Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | CR-V 2.2 i-CTDi Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 90.000 km |
Nachtmerrie van elke garagist
- 90.000 km
Het valt weinig over CR-V te zeggen. Het is mijn ding niet (hou niet van SUV's) maar hij brengt mij in alle comfort van A naar B, een prima auto dus. Het was de keuze van mijn vrouw. Ik had mijn BMW Z4 en zij mocht een nieuwe auto uitkiezen. Ze koos voor deze CR-V, met alle opties kost een Executive bijna 53.000 euro. Vond ik te veel voor een Japanse auto, dus uit Duitsland nieuw ingevoerd. Het schelde zomaar 10.000 euro.
Hoe rijdt ie? Als je hem vergelijkt met de Z4... Grapje, hoor, dat ding is zwaar en dat voel je. Hij moet eerst zich zetten (gewicht verplaatsen), maar dan kan je ontzettend rap een afslag nemen. Bij tractieverlies springen de achterwielen erbij. Dat merk je niet eens. Hij is best snel (200 in Duitsland aangetikt), heeft een geweldige handbak (beter dan een Z4) is stil en ruim. Op de achterbank heb je meer ruimte dan in een verlengde Audi A8.
Er is letterlijk nog niets kapot gegaan.
Wat bevalt:
- Techniek (stille krachtige motor in combinatie met de geweldige handbak)
- Acheruitrijcamera (je kunt tot een afstand van 1 cm achteruit rijden). Top!
- Geluidsinstallatie met 16 speakers (wat een geuid), een versterker en een PC-kaart i.p.v. de CD speler - pakket van 4.000 euro incl. achteruitrijcamera)
- Ideaal voor wintersport (ik hoef niet meer kettingen om te leggen voor die laatste 50 meter. In de sneeuw gewoon in één wegrijden; gas erop en hij regelt het zelf). Klasse.
- Zeer ruim met veel vakjes en bakjes
- Glazen dak (Executive uitvoering)
- Gevoel dat ie nooit stuk gaat
- Best zuinig voor zo's SUV
Wat bevalt minder:
- Irritante stem van de Navigatie
- Navigatie niet te vertrouwen (je kiest de snelste route maar je wordt dwars door bv. Dormund genavigeerd. Dat doet ie vaker, toch maar TomTom plaken)
- Adresboek kan niet overgenomen worden van je mobiele telefoon. Je moet in het Engels elk nummer dicteren. Hallo! Het zou uren duren om 100 nummers in te voeren. BMW en Audi doen dit beter.
- Voice commando's zijn totaal overbodig. Waarom zou ik een knop indrukken, twee seconden wachten en dan in het Engels zeggen: "Airconditioning off". Dan wacht ie nog 5 seconden, herhaalt wat ie gaat doen en pas dan gaat ie echt uit. Ik druk op het knopje op e middenconsole, dan gaat ie in een fractie van seconden uit. Totaal overbodig die voice command functie.
Is ie premium?
Tja, wat is premium? Hmm, laten we het zo bekijken, is ie mooi? Smaken verschillen. Gelukkig. Persoonlijk vind ik alleen coupes en roadsters mooi.
Is ie dan net zo lelijk als een Audi Q5? Nee, hij is nog lelijker. Wel minder lelijk dan een BMW X3 van hetzelfde bouwjaar. Vriendjes van mijn dochter waren onder de indruk van ons "bling-bling busje".
Dan de afwerking. Veel beter dan mijn BMW Z4, maar die is in America gemaakt. CR-V komt in de buurt van een nieuwe 5-serie. Audi staat, wat dat betreft, op een ongekende hoogte.
Rijdt ie beter dan een BMW? Nee, maar komt zeer dicht in de buurt. En Audi? Met z'n vage besturing kan een Audi Q5 echt niet aan een CR-V tippen.
Volgens mij is primium toch dat 'waauw-factor'. En dat heeft CR-V niet. Alhoewel, als je langs de weg staat met je premium Audi op de ANWB te wachten, dan blijft nog weinig over van dat waauw-factor.
Een CR-V is de nachtmerrie van elke garagist. Er valt niks te verdienen aan een CR-V. Regulier onderhoud en that's it. Het enige wat Honda moet doen is een goede designer contracteren want de opvolger is nog lelijker.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda CR-V
