Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Insight

Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

autoreview

4
Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)
Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringInsight 1.3 i-VTEC Elegance
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst29.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bevindingen

  • 20.298 km
  • 12 maart 2011

Ik heb deze auto nu 11 maanden in bezit. Ik vind het een geweldige auto, maar ik ben dan wel een rustige rijder. Ik heb snelle auto's gehad, maar hiermee reed ik altijd te hard. Dus ik ben bewust gaan kiezen voor een rustige auto.
De HIH zou een verbruik moeten halen van 4,6L maar dit heb is me maar twee keer gelukt tijdens vakantie naar Oostenrijk. In de Limburgse heuveltjes lukt dit verbruik niet. Zelfs niet als je alles uit de kast haalt om zuinig te rijden. Gemiddeld zit ik nu op 5,42L wat natuurlijk nog steeds niet slecht is voor een middenklasse auto. Maar van een hybride auto verwacht ik persoonlijk toch wat meer. Ik heb hiervoor een twee jaar prius gereden waarmee ik 4,8L heb gehaald. Volgend spritmonitor.de haalt de HIH een gemiddeld verbruik van 5.72L en de Prius III 5,19L. Gezien het prijsverschil wint de HIH met vlag en wimpel.

Pluspunten:
+ Prijs
+ Uiterlijk (Sportief)
+ Uitrusting
+ Veiligheid
+ Wegligging
+ Stoelen
+ Flippers aan het stuur. (Vooral in de winter en in de bergen)
+ Moderne cockpit
+ Betrouwbaar
+ Honda details
+ Kan vlot mee in het verkeer. (Behalve autoweg)
+ Je bent aan het autorijden. (Vond ik bij de Prius niet)
+ Koffer ruimte
+ Geen BPM
+ Geen houderschapsbelasting

Minpunten:
- Vermogen/koppel
- Middenarm steun te kort en te laag
- Verbruik
- Windgevoeligheid
- Geen Full Hybrid
- Stop tijd van het Start/Stop systeem te kort
- Schokkerig bij uitrollen of wegtrekken
- Afslaan airco bij start/stop systeem
- Lage instap
- Been en hoofdruimte achterin

De HIH is een prima auto als je geen sportieve rijder bent. Het verbruik is redelijk maar kan naar mijn mening beter. De flippers zijn met name in de winter handig. Met de Prius heb ik al een keer vastgezeten omdat de CVT met de gladheid niet overweg kon. Omdat je de HIH in een soort eerste vernelling kunt zetten heb je meer grip. Ook afremmen op de motor is hierdoor makkelijker dan bij de Prius. De Prius heeft wel een motor rem, maar dit is niet te vergelijken met de flippers in de HIH.
Mijn volgende auto wordt, afhankelijk van de ontwikkelingen, zeker weer een HIH of HJH.
Prijs / Prestatie verhouding is goed en het is leuk rijden in de HIH.

Update

  • 29.000 km
  • 20 augustus 2011

Het gemiddelde verbruik is nu 5.38 L/100km. Om dit te bereiken in de Limburgse heuveltjes heb ik de bandenspanning voor op 2.6 en achter op 2.5. Hogere bandenspanningen rijden niet meer comfortabel. Althans voor mij niet.

De ECON knop heb ik in de meeste gevallen van de tijd aan en de snelheid op de autoweg komt niet boven de 110 km/uur uit. De gemiddelde snelheid komt uit op 48 km/uur.

De laatste tijd maak ik geen gebruik van de ECON knop ivm het warme weer. (Airco) De motor gaat dan bijna niet uit. Bij heel voorzichtig gas geven (onder de 2000 rpm) en goed anticiperen, lukt het om hetzelfde verbruik neer te zetten als met ECON knop.

Het comfort van de auto is nog steeds prima. Nog geen problemen gehad met de auto. (Maar daarom is het een Honda).

Wat mij verder opvalt aan de auto is dat de lak wel wat beter mag. Ten opzicht van de Toyota Prius II heb ik bij deze auto meer last van steenslag.

Zou ik de auto weer kopen? De auto is prima, maar gezien het huidige belastingklimaat weet ik het niet zeker. In 2014 is het einde met de subsidies. Volgens mij het einde van de hybride auto. Die worden dan te duur t.o.v. andere auto's.
Het verbruik van de HIH kan dan wel iets gunstiger zijn, maar het prijsverschil t.o.v. andere auto's kan dat niet goed maken. Een HIH gaat waarschijnlijk al snel vanaf 29.000 euro en de Prius vanaf 33.000 euro. Vergelijkbare auto's die dan wellicht iets meer verbruiken zijn goedkoper.

Ik wacht af.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Insight? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Insight
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Insight 1.3 i-VTEC 98pk CVT Exclusive/Navi/ACC/CC

    Honda Insight 1.3 i-VTEC 98pk CVT Exclusive/Navi/ACC/CC

    • 2012
    • 167.170 km

    € 7.750

    Honda Insight 1.3 Elegance//NAP//RIJDT SCHAKELT TOP//NIEUWE APK

    Honda Insight 1.3 Elegance//NAP//RIJDT SCHAKELT TOP//NIEUWE APK

    • 2009
    • 257.279 km

    € 5.349

    Honda Insight HYBRID ELEGANCE NAVI

    Honda Insight HYBRID ELEGANCE NAVI

    • 2010
    • 144.083 km

    € 8.450

Meer Honda Insight occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Insight specificaties
  • Honda Insight occasions
  • Honda Insight video's
Advies en informatie
  • Honda Insight tests
  • Honda Insight gebruikersreviews
  • Honda Insight index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Insight reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    4
    • 7 september 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    10
    • 14 december 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    2
    • 8 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    • 15 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    1
    • 13 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2012)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2012)

    5
    • 22 april 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    1
    • 3 april 2017
meer reviews
Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726 km - Klokje rond

Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726 km - Klokje rond

De Honda Insight is een bijtellingsknaller van weleer. Onder het 14-procent-bijtellingsregime...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Insight (2000) - In het Wild

    Honda Insight (2000) - In het Wild

    35
    • 31 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    4
    • 7 september 2021
  • Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726 km - Klokje rond

    Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726...

    • 18 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    10
    • 14 december 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Trend (2013)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Trend (2013)

    4
    • 1 november 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    2
    • 8 juni 2018
  • Nieuws
    Honda toont nieuwe Insight

    Honda toont nieuwe Insight

    92
    • 26 maart 2018
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Honda Jazz 1.5 Hybrid Crossstar (2020)

    Honda Jazz 1.5 Hybrid Crossstar (2020)

    14
    • 2 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Jazz (2022)

    Honda Jazz (2022)

    5
    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2003)

    Honda S2000 (2003)

    2
    • 29 juni 2022
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    187
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden