Honda e Advance (2020)

autoreview

Honda e Advance (2020)
Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)Honda e Advance (2020)

Signalement

Uitvoeringe Advance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 75%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste maand met de e

  • 800 km

Iedereen maar klagen over de range... we namen deze e niet om naar Italië of andere verre plekken te rijden, wel om vlot en vooral leuk ritjes in de buurt te maken. Woon-werk is maar 11km, ouders wonen op 25km en schoonmoeder woont op 55km, boodschappen doen/winkelen is ook binnen een straal van 20km.... belangrijkste: we hebben naast de e nog een andere wagen zonder echte range issues.

Het verbruik van deze wagen op de provinciale wegen en in de buurt is gemiddeld ongeveer 15 kWh/100km waardoor we 170-200km kunnen rijden voor we weer opladen. De e rijdt als een grote wagen en veel stabieler dan onze vorige kleine, een i3.

Het interieur is schitterend en afgezien van de achteruitkijkspiegel (dat scherm zetten we uit) zijn de andere 5 schermen prima in het gebruik, en met Carplay en een goed audiosysteem een prima plek om tijdens het rijden ook van muziek te genieten. Met mijn 1.97m plaats genoeg voorin, en met een kleinere chauffeur is het zelfs achterin uit te houden.

Het uiterlijk trekt veel bekijks, zeker na het wrappen van de witte koetswerkdelen (in Hope Green van Avery Dennison, kostprijs +/- 1200 eur + btw). In feite hadden we deze wagen nog niet kunnen kopen en inschrijven (pas vanaf 2021 in België) maar een overijverige dealer vond dat het wel moest kunnen. Honda Belgium zorgt ondertussen voor de ondersteuning (meeste dealers weten nog nauwelijks iets van de instellingen/configuratie, de App, etc).

In het kort: een van de leukste auto's die we de afgelopen jaren reden, altijd met een glimlach op weg

Winterpret

  • 4.850 km

Eerste winter met de Honda e op winterbanden, dat samen met de remote voorverwarming van de voorruit, achterruit en cabine en het was een echt plezier. Wegligging op de sneeuw, ondanks de achterwielaandrijving, was erg goed, ook op de hellingen hier in de buurt (tot 14%). Verbruik is natuurlijk wel iets hoger, we haalden +/- 125km bij stevige kou (alles staat dan wel aan, alle 6 schermen, airco/verwarming, muziek, etc) en ondertussen met dagtemperaturen rond 14-16 graden is 180km weer in het zicht. Prima range voor een tweede auto. Communicatie met de auto en de app is nog niet foutloos, duidelijk iets waar Honda nog werk aan heeft.

Al meer dan een jaar tevreden

  • 8.000 km

Het blijft een verbazend leuk rijdend autootje, die Honda e. Ondertussen werkt de app na wat updates al wat stabieler en met de temperaturen van deze zomer (niet te hoog) is 200km ook eenvoudig haalbaar qua range (en dat is voor ons gebruik van de auto meer dan genoeg).

Op het werk hebben we 3-fase 11kW laadpalen ter beschikking, helaas kan de Honda e er maar 1 fase van gebruiken en gaat laden maar aan 3.7kW... zelfs een oudere BMW i3 haalt er 7.4kW...

Problemen? Eigenlijk niet, enkel een rammeltje in het dak dat op de Belgische wegen duidelijk hoorbaar is, zou niet mogen voor een Honda maar de dealer zal dat de volgende keer wel oplossen. Verder is een recall uitgevoerd en is een klein onderhoud gebeurd....

Op naar de 2e verjaardag...

Stilte

  • 9.700 km

Met dank aan Wim van Honda Permentier in Tienen (BE) is de oorzaak van het rammelend geluid gevonden en het probleem is nu van de baan. Ook op de typische betonwegen of op de kasseien is de wagen stil.

Een blijvend klein probleempje: de applicatie op de smartphone denkt vaak dat de wagen ontgrendeld is, of dat de lichten aan staan, terwijl dit niet zo is. Verder niets te melden buiten het feit dat dit nog steeds een leuke auto is die bij velen (en niet alleen bij ons) een glimlach op het gezicht tovert.

Einde verhaal

  • 16.000 km

Na ruim 2 jaar genieten van een zalig rijdende e zijn we overgestapt op iets ruimer en met een benzinemotor naast de elektromotoren.... ook een Japanner (een Toyota RAV4 met een Suzuki-logo)... we missen de e nu al

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.