Hyundai i30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion (2010)

autoreview

Hyundai i30
Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30

Signalement

Uitvoeringi30 1.4i CVVT Blue DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst9.784 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 908 km

Sinds 13.3.2010 rijd ik in deze nieuwe Hyundai en ik ben blij verrast dat deze wagen doet wat is beloofd in de folder.Het model is goed gekozen,modern,overzichtelijk en ruim genoeg om er een vlotte reiswagen aan te hebben. Weinig windgeruis en zorgvuldig in elkaar gezet.Het interieur is ruim en doet prettig aan door de goed gekozen en duurzame materialen,de bediening is vanzelfsprekend, alles zit op de juiste plaats. De instrumenten hebben blauwe verlichting,vreemd maar wel prettig.Audio en airco voldoen perfect.Het zitcomfort is boven verwachting, na een lange rit van meerdere uren kom je er fris uit.De ruimte voorin en achterin is royaal.Het rijgedrag was meer dan verwacht,want met mijn Mazda was ik ook dik tevreden.Bij de bestelling heb ik andere banden laten monteren n.m.Goodyear-Vector (4 seasons) die erg comfortabel rijden.Die hoeven dus niet meer verwisseld te worden, ze zijn geschikt voor sneeuw en mogen in Duitsland ook `s winters worden bereden.Bij het inrijden begon ik met een verbruik van 25 ltr./100 km,maar na 20 km zakte het verbruik naar 13ltr/100
Inmiddels hebben we een verbruik van 6,3ltr/100 (1 op 15.7) en we zijn nog niet over de eerste 1000 km.De wagen rijdt zeer strak en stuurt zeer nauwkeurig.Scherpe bochten vindt-ie fijn en op de rotondes is het echte fun.Deze wagen rijdt beter dan mijn Mazda en ik vind dat ik een goede keuze heb gemaakt.We hopen dat onze dealer net zo goed is als de auto,want de garage bepaalt of een auto goed of slecht is,net als de garantie van de importeur. Ik laat bij otosam een trekhaak monteren want er moeten zo af en toe ook nog een paar fietsen mee.De rest van mijn verslag volgt...

update 1329 km

  • 1.329 km

Inmiddels alweer heel wat kilometers verder en nog steeds dik tevreden met deze auto.Het verbruik is doorsnee over binnenweg en
snelweg, waarbij ook de fietsen achterop mee waren rond de 6.6 ltr/100 en dat is 1:15,1. Bovendien was er veel wind. Leuk om te weten: bij ca. 1500 toeren in vijf = 50 km/u. doet-ie het zonder haperen en is er nog genoeg pep over om te accellereren.De ISG(start/stop)werkt erg goed.De Goodyear-Vector banden bevallen me uitstekend en ik ben blij dat ik die bij de aankoop heb besteld.Wat niet zo`n beste keus was is de dealer. Over de verkoper ben ik niet vol DAAN. Hij heeft met vage beloften,uitvluchten, niet terugbellen en pertinente leugens mij aan het lijntje proberen te houden om de reserveband niet te hoeven uitleveren. Door ingrijpen van de directie is deze band, na 20 dagen na aflevering, eindelijk achter in mijn wagen beland. Maar gelukkig voor mij is de rest van het personeel wel klantvriendelijk.Inmiddels is de trekhaak door Rabbitt Carshop in Purmerend gemonteerd,afneembaar: merk Bosal,en maken we ons op voor een lange reis naar de Oostzee.De rest volgt.

hyundai,een fijne reisauto

  • 2.845 km

Wij zijn met deze auto op vakantie naar de Oostzee gegaan.Viade Autobahn langs Osnabrück,Bremen,Hamburg en Kiel naar Lütjenburg. De tocht was zeer rustig en we konden snel rijden,tussen 130 en 160 km/u,verbruik ca.1:14 tot 1:12,niet slecht de hoge snelheid.Er was nog genoeg over om harder te gaan en de motor was gretig in reactie.De rijkwaliteiten liggen zeer hoog: zeer vast op de weg,mooie demping,rustig stuurgedrag en ondanks de snelheid redelijk stil.De tomtom hoefde niet luider te worden gezet.
In Lütjenburg aangekomen sloten we de wagen af met de afstandbediening en vervolgden we onze reis met een andere auto,een Mercedes-ML.Na een week kwamen we terug wilde ik de wagen weer met de afstandbediening ontsluiten,maar dat hoefde niet meer.De wagen stond open doordat de accu was leeggelopen.Om half twee belde ik met de alarmdienst in A`dam(020851222)die mij binnen een uur een Adac-monteur stuurde.Met een starthulp werd de auto weer bedrijfsklaar gemaakt en reden we naar een Hyundai-dealer in Oldenburg.Daar kon men geen storing vinden.De monteur raadde me aan niet meer met het alarm te sluiten maar alleen met de sleutel.Ook zei hij dat het beter was om in Duitsland het Duitse alarmnummer te gebruiken ,omdat deze auto niet in Duitsland bekend zou zijn.Dit bleek later niet te kloppen.Een of andere gebruiker? had de accu leeggetrokken en omdat op RUSTSTROOM wordt gesloten valt de vergrendeling uit.Dus pas op!!
Zondag weer naar huis via Bremen,Groningen en Leliestad .Het was weer een snelle reis.Verbruik 7,2 ltr/100km.`s Maandags naar de garage en nogmaals alles nagelopen.Met het alarm en vergrendeling erop nu gecontroleerd de accu belasten of er een gebruiker is.Spanning van 12,93V naar 12,77V. Alles lijkt goed.Ik heb ook de importeur Greenib van dit verloop op de hoogte gebracht en die was blij met dit bericht.De medewerker vertelde dat de Nederlandse auto`s alleen met het Nederlandse alarmnummer contact moeten opnemen,ongeacht waar ze zich bevinden.Het werkte prima.De rest van deze review volgt....

storing accu gevonden

  • 3.351 km

In mijn vorige review meldde ik dat mijn accu onverklaarbaar was leeggelopen.Na wekenlang controleren ben ik er achter gekomen wat de oorzaak moet zijn geweest,want aan de installatie lag het. Door toeval(achterbank omlaag) stelde ik vast dat de verlichting in de bagageruimte bleef branden hoewel de achterklep "gesloten" was.Ook op de display van de computer was dat te zien.Het blijkt dat wanneer de achterklep, die heel moeilijk GOED in het slot valt,niet precies sluit, de binnenverlichting continue blijft branden ,waardoor de accu langzaam leeg loopt.Dit lampje kan NIET worden uitgezet.De kans dat je uit de auto stapt,de kofferruimte opent en weer SLUIT zonder te merken dat de achterklep GOED dicht is, is heel erg groot. Wanneer de auto wordt afgesloten zijn alle deuren vergrendeld maar blijft de binnenverlichting wel branden.Ik heb daarom het lampje verwijderd omdat er geen mogelijk is de verlichting uit te schakelen.Ook heb ik Greenib van mijn conclusie op de hoogte gesteld omdat andere Hyundai bezitters ook melding maakten van accu`s die zomaar leegraakten.De auto bevalt mij steeds beter en het gemiddeld verbruik ligt nu op 6,7 ltr/100 km. Het start/stop is ideaal, alleen vraag ik me af of dat steeds starten invloed heeft op de MP3 speler,die pas mag worden aangesloten NADAT de motor is gestart. De MP3 zou door overspanning kapot kunnen gaan(volgens instructieboek) bij het starten.Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik ben benieuwd of Hyundai de binnenverlichting gaat veranderen en er een schakelaar tussen zet.Ik zal het bij de volgende review vermelden.

nog steeds tevreden met de I 30

  • 8.205 km

Al weer heel wat kilometers verder ben ik nog steeds tevreden over de rijeigenschappen en kwaliteit van deze auto.Het verbruik ligt bij snelheden tot 110 km op ongeveer 6.4 tot 6.7 l/100 km, bij snelheden boven de 120 km loopt het verbruik op tot 7,5-8.0 l/100 km.Ook is het verbruik hoger wanneer de airco bij wordt gezet, dat kan zomaar 0.5 ltr per 100 km schelen.Wat wel te vermelden is de werking van het ISG(stop&go)systeem.We hadden de auto gedurende 10 dagen niet gebruikt en merkten plotseling dat het ISG niet meer werkte(schakelaarlampje brandde).In de garage konden ze (na twee uur zoeken) het probleem niet vinden en vanwege de vakantie gingen we dus met dit probleem op stap.Na ongeveer 50 km merkte ik dat het controlelampje weer uit was en het ISG weer werkte. Enige tijd later had de auto weer 10 dagen rust gehad en wilden we weer een tochtje maken. Opnieuw deed het ISG het niet. Na weer zo`n 50 km gereden te hebben ging het controlelampje weer uit en was het ISG weer actief. Hierop belde ik met de importeur(Greenib)en vertelde mijn verhaal.Dit probleem was daar niet bekend en ik zou worden teruggebeld. Na een uur werd mij verteld dat door de lange periode van stilstaan de accu niet genoeg capaciteit had voor het ISG en dus moest worden opgeladen tot een bepaald niveau. Wanneer de auto iedere dag of een paar keer per week wordt gebruikt zal het ISG normaal zijn werk doen. Ook in de garage was dit probleem niet bekend en was men zeer blij met mijn reactie, anders had men daar weer een paar uur voor niets naar een storing gezocht. Ik ben zeer content met het ISG en ben net zo snel weg bij optrekken als vroeger met de MAZDA. Wat bijzonder prettig is is de stuurvastheid en rust die van deze auto uitgaat. Het autobahngedeelte tussen Bremen en Hamburg is berucht(71 km) en zelfs daar kun je ontspannen met deze auto uit de voeten.Geen klamme handjes of hoge bloeddruk.De auto geeft een zeer veilig gevoel door de nauwkeurigheid van de besturing en het goede reageren op het gaspedaal.Tot de volgende update. Loeco

vijfsterren limousine

  • 9.784 km

Er zijn inmiddels weer heel wat kilometers gereden en ik ben nog steeds tevreden.De enige klacht is de aangegeven temperatuur.De meter geeft 2 graden te weinig aan maar dat geldt voor de meeste digitale temperatuurmeters. Alles werkt nog net zoals vanaf nieuw en het verbruik is nu nog constanter.Ondanks de kou is het verbruik voor deze auto erg laag. 1:16.5 bij rustig rijden tot 1:12.4 op de snelweg boven de 130 km/u.Nog steeds geen gerammel. De wegligging is dankzij de All-seasons van Goodyear fantastisch, ook van de winter.De ISG doet het weer sinds kort ondanks de lage temperaturen maar wel nadat ik de laatste tijd meer kilometers in betrekkelijk korte tijd heb gereden(150 km).De airco/kachel doet het fantastisch.Voorlopig voor mij geen andere auto,want deze doet het beter dan verwacht.Wordt vervolgd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.