Honda CR-V 2.0 i-VTEC Executive (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CR-V 2.0 i-VTEC Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het gaat hier om de Amerikaanse versie van de nieuwe CR-V. Van buiten nagenoeg identiek aan de Europese CR-V, maar onder de kap een 2.4i-VTEC met 167pk. Het zal wel met het verbruik te maken hebben dat Honda in Europa een 2.0i-VTEC heeft gelanceerd. Ik vind de 2.4i persoonlijk krachtig genoeg en kan me zo voorstellen dat de 2.0i aan de lichte kant is.
Pluspunten:
- Acceleratie & koppel
- Kwaliteit afwerking interieur
- Interieur design & dashboardverlichting (luxe uitstraling)
- Ruimte achterin, in delen verstelbare achterbank
- Geweldige geluidsinstallatie (standaard 280 Watt met subwoofer, geintegreerde CD wisselaar met 6 x mp3)
- Stabiliteit op snelweg en in bochten (relatief laag zwaartepunt)
- Stug afgeveerd, maar niet te hard
- Soepele automaat, schakelt zeer direct
- Prijs (USD 30,000 = EUR 20,000 - fully loaded)
Minpunten:
- Bandengeluid bij snelheden boven de 110km/u
- Enkele kraakgeluiden in interieur op hobbelwegen
- Verbruik (1 op 9 in de stad en ongeveer 1 op 10.5 op de snelweg)
- Van buiten niet de mooiste SUV op dit moment...
In het algemeen een zeer complete SUV, wellicht de beste in zijn klasse (naast de Toyota RAV4).
Update 11-04-2008: Op aanvraag heb ik wat foto’s van de Amerikaanse versie bijgevoegd. Er werd door iemand gevraagd waarom ik niet voor een Acura MDX heb gekozen... Het antwoord luidt: toch om de prijs. Ik woon weliswaar in Mexico en auto’s zijn hier inderdaad een stuk goedkoper dan in Europa. Desalniettemin is USD 53,500 voor de MDX toch een redelijk bedrag.
Update 11-05-2008: Vandaag voor het eerst echt off-road geweest. Doel van de reis was de top van een vulkaan hier in de buurt (ruim 4000 meter hoog) die via een soort ’kurketrekker-weg’ helemaal te berijden is (met uitzondering van de laatste 300 meter naar de krater). Via een pad van zand & stenen (vol kuilen, wat riviertjes en rul zand) moest onze trouwe vriend zo’n 2,5 uur continu klimmen. Ik moet toegeven dat ik verbaasd was over de off-road eigenschappen van de CRV. Uiteraard is de bodemruimte niet groot, maar voor het standaard klim en sleurwerk presteert hij prima. Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel eens af in welke ’normale’ situatie je echt de kwaliteiten nodig hebt van off-road beulen als de Land Rover of een Hummer. Wat mij betreft is dat toch meer voor de speciaal uitgezette parcours. Terug naar de Honda: de 4x4 schakelt onhoorbaar in als de achterbanden grip verliezen en ook beekjes van ongeveer 40-50cm diep neemt hij zonder morren. Ik moet toegeven dat ik af en toe even met de billen zat samengeknepen, vooral wanneer we plotsklaps een stevige golf water over de motorkap kregen, maar de trouwe Honda gaf werkelijk geen kik. Nogmaals, ik dicht de CRV heus geen bovenmaatse off-road eigenschappen toe, maar ik heb vandaag wel gezien waarom Honda een 4x4 levert.
PROBLEMEN
Geen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda CR-V
