AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Hyundai i10 N-Line (2021)
Het is goed zo
31 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De huidige Hyundai i10 kenden we tot dusverre als 65 pk sterke 1.0 driecilinder. Prima auto, zelfs de beste A-segmenter. Maar nu weten we echt waartoe Hyundai's kleinste in staat is. De N-Line heeft de 1.0 driecilinder, maar dan met turbo, goed voor 100 pk. Daar krijgen we het best een beetje warm van!
Signalement
Merk | Hyundai |
---|---|
Model | i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 22.900 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 3-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 998 cc |
Maximaal vermogen | 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm |
Maximaal koppel | 172 Nm bij 1.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 36 l |
Lengte / breedte / hoogte | 3.675 mm / 1.680 mm / 1.483 mm |
Wielbasis | 2.425 mm |
Massa leeg | 1.099 kg |
Laadvermogen | 371 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 195/45R16Prijzen |
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
Brandstofverbruik | 5,4 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 123 g/km |
Lezersreacties (31) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.