Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance (2007)

autoreview

Honda CR-V
Honda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-V

Signalement

UitvoeringCR-V 2.0 i-VTEC Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Met 13 km op de teller meegenomen richting de wintersport. Met de geleverde M&S (Mud and Snow) banden i.s.m. de 4wd geen winterbanden nodig. Lekkere reisauto welke veel bekijks trok op de Duitse Autobahn (nieuw model, voor vele Duitsers de eerste kennismaking met). De wegligging is prima en valt 100% mee voor deze SUV; hij rijdt als een normale personenauto. Natuurlijk ook de 4wd geprobeerd; met CR-V ff de ski-piste opgereden! En ja hoor, deze Honda heeft zich kranig gehouden en bracht mij weer veilig op de weg.
Het verbruik (van en naar de Wintersport) met Ski-koffer bedroeg 10,2 L/100. Valt me zeker niet tegen gezien het feit dat er lekker doorgereden is en er ook nog eens een Ski-koffer op zat. Indien nodig trekt de auto lekker door en boven de 4000toeren een waar feest. De auto is comfortabel en vooral ook ergonomisch goed ingericht. De (Honda) blue-tooth carkit is van zeer goede kwaliteit; een aanrader !

Update 9/3/07 : 3200km inmiddels op de teller; verbuik inmiddels gedaald tot 9,6 L/100

Update 25/4/07 : 7400km op de teller; verbuik (sinds inceptie) inmiddels verder gedaald tot 9,1 L/100. Geen olie-verbuik. De airco voldoet prima en heeft binnen een zeer korte tijd de auto op de gewenste temperatuur..

Update 28/6/2007: 12500km op de teller; verbruik inmiddels gestabiliseerd op 8,4 L/100; dicht bij de fabrieksopgave van 8,1 L/100. M.i. prima voor dit type auto. De wegligging van deze SUV blijft mij verbazen in de positieve zin! De wegligging van de CR-V is in vergelijk met de Tuscon en de Sorento werkelijk subliem; het onderstel is stevig en overhellen in de bochten is zo minimaal dat je nimmer het gevoel hebt in een SUV te rijden. Met name door het weggedrag heb ik de waardering van de prestaties (zie onder) bijgesteld van goed naar uitstekend.

Update 27/9/07 : 20170km op de teller; verbruik inmiddels licht gedaald richting 8,3 L/100. Bij recente controle olie-verbruik een 1/2 litertje moeten toevoegen; dit voor het eerst sinds 20.000km. De betrouwbaarheid zit m.i. wel snor; nog geen enkel mankementje na 20.000km. Op naar de 30.000km voor de eerste beurt.

Update 18/1/2008 : ruim 28.000km op de teller; eerste beurt (20.000km beurt bij 25.556km op de teller; ik dacht dat de eerste beurt bij 30.0000 was) gehad: totaal bedrag € 207,- => dat viel mij reuze mee!
Wederom de auto meegenomen richting de wintersport; wat een genot om met de CR-V door Oostenrijk de cruisen. Geen enkele spijt van de aanschaf, desto ik krijg steeds meer waardering voor deze auto. In de Autoweek gekozen tot beste SUV in zijn klasse en ook de test met de nwe Volkaswagen Tiguan deed mij goed! Ik heb inderdaad geen VOLKSwagen maar een klasse-appart..... prima test AutoWeek !

PROBLEMEN - verlichting

  • 54.000 km

Mijn eerste probleem(pje) met deze machtige auto. De linker koplamp stuk; zelf vervangen en...... 2 weken later weer stuk?! Wederom (zelf) vervangen; dag later weer stuk.
Op naar de Honda dealer; probleem is/was bekend bij hen. Als één van de eerste Honda CR-V's (feb 2007) heeft deze nog 'te lichte klemmetjes' alwaar je het stroomdraadje mee aan de lamp monteerd. Vervangen door zwaardere klemmen. Probleem niet meer terug gekomen.

Update

  • 60.000 km

Ja hij gaat binnenkort voor z'n 60.000 beurt ;-)

Tot op heden niets dan lof! Nog steeds geen enkele makementje, rammeltje of wat dan ook..... Gemiddels verbruik 8,3 l/100 (met premium brandstof).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Honda CR-V

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.