Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Hyundai
  • i10

Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

Pretpakketje

7
Hyundai i10 N-Line
  • Stéphan Vermeulen
  • Autotest
26 februari 2021 om 12:42
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
AutoWeek 51/52 2020
AutoWeek 51/52 2020

Je leest het in AutoWeek 51/52 2020

Onderaan de modelgamma’s van automerken draait het vooral om kosten en efficiëntie, maar soms mag er ook worden genoten. Zoals met de nieuwe, dikke versie van de Hyundai i10. De N-Line levert 100 pk; zoveel vermogen had Hyundais kleinste nog nooit.

De letter N moet bij autoliefhebbers stevig op het netvlies komen en dat lukt heel aardig. Drie jaar geleden deed de Hyundai i30N zijn intrede, met de letter N die staat voor het snelheidsparadijs in de Duitse Eifel. Inderdaad, de Nürburgring-Nordschleife. Maar de N staat ook voor de testbaan van Hyundai in het Zuid-Koreaanse Namyang. De Nordschleife zegt elke autoliefhebber heel veel. We zijn vijf jaar geleden met een gewone i20 afgereisd naar het Duitse testcentrum van Hyundai, gelegen naast het legendarische circuit. Daar wilden we uitvogelen hoeveel uur de modellen van het merk op de ruim 20 kilometer lange omloop doorbrengen voordat ze op de markt komen. Elk type, dus ook de versies zonder N. Na de N, die staat voor de absolute extremisten onder de gekietelde versies, bedacht Hyundai het daarvan afgeleide N-Line-pakket. Dat bevat wel de looks en wat aanpassingen, maar niet het extreme van een volwaardige N.

Hardcore N

Een voorbeeld daarvan is onze testauto, de nieuwe i10 N-Line. Dit is een lekker ogende variant van de A-segmenter die wij tot dusverre alleen kennen met de brave 1.0i-motor. Dat is een drie­cilinder zonder turbo van 65 pk, waarmee we tijdens onze duurtest van een half jaar bijna ‘linkerrijstrookvrees’ ontwikkelden. De N-line is heel anders, want dankzij een turbo op hetzelfde 998 cc-blok praat je ineens over een vermogen van 100 pk.

De i10 N-Line lijkt welhaast een hardcore N. Dat idee bekruipt ons in elk geval naarmate we meer bochten op hoge snelheid nemen. Weg is de neiging tot overhellen, en wat heeft de vooras veel grip! Slechts één keer eerder reden we een auto uit het A-segment waarbij onderstuur even lang of zelfs praktisch helemaal achterwege bleef, en dat was een Renault Twingo R.S., één van de heftigste modellen in zijn soort ooit. De Abarth 500 in al zijn bijzondere uitvoeringen laten we buiten beschouwing, want die is zo veel duurder dat hij het A-segment is ontstegen.

Boel geld

Rijden met de snelle i10 is een vreemde gewaarwording. De hoge zit en het smalle interieur herinneren je aan het feit dat je toch écht in een kleine auto zit, maar het fanatisme waarmee hij zich vastbijt in bochten doet niet onder voor dat van een sportieve auto uit een hogere klasse. Het i10-onderstel kan veel meer vermogen aan dan de 100 pk die de driepitter te vergeven heeft. Even inkoppen: Hyundai heeft ook nog een 120 pk-versie van dit blok op de planken liggen! Aan de andere kant zouden nog meer fijnslijperij en nog meer pk’s zomaar tot een prijskaartje van € 25.000 kunnen leiden. En deze N-Line gaat al over de 20 mille. Da’s hoe dan ook een boel geld voor een potent ukkie. Zie je dat er ook aan af? Ja, want hij heeft een andere grille met afwijkende dagrijverlichting, rode accenten, een N-Line-badge, 16-inch wielen en een dubbel uitlaateindstuk. Er staat echt wat!

Natuurgeluiden

De Hyundai komt in zijn totaliteit serieus en modern over. De rode randen van de ventilatieroosters, het stuur met rood stiksel en de pookknop zijn onderdeel van de N-Line-aankleding. In de leuningen van de stoelen is fraai de letter N verwerkt. Voor je neus heb je een verzorgd, volwaardig instrumentarium. De inzittenden worden verder verwend met stoelverwarming en de stuurwielverwarming zorgt voor hete knuistjes. De interface van de i10 bevat de functie ‘natuurgeluiden’, waarbij je de klanken van rustige golven op het strand kunt oproepen, of de gedempte geluiden van een besneeuwd dorp. Even tot rust komen na een wilde rit met de N-Line … Deze functie zagen we recent in de nieuwe i20. Het zegt misschien wel wat over het volwassen, evenwichtige karakter van de i10, die op veel vlakken niet onderdoet voor een auto uit een hoger segment.

Oordeel

5 sterren

Zo, en nu weten we waartoe de Hyundai i10 nog meer in staat is. Met de 65 pk instapper was onze voornaamste klacht het geringe vermogen. Dat maakt deze N-Line ruimschoots goed, al had het nog wat méér mogen zijn, naar onze smaak.

