Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2023)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | i10 1.0i Comfort 5-zits |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2023 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 9.800 km |
| KM-stand laatst | 20.500 km |
Van een ramp naar een topper: onze Hyundai i10
- 10.900 km
Nieuwe auto, nieuwe kansen! Onze Opel Agila uit 2011 hebben we na minder dan een jaar terug laten kopen, omdat hij steeds kapot ging. Daarom hebben we gekozen voor een veilige optie: een Hyundai i10 in full operational lease.
Het comfort van de i10 is echt prima. De zitposities zijn fijn, en de armsteun voor de bestuurder is een leuk extraatje voor zo’n compacte auto. Daarnaast werken de cruisecontrol, de lane assist en het lane-following-assist perfect. Een extra handig snufje is het automatische grootlicht, wat vooral ’s avonds erg prettig is.
Het motortje doet zijn werk goed. Het is natuurlijk geen raceauto, maar hij rijdt soepel mee met het verkeer, zonder gestotter of ander gedoe. Voor een stadsauto is dit echt een voorbeeld. We rijden zowel in de stad als daarbuiten en halen gemiddeld zo’n 6 liter per 100 kilometer.
Wat kan er misgaan met deze i10? Nou, voorlopig helemaal niks! En mocht er toch iets gebeuren, dan is dat geen probleem, aangezien het een full operational lease is. Dat geeft een veel veiliger gevoel dan we hadden met de Agila.
Over de kosten: die zijn laag. Natuurlijk is tanken duur, maar deze auto is gelukkig niet echt een grote drinker. De leaseprijs ligt relatief laag: als je nu precies zo’n i10 leaset, zit je rond de 400 euro per maand. Wij hebben hem voor ongeveer 120 euro minder, omdat we een ingereden exemplaar met 9800 kilometer hebben genomen. Een slimme keuze die ons flink wat bespaart!
Deze zomer gaan we met de i10 naar Duitsland. Er zullen ongetwijfeld nog meer ervaringen volgen!
Hoe bevalt de i10 na bijna 10 duizend km erbij te
- 19.020 km
Kort antwoord; TOP!
Sinds we de i10 in ons bezit hebben via het full operational lease gebeuren, zijn we toch elke keer weer blij dat we weten dat we in een veilige betrouwbare auto zitten. Het verbruik is ook gewoon nog keurig, na een tijdje hangen bij de 6,4l/100km is hij gezakt naar 6,2l/100km. Morgen vertrekken wij naar Duitsland. Ook dan gok ik dat de i10 zich keurig met zijn verbruik om zal gaan.
Wat ook nog echt fijn is, is het rijden. Het is geen BMW M4 of een Model 3 Performance, toch heeft de i10 een licht pitje. Hij gaat vlot in het verkeer mee en op de snelweg zit je op de linkerbaan prima, als er ruimte is om ergens voor bij te gaan kan je dat prima doen met een dot gas (Wel aan de kant gaan als er wat snellers aan komt!!). Het 3 pittertje doet gewoon wat hij belooft, en is nog eens comfortabel ook. Geen gerammel en gedoe.
Over gerammel gesproken, het interieur is nog altijd probleemloos en stil. We zitten nog helemaal goed in deze auto. Met systemen geen problemen gehad, al zijn de hulpsystemen zoals het piepje voor de snelheid en de lane assist wel wat vervelend. Het piepje van de snelheid gaat altijd uit, lane assist kunnen we door de vingers zien. De andere systemen zoals cruisecontrol en lane hold gebruiken we niet. Niet nodig voor ons gebruik en daarbij is het toch wel een beetje spannend.
Last but not least; de dealer.
Echt mega goede service. De i10 is destijds met spoed afgeleverd ivm onze Agila die stuk was, maar die spoed en klantgerichtheid is er nog altijd. Voor problemen kan je altijd langs rijden en bellen, geen gezeik. Vorige week heeft de i10 zijn zomerinspectie gehad en daar kwam natuurlijk niks raars uit. In september krijgt de i10 een beurt dus zal ik wel weer een stukje schrijven.
Eert vakantie, verslag, en in september na de beurt weer een nieuwe update over onze i10.
Titel staat er warrig bij. Heb m aangepast maar komt niet door. Oeps
Vakantie en onderhoudsbeurt
- 20.500 km
Deze update had ik al heel veel eerder willen schrijven, maar toch vergat ik het steeds.
Vakantie:
1 bankje plat, auto volgestampt met bagage, 3 personen en airco vol aan. Voor vertrek hebben we de auto nog helemaal volgetankt, de auto gaf aan dat we 624 KM ver konden rijden.
Eenmaal op de weg was het me toch een partijtje druk, gelukkig konden wij wel links er voorbij aangezien iedereen rechts reed. Na enorme drukte in Nederland waren we blij dat we de grens overgingen, Duitsland in. Ook daar weet de i10 zijn weg te vinden, hij trekt het makkelijk om continu 130-140 te rijden op de linkerbaan, maar als je eenmaal moet afremmen is het wat lastiger om terug te trappen naar die hoge snelheden.
Het is wel leuk om te zien dat mensen in hun premium voertuigen of stukadoorbussen zichzelf moeten bewijzen tegenover zo’n stadsautootje...
Het verbruik en het comfort waren we ook zeer positief over. Voordat wij de snelweg afgingen, echt de heuvels/bergen in te gaan, hebben we gemiddeld 4.8 L/100 KM gereden. Wat mij betreft echt supernetjes. De heuvels/bergen waren sowieso wat lastiger, en daar ging het verbruik omhoog naar 5.1 L/100 KM. We hadden bij aankomst 370 KM ver gereden, en de auto gaf aan dat we nog 295 KM in de tank hadden. Richting de laatste 100 kilometer kregen we toch wel last van het comfort, voor de rest was het erg prima te doen. Geen Maybach, gewoon OK.
Op de lege wegen door de Duitse heuvels richting de Nürburgring (alleen om even te kijken) hebben we ’m ook goed opengetrokken, het onderstel is voor dit segment erg sportief. Op de terugweg hebben we dezelfde ervaringen gehad als op de heenweg.
Beurt:
Niks bijzonders! Nieuwe ruitenwisserbladen, oliebeurt en een nieuw oliefilter. De auto is een ex-Autohopper-voertuig en had een aftermarket oliefilter dat er niet helemaal goed op paste. Daarom nu vervangen. Ook hebben we de kilometrage van 10 duizend kilometer per jaar naar 15 duizend kilometer per jaar laten tillen.
Hoop dat eventuele i10-kopers wat hebben aan deze updates. Tot de volgende.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai i10 1.0 Comfort Smart / Cruise controle / Apple carplay/Android Auto / Airco / Achteruitrijcamera / Navigatie /
- 2020
- 50.929 km

Hyundai i10 1.0 Comfort. Airco, navi*/carplay, elek ramen, etc. Prijs incl beurt en garantie.
- 2022
- 79.296 km

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits - Camera / Carplay / Stoel+stuur verw.
- 2020
- 52.285 km

