Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Insight

Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)

autoreview

1
Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)
Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)Honda Insight 1.3 i-VTEC Comfort (2010)
Claes
  • Claes5
  • Gebruikersreview
5 april 2011 om 17:53
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringInsight 1.3 i-VTEC Comfort
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf48 km
KM-stand laatst77.777 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Flipperkast

  • 1.500 km
  • 5 april 2011

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto en gezien ik nogal een hekel heb aan belasting betalen dacht ik aan een BPM & MRB vrije auto. Diverse auto's geprobeerd en uiteindelijk een Punto Evo diesel besteld. Maar de Punto kwam maar niet en kwam maar niet. Na het derde vertragingsbericht was ik het zat en dacht: Nu wil ik een andere auto. En omdat ik eigenlijk toch ook iets ruimers zocht dan een Punto kwam ik uit op de Insight (door mijn neef gelijk Honda Incest genoemd, maar dat was een Freudiaanse verspreking). De Incest, ik bedoel Insight heeft natuurlijk ook een automaat en dat sprak me wel aan. Nu moet ik er wel bij melden dat ik hem had voor 15,5K Euro, nieuw met maar 50km op de teller echter op kenteken gezet in juni 2010. Dan heb je vergeleken met een Punto toch wat meer auto, in ieder geval qua ruimte. De keuze was dan ook snel gemaakt. Maar goed, nu mijn eerste ervaringen. Tja, wat zal ik er over zeggen. In het algemeen niet verkeerd maar de auto heeft mijns inziens toch wel wat eigenaardigheden. Om te beginnen moet je wel een beetje een Science Fiction fan zijn want het dashboard zit er nogal spacy uit. Het doet mij ook een beetje denken een Williams flipperkast uit de late jaren 80, compleet met niveau verschil van het speelveld en allerlei cadmiumachtige kleurtjes. De meeste Aziaten zullen het vast prachtig vinden en hoewel ik mij er niet aan stoor had het wat mij betreft wat bescheidener gemogen. Sommige lui vinden de bediening van de board computer nogal ingewikkeld. Ik kan dit niet beamen maar ik speel als programmeur dan ook een beetje vals natuurlijk. Veel mensen hebben geklaagd over de goedkope materialen die in het interieur zijn toegepast. Vind ik erg meevallen. Het ziet er in ieder geval wel stevig uit en dat is ook wat waard. Ik zit lekker in de toch ietwat harde stoelen maar misschien komt dat mede omdat ik enigszins Billie Turf verschijnselen vertoon. De stoelen zijn i.i.g. goed verstelbaar, tevens in de hoogte. En dan het rijgedrag. Tja, je zit in een hybride auto die relatief weinig brandstof gebruikt dus verwacht geen raceauto. Persoonlijk vind ik het wel prettig om rustig te rijden en te zien hoe al die stresskippen met hun agro-gedrag nauwelijks sneller zijn dan mijzelf, af en toe een paar autolengtes misschien. En als het moet kan ie prima meekomen, zij het met een hoop extra motorgeluid. Het lijkt dan alsof je uitlaat lekt maar dat is schijn. Het start-stop systeem werkt goed hoewel de auto soms wel erg enthousiast reageert. Is wel eens irritant maar als ik mij dan weer bedenk dat ik minder belasting betaal word ik spontaan erg vergevingsgezind. Een simpel start-stop aan-uit knopje had echter niet misstaan (ja, ik weet het, het voorkomen van de autostop kan ook door de automaat in de sportstand te zetten maar dan heb ik weer het idee dat ik te veel brandstof zal gebruiken). Het verbruik valt mij tot nu overigens wel tegen moet ik zeggen (1:18,4 eigen meting, de boardcomputer liegt een beetje). Ik verwacht betere prestaties naarmate de wagen meer is ingereden. Over de wegligging heb ik niets te klagen, die is prima in orde. Per saldo kan ik tot nu toe zeggen dat het helemaal geen verkeerde keuze is. Vergeleken met mijn ex, een Volvo V70 T5 classic is het wel wat inleveren qua rijplezier maar de energierekening maakt eigenlijk alles weer goed.

Schokkend nieuws

  • 77.777 km
  • 26 februari 2015

Inmiddels heb ik 4 jaar en zo'n 77000 KM in de Honda gereden en dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een update. Bij deze dus.

Ik moet zeggen en tevens schrijven dat dit tot nu toe de betrouwbaarste auto is die ik ooit gehad heb (de Jap heeft wel netjes zijn beurtjes gehad natuurlijk). Er is werkelijk nooit iets kapot gegaan. Behalve dan het deurslot dat is gemolesteerd door een crimineel die het nodig vond mijn Pioneer navigatiesysteem te jatten. Maar dat is niet de schuld van de Insight natuurlijk. Overigens wel vreemd dat het alarm niet afgaat in zo'n geval.

Superkwaliteit dus. Petje af voor Honda. Jammer dat de Europese autofabrikanten wat dit betreft zo achterlopen. Wat die Jappen doen moeten wij toch ook kunnen zou je denken. Misschien is de macht van de centeneukers (lees: boekhouders) toch wat te groot geworden de afgelopen decennia. De schrieperigheid van deze lui heeft er onder meer voor gezorgd dat bijvoorbeeld Afrika alleen nog maar Aziatische auto's wil dus uiteindelijk gaan we er geld op verliezen. Dom dom dom.

Wat betreft comfort en ruimte begin ik deze auto, ondanks de betrouwbaarheid en lage kosten toch een beetje zat te worden. Wat mij eigenlijk het meest irriteert is dat de wagen de neiging heeft nogal schokkerig op te trekken. Je geeft gas, er gebeurt niets totdat ie wakker wordt en de verloren seconde (veel meer is het niet) met terugkerende kracht probeert goed te maken hetgeen een schok teweeg brengt.

Qua ruimte is het voor zijn klasse eigenlijk allemaal wel in orde. Ik heb er o.a. 3 meter lange planken in vervoerd en dat met de klep dicht. Het is meer dat ik zelf voor iets groters met een hoge zit wil gaan. Bij de Insight heb je wel een beetje het gevoel elke keer in een kart te stappen. Maar gezien de algehele kwaliteit nauwelijks te evenaren zal zijn ben ik toch huiverig voor een overstap.

Tot de volgende update.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Insight? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Insight
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Insight 1.3 Elegance

    Honda Insight 1.3 Elegance

    • 2010
    • 179.000 km

    € 7.950

    Honda Insight 1.3 Elegance | Geen import | Cruise | Zuinig

    Honda Insight 1.3 Elegance | Geen import | Cruise | Zuinig

    • 2010
    • 141.996 km

    € 7.950

    Honda Insight 1.3 Elegance | 2e eigenaar | Camera | Navigatie | Stoelverwarming | Climate control

    Honda Insight 1.3 Elegance | 2e eigenaar | Camera | Navigatie | Stoelverwarming | Climate control

    • 2012
    • 201.780 km

    € 7.400

Meer Honda Insight occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Insight specificaties
  • Honda Insight occasions
  • Honda Insight video's
Advies en informatie
  • Honda Insight tests
  • Honda Insight gebruikersreviews
  • Honda Insight index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Insight reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    4
    • 7 september 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    10
    • 14 december 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    2
    • 8 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    • 15 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    1
    • 13 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2012)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2012)

    5
    • 22 april 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    1
    • 3 april 2017
meer reviews
Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726 km - Klokje rond

Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726 km - Klokje rond

De Honda Insight is een bijtellingsknaller van weleer. Onder het 14-procent-bijtellingsregime...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Insight (2000) - In het Wild

    Honda Insight (2000) - In het Wild

    35
    • 31 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

    4
    • 7 september 2021
  • Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726 km - Klokje rond

    Honda Insight 1.3 i-Pilot - 2010 - 321.726...

    • 18 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

    10
    • 14 december 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Trend (2013)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Trend (2013)

    4
    • 1 november 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2011)

    2
    • 8 juni 2018
  • Nieuws
    Honda toont nieuwe Insight

    Honda toont nieuwe Insight

    92
    • 26 maart 2018
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    51
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    32
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    20
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Sony Honda Mobility is officieel: EV's vanaf 2025

    Sony Honda Mobility is officieel: EV's...

    52
    • 17 juni 2022
  • Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

    Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

    55
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Open nieuwkomer van Honda

    Open nieuwkomer van Honda

    5
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden