Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Insight 1.3 i-VTEC Elegance |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 40.000 km |
Het nieuwe rijden.
- 12.000 km
Overstappen van een lease auto naar een privé auto is een afweging geweest van betrouwbaarheid, techniek, comfort en kosten, in deze volgorde.
De keuze voor de Honda Insight is een persoonlijke keuze, waarbij de algemene veroordelen negatief niet altijd opgaan.
1. Betrouwbaarheid is bij Honda in goede handen, zie alle testen in de wereld.
2. Techniek hybride in combinatie met accu/elektromotor zal nog moeten blijken. Voldoet voorlopig prima.
Verbruik van 1 op 17 gemiddeld is niet verkeerd.
Benzinemotor met een te gering vermogen, is in Nederland niet aan de orde en heeft ons in de bergen van Oostenrijk en Zwitserland prima omhoog gereden.
Motor maakt dan wel veel toeren en is lawaaiig, dat klopt. Maar voor die enkele keer, mag dit geen probleem zijn, wagen c.q. motor doet zijn werk naar behoren.
Flippers aan het stuur in de bergen een uitkomst om direct zelf te kunnen terugschakelen om op de motor af te kunnen remmen.
3. Comfort is in de Elegance uitstekend in orde, alles zit er op en aan en veel extra's voor weinig geld.
Plastic dashboard is een kwestie van smaak.
Zit achterin vinden wij meevallen.
Spiegels automatisch inklappen had handiger geweest.
Instap bestuurder aan de krappe kant.
Vering aan de stugge kant.
Algemeen een complete auto voor een heel scherpe prijs.
4. Kosten nu na 11 maanden euro 0,00, nog niet bij de dealer geweest en met zuinig rijden, geen wegenbelasting, is deze wagen een prima investering.
- 27.000 km
Inmiddels nu 2 jaar ervaring met de Honda Insight Elegance.
Nog steeds uitermate tevreden over de kwaliteit van de wagen. Geen ongemakken of problemen gehad.
Prestaties als eerder beschreven en een toelichting met het tekort aan motorvermogen bij vervoer fietsen achterop en met flinke wind tegen. Veel toeren nodig en hoog benzine verbruik. Maar dit is 1 x tegengekomen, voor de rest prima toeren.
Onderhoudskosten in 2 jaar tijd met 2 beurten op totaal euro 485,00 en dat is goed te doen.
Kanttekening met de DUNLOP banden, die vervangen zouden moeten worden, vanwege uitdrogingscheurtjes en een profiel van 3,1.
Dit al na 27.000 km leek mij wel erg snel. Navraag bij Dunlop en dealer, leverde op van ja het zijn banden van zacht rubber en geven veel comfort. Het is een normaal verschijnsel, zegt men bij Dunlop.
We rijden dus nog maar 1 jaartje door en vervangen ze door Bridgestone en zeker geen Dunlop banden.
Vakantie Balkan Albanie Griekenland
- 40.000 km
Met de Honda Insight door alle landen van de Balkan, Albanië en Griekenland gereden.
Totaal 7.200 km gereden over bergen, onverharde wegen, wegen die de naam niet waard zijn (karrenpaden met enorme gaten).
Kan niet anders zeggen dat de Insight zich kranig heeft gehouden en alle hindernissen heeft genomen en ons geen enkel ogenblik in de steek heeft gelaten.
Conclusie is nog steeds na 40.000 km, dat deze wagen je comfortabel en betrouwbaar overal brengt zonder problemen.
Met een gemiddelde op de computer van 5,2 liter/100 km zeker niet ontevreden.
Belangstelling van douane beambten in vreemde landen naar uitvoering en benzine verbruik, want de Insight is in die landen een vreemde verschijning.
Kosten algemeen na ruim 2,5 jaar zijn 2 service beurten, geen wegenbelasting en meer niet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.