Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2023)

autoreview

Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2023)

Signalement

Uitvoeringi10 1.0i Comfort 5-zits
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf9.800 km
KM-stand laatst19.020 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van een ramp naar een topper: onze Hyundai i10

  • 10.900 km

Nieuwe auto, nieuwe kansen! Onze Opel Agila uit 2011 hebben we na minder dan een jaar terug laten kopen, omdat hij steeds kapot ging. Daarom hebben we gekozen voor een veilige optie: een Hyundai i10 in full operational lease.

Het comfort van de i10 is echt prima. De zitposities zijn fijn, en de armsteun voor de bestuurder is een leuk extraatje voor zo’n compacte auto. Daarnaast werken de cruisecontrol, de lane assist en het lane-following-assist perfect. Een extra handig snufje is het automatische grootlicht, wat vooral ’s avonds erg prettig is.

Het motortje doet zijn werk goed. Het is natuurlijk geen raceauto, maar hij rijdt soepel mee met het verkeer, zonder gestotter of ander gedoe. Voor een stadsauto is dit echt een voorbeeld. We rijden zowel in de stad als daarbuiten en halen gemiddeld zo’n 6 liter per 100 kilometer.

Wat kan er misgaan met deze i10? Nou, voorlopig helemaal niks! En mocht er toch iets gebeuren, dan is dat geen probleem, aangezien het een full operational lease is. Dat geeft een veel veiliger gevoel dan we hadden met de Agila.

Over de kosten: die zijn laag. Natuurlijk is tanken duur, maar deze auto is gelukkig niet echt een grote drinker. De leaseprijs ligt relatief laag: als je nu precies zo’n i10 leaset, zit je rond de 400 euro per maand. Wij hebben hem voor ongeveer 120 euro minder, omdat we een ingereden exemplaar met 9800 kilometer hebben genomen. Een slimme keuze die ons flink wat bespaart!

Deze zomer gaan we met de i10 naar Duitsland. Er zullen ongetwijfeld nog meer ervaringen volgen!

Hoe bevalt de i10 nu we er 10.000 kilometer bij he

  • 19.020 km

Kort antwoord; TOP!

Sinds we de i10 in ons bezit hebben via het full operational lease gebeuren, zijn we toch elke keer weer blij dat we weten dat we in een veilige betrouwbare auto zitten. Het verbruik is ook gewoon nog keurig, na een tijdje hangen bij de 6,4l/100km is hij gezakt naar 6,2l/100km. Morgen vertrekken wij naar Duitsland. Ook dan gok ik dat de i10 zich keurig met zijn verbruik om zal gaan.

Wat ook nog echt fijn is, is het rijden. Het is geen BMW M4 of een Model 3 Performance, toch heeft de i10 een licht pitje. Hij gaat vlot in het verkeer mee en op de snelweg zit je op de linkerbaan prima, als er ruimte is om ergens voor bij te gaan kan je dat prima doen met een dot gas (Wel aan de kant gaan als er wat snellers aan komt!!). Het 3 pittertje doet gewoon wat hij belooft, en is nog eens comfortabel ook. Geen gerammel en gedoe.

Over gerammel gesproken, het interieur is nog altijd probleemloos en stil. We zitten nog helemaal goed in deze auto. Met systemen geen problemen gehad, al zijn de hulpsystemen zoals het piepje voor de snelheid en de lane assist wel wat vervelend. Het piepje van de snelheid gaat altijd uit, lane assist kunnen we door de vingers zien. De andere systemen zoals cruisecontrol en lane hold gebruiken we niet. Niet nodig voor ons gebruik en daarbij is het toch wel een beetje spannend.

Last but not least; de dealer.
Echt mega goede service. De i10 is destijds met spoed afgeleverd ivm onze Agila die stuk was, maar die spoed en klantgerichtheid is er nog altijd. Voor problemen kan je altijd langs rijden en bellen, geen gezeik. Vorige week heeft de i10 zijn zomerinspectie gehad en daar kwam natuurlijk niks raars uit. In september krijgt de i10 een beurt dus zal ik wel weer een stukje schrijven.

Eert vakantie, verslag, en in september na de beurt weer een nieuwe update over onze i10.

Titel staat er warrig bij. Heb m aangepast maar komt niet door. Oeps

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Lease'm
Hyundai i10 1.0i Comfort
€ 329
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.