Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Hyundai
  • i10

Hyundai i10 1.1 i-Catcher (2008)

Tien met een griffel

Hyundai i10 1.1 i-Catcher (2008)
  • Autotest
18 november 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Hyundai denkt met de nieuwe i10 genoeg serieuze munitie in huis te hebben om flink te kunnen schieten op de gevestigde orde in het A-segment. De kleine Koreaan heeft er in ieder geval de kwaliteiten voor.

Vindt u de Hyundai Atos maar een saaie auto? Vergis u dan niet, in Neder land rijden maar liefst 20.000 mensen in zo'n mini-pausmobiel rond. Genoeg vissen in de vijver dus voor Hyundai, dat met de gloednieuwe, maar nauwelijks duurdere i10 de Atos-rijders een aantrekkelijk voorstel kan doen. Eén ding kunnen we al wel verklappen: de i10 is goed genoeg om de Atos te doen vergeten.
Onze i10 is voorzien van een 1,1-liter benzinemotor met 66 pk. Wij kregen de dikste uitvoering mee, die bij Hyundai de geforceerd leuke naam i-Catcher kreeg. Het autootje is afgeladen met zaken die je niet altijd standaard ziet in dit segment: lichtmetaal, airco, radio-cd-speler, noem maar op. De i10 heeft zelfs mistlampen en ruitenwissers met interval.
De Hyundai i10 heeft naast de logische naam ook het nieuwe familiegezicht van de Koreaanse fabrikant gekregen. De chromen streep over de neus geeft de i10 in ieder geval iets herkenbaars. Wanneer we in de Hyundai stappen, zijn we positief verrast. Nergens zijn delen van de carrosserie te zien en de standaard geleverde radio-cd-speler zorgt voor een geinige middenconsole met nette knoppen. Verwacht overigens niet te veel van de gebruikte materialen, het blijft voornamelijk harde kunststof wat de klok slaat. De klokken zijn redelijk afleesbaar, al had de toerenteller (niet standaard op de goed koopste versie) wat duidelijker gekund. De vijfbak schakelt redelijk strak en de hoog geplaatste pook zit lekker binnen handbereik.


Lekker kwiek
Hyundai heeft een goede keus gemaakt door te gaan voor een viercilindermotor. De krachtbron loopt heel beheerst en de geluids overlast blijft binnen de perken. Verwacht geen denderende prestaties; boven de 130 km/h is het meer een kwestie van volhouden dan van concreet versnellen. Sowieso is de i10 geen echte snelweg ridder, maar dat wil niet zeggen dat hij geen vertrouwen geeft. Het onderstel laat duidelijk weten waarmee het bezig is, zodat je het relatief snelle onderstuur instinctief corrigeert. Tijdens ritjes in de stad bewijst de auto evenwel zijn echte waarde. Het lage gewicht zorgt voor goede tijden op de sprint van 0-50 km/h, zodat je binnen de bebouwde kom beschikt over een lekker kwiek karretje dat best fijn stuurt. De kleine draaicirkel en directe stuurgedrag helpen ook mee.
Op het gebied van veiligheid is er weinig reden tot klagen: de auto heeft rondom standaard schijfremmen, wat hem voor deze klasse een heel nette remweg oplevert. Wel is het jammer dat een passagiersairbag niet standaard is.
Het verbruik van de i10 valt ons vies tegen. De praktijk heeft hier bijzonder weinig te maken met de fabrieksopgaven. Misschien dat je die haalt wanneer je met tachtig achter een vrachtwagen blijft hangen, maar met een beetje normaal doorrijden verbruik je stukken meer dan je zou verwachten. Toch jammer.
De Koreaan heeft een vijfdeurskoets, wat de toegankelijkheid van de achterbank uiteraard ten goede komt. Ben je daar eenmaal aangekomen, dan valt deze i10 in positieve zin op. Wat de benen en vooral het hoofd aan ruimte hebben in de Hyundai, is voor het A-segment bijna ongekend.

Signalement

Merk Hyundai
Model i10 1.1i i-Catcher
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 10.795

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.086 cc
Maximaal vermogen 49 kW / 66 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 98 Nm bij 2.800 tpm
Inhoud brandstoftank 35 l
Lengte / breedte / hoogte 3.565 mm / 1.595 mm / 1.550 mm
Wielbasis 2.380 mm
Massa leeg 900 kg
Laadvermogen 505 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 700 kg / 400 kg
Banden165/60R14Prijzen
Topsnelheid 151 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 15,1 s (fabrieksopgave: 15,6 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 6,1 s / 9,2 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 17,3 s / 21,2 s
Brandstofverbruik 5,0 l/100km
CO2-uitstoot 119 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i10
Hyundai Hyundai i10

PRIVATE LEASE Hyundai i10

INFO
Athlon
Athlon
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 304
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 309
Stel samen ▸
Hyundai
Hyundai
Hyundai i10 1.0i i-Drive (5D/5H)
€ 246
 
DirectLease
DirectLease
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 289
 
Hyundai i10 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai i10 1.1 i-Drive Cool

    Hyundai i10 1.1 i-Drive Cool

    • 2011
    • 43.427 km

    € 5.950

    Hyundai i10 1.1 Pure

    Hyundai i10 1.1 Pure

    • 2009
    • 32.500 km

    € 3.750

    Hyundai i10 1.1 Active Cool

    Hyundai i10 1.1 Active Cool

    • 2010
    • 64.595 km

    € 4.950

Meer Hyundai i10 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai i10 (N Line v.a. € 19.795)

    68
    • 15 juli 2020
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i10 specificaties
  • Hyundai i10 occasions
  • Hyundai i10 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i10 tests
  • Hyundai i10 gebruikersreviews
  • Hyundai i10 index
PREMIUM
Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Vrijwel elk merk heeft momenteel een SUV-achtige in het middendeel van de markt en dat betekent...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.1i PureVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i PureVersion (2010)

    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    7
    • 31 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    1
    • 27 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0i i-Motion (2017)

    Hyundai i10 1.0i i-Motion (2017)

    • 27 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)

    Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)

    9
    • 12 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0i Comfort Smart (2020)

    Hyundai i10 1.0i Comfort Smart (2020)

    5
    • 2 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

    Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

    4
    • 1 maart 2021
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

    Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

    20
    • 29 september 2021
  • Achtergrond
    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste...

    49
    • 14 september 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

    Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Autotest
    Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

    Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

    7
    • 26 februari 2021
  • Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    31
    • 5 januari 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI - Dubbeltest

    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI...

    • 15 december 2020
  • Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    • 3 december 2020
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel...

    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    111
    • 22 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    15
    • 26 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden