AutoWeek 16 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 16 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Hyundai
  • i10
7

Pretpakketje

Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

Hyundai i10 N-Line Hyundai i10 N-Line Hyundai i10 N-Line Hyundai i10 N-Line
  • Stéphan Vermeulen
  • Autotest
26 februari 2021 om 12:42
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
AutoWeek 51/52 2020
AutoWeek 51/52 2020

Dit artikel is verschenen in AutoWeek 51/52 2020

Onderaan de modelgamma’s van automerken draait het vooral om kosten en efficiëntie, maar soms mag er ook worden genoten. Zoals met de nieuwe, dikke versie van de Hyundai i10. De N-Line levert 100 pk; zoveel vermogen had Hyundais kleinste nog nooit.

De letter N moet bij autoliefhebbers stevig op het netvlies komen en dat lukt heel aardig. Drie jaar geleden deed de Hyundai i30N zijn intrede, met de letter N die staat voor het snelheidsparadijs in de Duitse Eifel. Inderdaad, de Nürburgring-Nordschleife. Maar de N staat ook voor de testbaan van Hyundai in het Zuid-Koreaanse Namyang. De Nordschleife zegt elke autoliefhebber heel veel. We zijn vijf jaar geleden met een gewone i20 afgereisd naar het Duitse testcentrum van Hyundai, gelegen naast het legendarische circuit. Daar wilden we uitvogelen hoeveel uur de modellen van het merk op de ruim 20 kilometer lange omloop doorbrengen voordat ze op de markt komen. Elk type, dus ook de versies zonder N. Na de N, die staat voor de absolute extremisten onder de gekietelde versies, bedacht Hyundai het daarvan afgeleide N-Line-pakket. Dat bevat wel de looks en wat aanpassingen, maar niet het extreme van een volwaardige N.

Hardcore N

Een voorbeeld daarvan is onze testauto, de nieuwe i10 N-Line. Dit is een lekker ogende variant van de A-segmenter die wij tot dusverre alleen kennen met de brave 1.0i-motor. Dat is een drie­cilinder zonder turbo van 65 pk, waarmee we tijdens onze duurtest van een half jaar bijna ‘linkerrijstrookvrees’ ontwikkelden. De N-line is heel anders, want dankzij een turbo op hetzelfde 998 cc-blok praat je ineens over een vermogen van 100 pk.

De i10 N-Line lijkt welhaast een hardcore N. Dat idee bekruipt ons in elk geval naarmate we meer bochten op hoge snelheid nemen. Weg is de neiging tot overhellen, en wat heeft de vooras veel grip! Slechts één keer eerder reden we een auto uit het A-segment waarbij onderstuur even lang of zelfs praktisch helemaal achterwege bleef, en dat was een Renault Twingo R.S., één van de heftigste modellen in zijn soort ooit. De Abarth 500 in al zijn bijzondere uitvoeringen laten we buiten beschouwing, want die is zo veel duurder dat hij het A-segment is ontstegen.

Boel geld

Rijden met de snelle i10 is een vreemde gewaarwording. De hoge zit en het smalle interieur herinneren je aan het feit dat je toch écht in een kleine auto zit, maar het fanatisme waarmee hij zich vastbijt in bochten doet niet onder voor dat van een sportieve auto uit een hogere klasse. Het i10-onderstel kan veel meer vermogen aan dan de 100 pk die de driepitter te vergeven heeft. Even inkoppen: Hyundai heeft ook nog een 120 pk-versie van dit blok op de planken liggen! Aan de andere kant zouden nog meer fijnslijperij en nog meer pk’s zomaar tot een prijskaartje van € 25.000 kunnen leiden. En deze N-Line gaat al over de 20 mille. Da’s hoe dan ook een boel geld voor een potent ukkie. Zie je dat er ook aan af? Ja, want hij heeft een andere grille met afwijkende dagrijverlichting, rode accenten, een N-Line-badge, 16-inch wielen en een dubbel uitlaateindstuk. Er staat echt wat!

Natuurgeluiden

De Hyundai komt in zijn totaliteit serieus en modern over. De rode randen van de ventilatieroosters, het stuur met rood stiksel en de pookknop zijn onderdeel van de N-Line-aankleding. In de leuningen van de stoelen is fraai de letter N verwerkt. Voor je neus heb je een verzorgd, volwaardig instrumentarium. De inzittenden worden verder verwend met stoelverwarming en de stuurwielverwarming zorgt voor hete knuistjes. De interface van de i10 bevat de functie ‘natuurgeluiden’, waarbij je de klanken van rustige golven op het strand kunt oproepen, of de gedempte geluiden van een besneeuwd dorp. Even tot rust komen na een wilde rit met de N-Line … Deze functie zagen we recent in de nieuwe i20. Het zegt misschien wel wat over het volwassen, evenwichtige karakter van de i10, die op veel vlakken niet onderdoet voor een auto uit een hoger segment.

