren ben ik er achter gekomen wat de oorzaak moet zijn geweest,want aan de installatie lag het. Door toeval(achterbank omlaag) stelde ik vast dat de verlichting in de bagageruimte bleef branden hoewel de achterklep "gesloten" was.Ook op de display van de computer was dat te zien.Het blijkt dat wanneer de achterklep, die heel moeilijk GOED in het slot valt,niet precies sluit, de binnenverlichting continue blijft branden ,waardoor de accu langzaam leeg loopt.Dit lampje kan NIET worden uitgezet.De kans dat je uit de auto stapt,de kofferruimte opent en weer SLUIT zonder te merken dat de achterklep GOED dicht is, is heel erg groot. Wanneer de auto wordt afgesloten zijn alle deuren vergrendeld maar blijft de binnenverlichting wel branden.Ik heb daarom het lampje verwijderd omdat er geen mogelijk is de verlichting uit te schakelen.Ook heb ik Greenib van mijn conclusie op de hoogte gesteld omdat andere Hyundai bezitters ook melding maakten van accu`s die zomaar leegraakten.De auto bevalt mij steeds beter en het gemiddeld verbruik ligt nu op 6,7 ltr/100 km. Het start/stop is ideaal, alleen vraag ik me af of dat steeds starten invloed heeft op de MP3 speler,die pas mag worden aangesloten NADAT de motor is gestart. De MP3 zou door overspanning kapot kunnen gaan(volgens instructieboek) bij het starten.Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik ben benieuwd of Hyundai de binnenverlichting gaat veranderen en er een schakelaar tussen zet.Ik zal het bij de volgende review vermelden.

nog steeds tevreden met de I 30

  • 8.205 km
  • 25 september 2010

Al weer heel wat kilometers verder ben ik nog steeds tevreden over de rijeigenschappen en kwaliteit van deze auto.Het verbruik ligt bij snelheden tot 110 km op ongeveer 6.4 tot 6.7 l/100 km, bij snelheden boven de 120 km loopt het verbruik op tot 7,5-8.0 l/100 km.Ook is het verbruik hoger wanneer de airco bij wordt gezet, dat kan zomaar 0.5 ltr per 100 km schelen.Wat wel te vermelden is de werking van het ISG(stop&go)systeem.We hadden de auto gedurende 10 dagen niet gebruikt en merkten plotseling dat het ISG niet meer werkte(schakelaarlampje brandde).In de garage konden ze (na twee uur zoeken) het probleem niet vinden en vanwege de vakantie gingen we dus met dit probleem op stap.Na ongeveer 50 km merkte ik dat het controlelampje weer uit was en het ISG weer werkte. Enige tijd later had de auto weer 10 dagen rust gehad en wilden we weer een tochtje maken. Opnieuw deed het ISG het niet. Na weer zo`n 50 km gereden te hebben ging het controlelampje weer uit en was het ISG weer actief. Hierop belde ik met de importeur(Greenib)en vertelde mijn verhaal.Dit probleem was daar niet bekend en ik zou worden teruggebeld. Na een uur werd mij verteld dat door de lange periode van stilstaan de accu niet genoeg capaciteit had voor het ISG en dus moest worden opgeladen tot een bepaald niveau. Wanneer de auto iedere dag of een paar keer per week wordt gebruikt zal het ISG normaal zijn werk doen. Ook in de garage was dit probleem niet bekend en was men zeer blij met mijn reactie, anders had men daar weer een paar uur voor niets naar een storing gezocht. Ik ben zeer content met het ISG en ben net zo snel weg bij optrekken als vroeger met de MAZDA. Wat bijzonder prettig is is de stuurvastheid en rust die van deze auto uitgaat. Het autobahngedeelte tussen Bremen en Hamburg is berucht(71 km) en zelfs daar kun je ontspannen met deze auto uit de voeten.Geen klamme handjes of hoge bloeddruk.De auto geeft een zeer veilig gevoel door de nauwkeurigheid van de besturing en het goede reageren op het gaspedaal.Tot de volgende update. Loeco

vijfsterren limousine

  • 9.784 km
  • 13 februari 2011

Er zijn inmiddels weer heel wat kilometers gereden en ik ben nog steeds tevreden.De enige klacht is de aangegeven temperatuur.De meter geeft 2 graden te weinig aan maar dat geldt voor de meeste digitale temperatuurmeters. Alles werkt nog net zoals vanaf nieuw en het verbruik is nu nog constanter.Ondanks de kou is het verbruik voor deze auto erg laag. 1:16.5 bij rustig rijden tot 1:12.4 op de snelweg boven de 130 km/u.Nog steeds geen gerammel. De wegligging is dankzij de All-seasons van Goodyear fantastisch, ook van de winter.De ISG doet het weer sinds kort ondanks de lage temperaturen maar wel nadat ik de laatste tijd meer kilometers in betrekkelijk korte tijd heb gereden(150 km).De airco/kachel doet het fantastisch.Voorlopig voor mij geen andere auto,want deze doet het beter dan verwacht.Wordt vervolgd.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai i30? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i30
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai i30

INFO
ANWB
ANWB
Hyundai i30 1.0 T-GDI 48V i-Motion (5D/6H)
€ 429
Stel samen ▸
Hyundai
Hyundai
Hyundai i30 1.0 T-GDI 48V i-Motion (5D/6H)
€ 377
 
Hyundai i30 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai i30 1.4i CVVT Blue Active Cool - Airco

    Hyundai i30 1.4i CVVT Blue Active Cool - Airco

    • 2010
    • 140.179 km

    € 4.885

    Hyundai i30 CW 1.6i Dynamic

    Hyundai i30 CW 1.6i Dynamic

    • 2010
    • 198.059 km

    € 4.250

    Hyundai i30 1.6 I CVVT CROSSWAGON USB+AUX/Trekhaak/Elekt.Pakket/Nette Auto

    Hyundai i30 1.6 I CVVT CROSSWAGON USB+AUX/Trekhaak/Elekt.Pakket/Nette Auto

    • 2008
    • 138.432 km

    € 4.150

Meer Hyundai i30 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Hyundai i30 | prijzen v.a € 20.495 | Wagon pag. 2

    147
    • 2 januari 2021

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i30 specificaties
  • Hyundai i30 occasions
  • Hyundai i30 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i30 tests
  • Hyundai i30 gebruikersreviews
  • Hyundai i30 index
PREMIUM
Hyundai Kona Electric vs. Cupra Born - Dubbeltest

Hyundai Kona Electric vs. Cupra Born - Dubbeltest

Ze zijn in vele opzichten heel verschillend, maar tonen op veel andere punten juist weer veel...

Lees meer
 

Hyundai i30 reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion (2010)

    Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion...

    • 9 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)

    Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion...

    • 30 maart 2015
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 2.0 CRDi VGT StyleVersion (2008)

    Hyundai i30 2.0 CRDi VGT StyleVersion (2008)

    • 18 april 2014
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP DynamicVersion (2010)

    Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP DynamicVersion...

    7
    • 20 oktober 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)

    Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion...

    16
    • 21 maart 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.6i CVVT DynamicVersion (2010)

    Hyundai i30 1.6i CVVT DynamicVersion (2010)

    1
    • 10 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP DynamicVersion (2008)

    Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP DynamicVersion...

    1
    • 16 januari 2010
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition (2017)

    Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition (2017)

    2
    • 23 oktober 2021
  • Koopwijzer
    Op zoek naar een compacte middenklasser voor 6.000 euro

    Op zoek naar een compacte middenklasser...

    52
    • 16 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 1.6 GDI Business Edition (2012)

    Hyundai i30 1.6 GDI Business Edition (2012)

    2
    • 5 september 2021
  • Hyundai i30 Wagon vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Hyundai i30 Wagon vs. Volkswagen Golf Variant...

    • 11 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 2.0 T-GDI N1 Performance (2018)

    Hyundai i30 2.0 T-GDI N1 Performance (2018)

    10
    • 7 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort (2019)

    Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort (2019)

    4
    • 7 april 2021
  • Autotest
    Test: Hyundai i30 Wagon

    Test: Hyundai i30 Wagon

    8
    • 24 maart 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    37
    • 22 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    7
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    15
    • 26 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden