Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

autoreview

Honda Insight
Honda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda Insight

Signalement

UitvoeringInsight 1.3 i-VTEC Elegance
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst20.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jammer

  • 20.000 km

Sinds maart 2010 in het bezit van de Insight via de leasemaatschappij. Wat een spijt van mijn keuze. Ik dacht vanwege de file's een goede keuze gemaakt te hebben voor een hybride met automaat. Nu blijkt het start/stop systeem oncomfortabel te werken. Je kan dit voorkomen door de automaat in de "sportstand" te zetten maar dan maakt hij wel een hoop toeren en dus ook geluid. Met als gevolg dat je eigenlijk voortdurend aan het "schakelen" bent tussen D en S. Oncomfortabel schakelgedrag. Helemaal als je snelheid aan het minderen bent bijvoorbeeld voor een verkeerslicht en plots groen licht krijgt. De auto lijkt dan na te moeten denken en zich te vergissen over hoe het nu verder moet. Met als gevolg een schok en een wiebelende accelaratie. Boven de 100 km p/u is het noodzakelijk om met twee handen te suren, zijwindgevoelig en niet spoorvast. Bij het beklimmen van de Van Brienenoordbrug loopt het toerental op naar 4500 tot 5000 toeren. Verder is de climate control not in control. Je bent continu bezig met het regelen van de temperatuur. Slechte ontvangst van de radio, mindere kwaliteit van de geluidsinstallatie. Bleutooth verbinding valt uit tijdens gesprekken. Soms is handmatig aanmelden noodzakelijk, dan vind de radio helemaal geen telefoon. Gerammel in het dashboard, waarschijnlijke oorzaak het goedkope materiaal. Boordcomputer geeft verwarrende informatie, na het tanken claimt de computer dat er 750 km gereden kan worden met een tank brandstof. Ik ben echter nog nooit verder gekomen dan 550. Op sommige ritten van 50 km telt hij er rustig 200 vanaf. Wat verlang ik terug naar mijn Mondeo. Maar goed, nog 42 maanden tot de volgende leasebak. (pluspunt? Ja, hij is lekker goedkoop in de bijtelling)

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.