Oordeel

5 sterren

Zo, en nu weten we waartoe de Hyundai i10 nog meer in staat is. Met de 65 pk instapper was onze voornaamste klacht het geringe vermogen. Dat maakt deze N-Line ruimschoots goed, al had het nog wat méér mogen zijn, naar onze smaak.

Signalement

Merk Hyundai
Model i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 19.811

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 998 cc
Maximaal vermogen 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm
Maximaal koppel 172 Nm bij 1.500 tpm
Inhoud brandstoftank 36 l
Lengte / breedte / hoogte 3.675 mm / 1.680 mm / 1.483 mm
Wielbasis 2.425 mm
Massa leeg 0 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden195/45R16Prijzen
Topsnelheid 180 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,5 s (fabrieksopgave: 10,6 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,0 s / 6,9 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 11,2 s / 15,0 s
Brandstofverbruik 5,4 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 123 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i10
  • Hoe verloopt jouw zoekproces naar een volgende auto? Vertel het AutoWeek >
Hyundai Hyundai i10

PRIVATE LEASE Hyundai i10

INFO
Alphabet
Hyundai i10 1.0i i-Drive (5D/5H)
€ 229
Stel samen ▸
ALMN
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 259
Stel samen ▸
Ikrij.nl
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 279
Stel samen ▸
Athlon
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 284
Stel samen ▸
Yourlease
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 284
Stel samen ▸
Hyundai
Hyundai i10 1.0i i-Drive (5D/5H)
€ 243
 
DirectLease
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 259
 
ANWB
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 264
 
Hyundai i10 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.0i Comfort Airco Cruise Control

    Hyundai i10 1.0i Comfort

    • 2018
    • 37.770 km

    € 9.930

    New 1.0 T-GDI N Line 100PK

    Hyundai i10 New 1.0 T-GDI N Line 100PK

    • 2021
    • 10 km

    € 19.940

    1.0i i-Motion Comfort

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort

    • 2016
    • 18.957 km

    € 8.950

Meer Hyundai i10 occasions

Lezersreacties (7) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i10 specificaties
  • Hyundai i10 occasions
  • Hyundai i10 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i10 tests
  • Hyundai i10 gebruikersreviews
  • Hyundai i10 index
PREMIUM
Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

In een tijd dat steeds meer merken afscheid lijken te nemen van het kleinste segment, nemen...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Review
    Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

    Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

    4
    • 1 maart 2021
  • Review
    Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

    Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

    1
    • 12 oktober 2020
  • Review
    Hyundai i10 1.0 i-Drive (2014)

    Hyundai i10 1.0 i-Drive (2014)

    6
    • 30 september 2020
  • Review
    Hyundai i10 (2015)

    Hyundai i10 (2015)

    • 26 augustus 2020
  • Review
    Hyundai i10 1.0i i-Drive (2018)

    Hyundai i10 1.0i i-Drive (2018)

    5
    • 25 mei 2020
  • Review
    Hyundai i10 (2019)

    Hyundai i10 (2019)

    2
    • 1 mei 2020
  • Review
    Hyundai i10 (2013)

    Hyundai i10 (2013)

    3
    • 19 april 2020
meer reviews
Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

31

De huidige Hyundai i10 kenden we tot dusverre als 65 pk sterke 1.0 driecilinder. Prima auto,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

    Hyundai i10 vs. Kia Picanto - Dubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    31
    • 5 januari 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI - Dubbeltest

    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI...

    • 15 december 2020
  • Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    • 3 december 2020
  • Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10 - Dubbeltest

    Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10 - Dubbeltest

    • 20 november 2020
  • PREMIUM
    Per Hyundai i10 langs alle ‘tienen’ - Duurtestreportage

    Per Hyundai i10 langs alle ‘tienen’ - Duurtestreportage

    • 6 oktober 2020
  • Autonieuws
    Hyundai Grand i10 Sedan is los

    Hyundai Grand i10 Sedan is los

    31
    • 21 september 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    'Hyundai stopt in Zuid-Korea met Kona Electric na reputatieschade'

    'Hyundai stopt in Zuid-Korea met Kona Electric...

    1
    • 22 april 2021
  • Autonieuws
    Alle prijzen elektrische Hyundai Ioniq 5 bekend

    Alle prijzen elektrische Hyundai Ioniq...

    68
    • 22 april 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Santa Cruz is nieuwe compacte pick-up

    Hyundai Santa Cruz is nieuwe compacte pick-up

    24
    • 16 april 2021
  • Autonieuws
    Hyundai en Uber Europa slaan handen ineen

    Hyundai en Uber Europa slaan handen ineen

    6
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Tucson L: maatje meer

    Hyundai Tucson L: maatje meer

    9
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Eigenzinnige Hyundai Staria gepresenteerd

    Eigenzinnige Hyundai Staria gepresenteerd

    24
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Custo is nieuwe MPV

    Hyundai Custo is nieuwe MPV

    15
    • 12 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep