AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i10
10

autoreview

Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2008) #4

Anoniem
  • Review
28 mei 2013 om 11:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i ActiveVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst78.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

I10 goedkoop, of duurkoop

  • 78.000 km
  • 28 mei 2013

Voor wie niet veel wil lezen: Ziet er aardig uit, maar is technisch bar slecht
Omdat de onderhoudskosten voor mij vorige auto uit de hand liepen ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe auto. Na een aantal verschillende auto’s te hebben vergeleken is dit een fabrieksnieuwe Hyundai I10 geworden.

Als eerst even het uiterlijk. De I10 is de opvolger van de Atos. Aan de buitenkant is duidelijk te zien dat er aandacht aan het ontwerp geschonken is het ziet er dan ook aanmerkelijk moderner uit dan zijn voorganger. Door zijn korte maar hoge ontwerp blijft de I10 echter toch een model wat op de wat oudere medemens is gericht.

Het Interieur is netjes afgewerkt, weinig poes pas, maar voelt degelijk aan. De stoelen, vooral op de achterbank zijn erg recht en aan de hardere kant, maar het is indrukwekkend om te zien hoeveel ruimte Hyundai in dit kleine autootje heeft weten te creëren.

Het verbruik van mijn model werd gesteld op 1 op 20. Ik zou wat rustiger kunnen rijden, maar zelf zit ik zo rond de 1 op 14. Van andere gebruikers hoor ik soort gelijke cijfers. Een resultaat van 1 op 16 zou haalbaar moeten zijn met voorzichtig rij gedrag, maar meer hoeft niet verwacht te worden. Dit is natuurlijk niet uniek voor Hyundai, eigenlijk alle merken vermelden verbruikcijfers die niet te halen zijn.

Maar nu, mijn reden waarom ik nooit iemand een I10 zal kunnen aanbevelen: De technische betrouwbaarheid. In twee worden; diep bedroevend.

Waarom kom ik tot deze conclusie: Mijn problemen op een rij:

4 dagen na aflevering van de auto liet ik hem vol trots zien aan een vriendin. Maar helaas, de auto startte niet. Reden: een lege accu. NU hoort bij deze auto het licht uit te gaan zodra de sleutel verwijderd wordt daarbij stond de schakelaar uit. Echter na herhaaldelijk met een lege accu gestaan te hebben en een half dozijn bezoeken aan de dealer kwam het probleem aan het licht. De lichtschakelaar was defect en maakte bij koud weer zelf contact, resultaat midden in een koude nacht gaan spontaan de lampen branden. Afijn dat probleem opgelost. En het gaat een tijdje goed.

Tussendoor wat kleine probleempjes zoals een bijna nooit gebruikte sluiting van een gordel op de achterbank die het ineens niet meer doet. Daarnaast gaat het ABS systeem constant in storing, maar dat lijkt aan een slechte stekker te liggen.

Na drie jaar werd het tijd om de banden te vervangen, ze waren namelijk helemaal scheef afgesleten. De reden blijkt dat de auto niet spoort. Twee verschillende bandenspecialisten krijgen hem onmogelijk uitgelijnd. Ik krijg de vraag of er ooit een zwaar ongeluk mee geweest is. Nee dus.

Nu is het tijd voor de eerste APK: Afkeur op twee punten. De uitlaat blijkt volledig verrot, en er is alleen een veel te duur merk onderdeel beschikbaar ter vervanging. Normaal ben ik erg van de merkonderdelen, maar als een uitlaat zo erg kan wegrotten in 4 jaar hoef je dat voor de kwaliteit niet te doen. Daarnaast een rem verschil van 56%, 20% is afkeur en word in de regel alleen gehaald door oude rammelbakken. Daarbij is een dergelijk groot remverschil ronduit gevaarlijk.

Na de dure APK vrolijk verder rijden maar helaas, even ruim een half jaar verder krijgt de stuurbekrachtiging kuren. Doet het de ene keer wel en dan weer niet en dat kan wisselen tijdens het rijden. Wederom niet echt een veilige situatie en een reparatie van 500 euro.

Ik besef mij dat ik waarschijnlijk pech heb met mijn auto en dat er waarschijnlijk ook prima exemplaren rond rijden. Maar voor wie een I10 overweegt: Je bent gewaarschuwd!

2,5
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i10
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0i i-Motion Comfort Plus

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort Plus

    • 2013
    • 99.677 km

    € 6.445

    1.1 I-DRIVE

    Hyundai i10 1.1 I-DRIVE

    • 2011
    • 116.889 km

    € 2.950

    1.0i i-Motion Comfort Plus

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort Plus

    • 2016
    • 63.305 km

    € 7.895

Meer Hyundai i10 occasions

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i10 specificaties
  • Hyundai i10 occasions
  • Hyundai i10 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i10 tests
  • Hyundai i10 gebruikersreviews
  • Hyundai i10 index
Ford Focus vs. Hyundai i30 - Dubbeltest

Ford Focus vs. Hyundai i30 - Dubbeltest

Hyundai heeft de i30 een make-over gegeven: de neus is opgefrist, de aandrijftechniek tegen...

Lees meer
 

Hyundai i10 reviews

  • Review
    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    5
    • 17 april 2020
  • Review
    Hyundai  (2009)

    Hyundai (2009)

    9
    • 13 mei 2018
  • Review
    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    3
    • 15 juli 2014
  • Review
    Hyundai i10 1.1i Orange Babies (2010)

    Hyundai i10 1.1i Orange Babies (2010)

    • 4 september 2013
  • Review
    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2008) #4

    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2008) #4

    10
    • 28 mei 2013
  • Review
    Hyundai i10 1.25i DynamicVersion (2011)

    Hyundai i10 1.25i DynamicVersion (2011)

    3
    • 13 oktober 2011
  • Review
    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

    4
    • 7 september 2011
meer reviews
Hyundai Tucson - Rij-impressie

Hyundai Tucson - Rij-impressie

53

De laatste generatie van de Hyundai Tucson heeft altijd een beetje in de schaduw van neefje...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    31
    • 5 januari 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI - Dubbeltest

    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI...

    • 15 december 2020
  • Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    • 3 december 2020
  • Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10 - Dubbeltest

    Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10 - Dubbeltest

    • 20 november 2020
  • Review
    Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

    Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

    1
    • 12 oktober 2020
  • PREMIUM
    Per Hyundai i10 langs alle ‘tienen’ - Duurtestreportage

    Per Hyundai i10 langs alle ‘tienen’ - Duurtestreportage

    • 6 oktober 2020
  • Review
    Hyundai i10 1.0 i-Drive (2014)

    Hyundai i10 1.0 i-Drive (2014)

    5
    • 30 september 2020
Merk
Merk
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    • 17 januari 2021
  • Hyundai i20 – Achteruitkijkspiegel

    Hyundai i20 – Achteruitkijkspiegel

    8
    • 16 januari 2021
  • Review
    Hyundai Kona 1.0 T-GDI Comfort (2020)

    Hyundai Kona 1.0 T-GDI Comfort (2020)

    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Topversie Hyundai Kona Electric stuk goedkoper

    Topversie Hyundai Kona Electric stuk goedkoper

    33
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Ioniq 5 voor het eerst te zien

    Elektrische Ioniq 5 voor het eerst te zien

    71
    • 13 januari 2021
  • Hyundai Tucson - Rij-impressie

    Hyundai Tucson - Rij-impressie

    53
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Hyundai laat sportieve Kona N uit

    Hyundai laat sportieve Kona N uit

    8
    • 12 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep