Honda Prelude 2.0i (2000)

autoreview

Honda Prelude 2.0i (2000)

Signalement

UitvoeringPrelude 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf84.600 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Honda Prelude is een mooie auto om te zien en byzonder lekker om in te rijden.De auto is veel verkocht in amerika en men vind daar dan ook zeer veel prelude’s toen ik daar op vakantie was zag ik de auto pas echt goed en werd er verliefd op ( als dit al mogelijk is met een auto )het was behoorlijk zoeken om een jong exemplaar te vinden die helemaal origineel is en niet afgetrapt . De auto is van bouwjaar 2000 en heb hem zelf gekocht in 2002 met 84600 op de teller.
Ik heb de Honda in de kleur rood en dat staat de auto zeer goed .de motor is de standaard 2 liter motor die goed presteerd maar niet heel snel is .De auto loopt op lpg en dit bevalt zeer goed het lijkt wel of de motor voor lpg gemaakt is,de auto rijd vlot en soepel en de verbruik cijfers zijn zeer goed te noemen voor een 2 liter motor ( in de zomer 1 op 10 en in de winter 1 op 9 op lpg ). Wat vooral een pluspunt is is de zeer goede zit positie en het fraaie dashboard wat rustig en toch sportief over komt ,het schakelen is een genot en het sturen messcherp vooral met 17’ onder de auto ( dit alleen in de zomer, ’s winters zit er standaard 15’ met sneeuwbanden onder) de banden zijn goodyear eagle F1 en dat kleeft aan de weg.Wat verder opvalt is dat de auto ook bij hoge snelheden stil blijft en je bij 160 nog normaal kunt praten met elkaar. De kosten tot nu toe zijn laag geweest buiten de normale beurten die altijd door de dealer worden gedaan , is er tot nu toe 1 keer een koppeling vervangen met drukgroep ,dit kwam niet door slijtage van de koppeling maar er was een veertje van de drukgroep losgeschoten door slijtage (reparatie kosten 450 euro km stand 142000 ) en 1x remschijven voor met blokken. Voor de rest een perfecte auto en een aanrader voor wie iets exclusiefs zoekt.
Pluspunten:
zeer goede weglegging
fijne stoelen
zit positie en zicht
Strak en soepel schakelen
Niet een dagelijks voorkomen en daardoor exclusief
rijd zeer goed op lpg
lage onderhouds kosten
De beste auto die ik tot nu toe gehad heb.

Minpunten:
weinig koffer ruimte
en er kunnen alleen kleine kinderen achterin.

PROBLEMEN

Enige probleem tot nu toe is de koppeling geweest en dan in bijzonder de drukgroep,
ging moeilijk schakelen maar is mooi op tijd ontdekt door de dealer en binnen 1 dag gerepareerd.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.