Hyundai i10 1.25i DynamicVersion (2011)

autoreview

Hyundai i10 1.25i DynamicVersion (2011)

Signalement

Uitvoeringi10 1.25i DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf187 km
KM-stand laatst40.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

weer eens iets anders...

  • 40.500 km

Gedurende een aantal weken gezocht naar een kleine compacte en zuinige auto maar dan weer wel met enige luxe, diverse garages in [koffie?] en weer uit, een aantal modellen bekeken en bereden zoals de Peugeot 107, Toyota Aygo en IQ, Suzuki Alto.

Bij de Hyundai dealer [ koffie?] viel ons oog op de
kleinste telg de i10 motion cool, wegenbelastingvrij en 5 jaar garantie, waar ik voorin wel ruim kon zitten, met platte achterbank en wel een bredere achterklep.

Het rijden zelf gaf de doorslag en de koop was snel rond, ook door het prijsvoordeel ivm terugname garage van de eerste eigenaar bij
187 km en de al aanwezige afneembare trekhaak.

De i10 is een prima auto in zijn klasse en we rijden er erg veel mee, deze nieuwste versie is de
facelift met 87 pk.

[187km]

Alleen de eerste 1000 km met inrijden was het verbruik 1 op 13, daarna iets later opschakelen en
de ritten afgewisseld met hogere en lagere snelheden waarna het verbruik zakte naar 1 op 17
bij pittig rijden [ik] en 1 op 20 bij rustige rijstijl
[mijn vrouw].
Laatst op de Duitse autobaan bij even volgas liep de snelheid naar een beangstigende 178 km op de tomtom op die smalle en op ruw asfalt herrie- makende eco bandjes waarna gauw weer gas los
Pffff..

Verder gewoon een prima auto die doet wat ie moet doen en dat is starten, lopen en rijden tot...

[9000km]
De auto slaat tijdens het rijden soms af [maar met een monteur erbij dan weer niet!] waarna de stuur bekrachtiging uitvalt net in een bocht of rotonde
levert dit gevaarlijke situaties op.
Er zijn nieuwe bougies geplaatst [garantie] maar
je raadt het al, van de hoofdzekering is een gedeelte vervangen [garantie] ivm problemen
met foute inlees codes, dit heeft een aantal weken
geduurd en dat rijdt erg onzeker.

[12000km]
Oorzaak probleem eindelijk gevonden, het was de sensor van de gasklep stand steller, dus ......
De auto rijdt weer als een zonnetje.

Er zijn nog enige aandachtspunten:
-Voor langere personen hangt de binnenspiegel iets te laag, minder zicht vooruit.
-De dagteller na starten moet je elke keer instellen?
-Herrie eco bandjes op ruw asfalt [winterbanden?]
-Geen reservewiel + krik meer, alleen een sigarettenaanstekerminicompressor en een antilekschuimspuitbus [voor de scrabbelaars!]
allemaal voor het gewicht of verkeerde zuinigheid?
Comfort verder verbeterd met een armsteun, zijwindschermen en een set 15 inch lichtmetalen velgen met bredere banden, zijn we eindelijk van die kruiwagenbandjes verlost.
Bijna tijd voor een kleine 15.000 km beurt volgt nog :
[16140 km] Auto weggebracht voor een kleine beurt: kosten 189 euro,verder geen bijzonderheden, alleen de motor slaat weer onregelmatig af zowel bij koude als warme motor soms een paar dagen niet en dan weer wel, het toerental pendelt dan tussen 500 en 1100 toeren en
net onder de 500 toeren slaat die dan net wel of net niet af, er is geen peil op te trekken.

Diverse malen naar de garage geweest maar de auto blijft afslaan, heb inmiddels alle leenauto's wel een keer gehad inclusief de grote bestelbus van de H300, deze is hoog, stil, comfortabel, zeer snel en.... slaat niet af!! Wel verleidelijk maar toch maar niet.

[35000km] Grote beurt rond de 35.000 km kwam uit op 325 euro en gaf verder geen bijzonderheden alleen de motor sloeg nog steeds af, weer teruggebracht naar de garage, garage wist het ook niet meer, hebben een nieuwe computer besteld uit Taiwan of Zuid Korea ergens, kosten 1000 euro [garantie], nog niet goed weer terug, fijn weer twee dagen toeren in de H300, nog even dan dan hou ik 'm!!

[39000km]Het wonder is geschied, de garage heeft de complete motor en carburateur opnieuw afgesteld en de motor slaat niet meer af [zucht....
zal de H300 wel missen]. Volgens de garage is dit afslaan van de motor geen veelvoorkomend probleem bij Hyundai I10 maar ben wel blij dat alles onder de garantie valt
Brandstofverbruik blijft stabiel tussen 1L op 15-17 km.

[40500km] Auto blijft goed rijden en we gaan nu de winter in, op naar de volgende kleine beurt, volgt nog:

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.