Signalement

Merk Hyundai
Model i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 21.471

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 998 cc
Maximaal vermogen 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm
Maximaal koppel 172 Nm bij 1.500 tpm
Inhoud brandstoftank 36 l
Lengte / breedte / hoogte 3.675 mm / 1.680 mm / 1.483 mm
Wielbasis 2.425 mm
Massa leeg 0 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden195/45R16Prijzen
Topsnelheid 180 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,5 s (fabrieksopgave: 10,6 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,0 s / 6,9 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 11,2 s / 15,0 s
Brandstofverbruik 5,4 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 123 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Bekijk het ruime aanbod Hyundai i10 occasions van onze partner Autotrack
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i10
    Hyundai Hyundai i10 Nieuwe auto's Private Lease

    PRIVATE LEASE Hyundai i10

    INFO
    Athlon
    Athlon
    Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
    € 304
    Stel samen ▸
    ANWB
    ANWB
    Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
    € 309
    Stel samen ▸
    Hyundai
    Hyundai
    Hyundai i10 1.0i i-Drive (5D/5H)
    € 246
     
    DirectLease
    DirectLease
    Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
    € 289
     
    Hyundai i10 in de Private Lease Vergelijker

    Uitgelicht aanbod

      Hyundai i10 1.0 i-Drive | Direct uit voorraad | 500 korting | 5 jaar fabrieksgarantie |

      Hyundai i10 1.0 i-Drive | Direct uit voorraad | 500 korting | 5 jaar fabrieksgarantie |

      • 2022
      • 10 km

      € 14.700

      Hyundai i10 Premium 1.0i 67pk NAVI | CRUISE | LANE ASSIST | CAMERA | CLIMA | USB | DAB

      Hyundai i10 Premium 1.0i 67pk NAVI | CRUISE | LANE ASSIST | CAMERA | CLIMA | USB | DAB

      • 2022
      • 10 km

      € 18.166

      Hyundai i10 1.0 Comfort Smart 5-zits >>wordt verwacht<< N27771

      Hyundai i10 1.0 Comfort Smart 5-zits >>wordt verwacht<< N27771

      • 2022
      • 10 km

      € 19.693

    Meer Hyundai i10 occasions

    Gerelateerde forumtopics

    • Hyundai i10 (N Line v.a. € 19.795)

      68
      • 15 juli 2020

    Lezersreacties (7) (gesloten)

    Maak melding van misbruik

    Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

    Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

    Reactie verwijderen

    Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

    Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

    De discussie is gesloten.
    Reageren is niet meer mogelijk.

    Bekijk ook

    Kopersgids

    Zoeken en vergelijken
    • Hyundai i10 specificaties
    • Hyundai i10 occasions
    • Hyundai i10 video's
    Advies en informatie
    • Hyundai i10 tests
    • Hyundai i10 gebruikersreviews
    • Hyundai i10 index
    PREMIUM
    Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

    Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

    In een tijd dat steeds meer merken afscheid lijken te nemen van het kleinste segment, nemen...

    Lees meer

    Gerelateerde reviews

    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.1i PureVersion (2010)

      Hyundai i10 1.1i PureVersion (2010)

      • 6 februari 2022
    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

      Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

      7
      • 31 januari 2022
    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

      Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

      1
      • 27 augustus 2021
    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.0i i-Motion (2017)

      Hyundai i10 1.0i i-Motion (2017)

      • 27 juli 2021
    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)

      Hyundai i10 1.0i Comfort 5-zits (2020)

      9
      • 12 juli 2021
    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.0i Comfort Smart (2020)

      Hyundai i10 1.0i Comfort Smart (2020)

      5
      • 2 juli 2021
    • Gebruikersreview
      Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

      Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

      4
      • 1 maart 2021
    meer reviews
    Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    31

    De huidige Hyundai i10 kenden we tot dusverre als 65 pk sterke 1.0 driecilinder. Prima auto,...

    Gerelateerd

    • Model
    • Merk
    Model
    Model
    • Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

      Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

      20
      • 29 september 2021
    • Achtergrond
      Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

      Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste...

      49
      • 14 september 2021
    • PREMIUM
      Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

      Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

      • 9 maart 2021
    • Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

      Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

      31
      • 5 januari 2021
    • PREMIUM
      Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI - Dubbeltest

      Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI...

      • 15 december 2020
    • Hyundai i10 - Afscheid duurtest

      Hyundai i10 - Afscheid duurtest

      • 3 december 2020
    • Test: Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10

      Test: Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10

      • 20 november 2020
    Merk
    Merk
    • Nieuws
      Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

      Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

      106
      • 22 mei 2022
    • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

      Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

      26
      • 14 mei 2022
    • Nieuws
      'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

      'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

      • 13 mei 2022
    • Achtergrond
      Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

      Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

      24
      • 11 mei 2022
    • Nieuws
      'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

      'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

      21
      • 3 mei 2022
    • Nieuws
      Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

      Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

      15
      • 26 april 2022
    • Nieuws
      Elektrische Hyundai Ioniq 6 betrapt

      Elektrische Hyundai Ioniq 6 betrapt

      20
      • 22 april 2022

    Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

    Over AutoWeek

    • Klantenservice
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy & Cookiebeleid
    • Cookie instellingen wijzigen
    • Gebruiksvoorwaarden

    Volg AutoWeek

    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • Youtube
    • Podcasts
    • RSS

    Meer AutoWeek

    • Aanmelden nieuwsbrief
    • Contact redactie
    • Colofon
    • Autobrochures
    • Dealergids
    • Klassiekergids

    Overig

    • Adverteren
    • AutoWeek LAB
    • Je auto aanmelden
    • Koppel abonnement
    • Partners
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Cadillac
    • Chevrolet
    • Citroën
    • Cupra
    • Dacia
    • Donkervoort
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Lynk & Co
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Morgan
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Polestar
    • Porsche
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • Saab
    • Seat
    • Skoda
    • Smart
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo

    © 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden