Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CR-V 2.0 i-VTEC Elegance |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 13 km |
KM-stand laatst | 60.000 km |
ERVARINGEN
Met 13 km op de teller meegenomen richting de wintersport. Met de geleverde M&S (Mud and Snow) banden i.s.m. de 4wd geen winterbanden nodig. Lekkere reisauto welke veel bekijks trok op de Duitse Autobahn (nieuw model, voor vele Duitsers de eerste kennismaking met). De wegligging is prima en valt 100% mee voor deze SUV; hij rijdt als een normale personenauto. Natuurlijk ook de 4wd geprobeerd; met CR-V ff de ski-piste opgereden! En ja hoor, deze Honda heeft zich kranig gehouden en bracht mij weer veilig op de weg.
Het verbruik (van en naar de Wintersport) met Ski-koffer bedroeg 10,2 L/100. Valt me zeker niet tegen gezien het feit dat er lekker doorgereden is en er ook nog eens een Ski-koffer op zat. Indien nodig trekt de auto lekker door en boven de 4000toeren een waar feest. De auto is comfortabel en vooral ook ergonomisch goed ingericht. De (Honda) blue-tooth carkit is van zeer goede kwaliteit; een aanrader !
Update 9/3/07 : 3200km inmiddels op de teller; verbuik inmiddels gedaald tot 9,6 L/100
Update 25/4/07 : 7400km op de teller; verbuik (sinds inceptie) inmiddels verder gedaald tot 9,1 L/100. Geen olie-verbuik. De airco voldoet prima en heeft binnen een zeer korte tijd de auto op de gewenste temperatuur..
Update 28/6/2007: 12500km op de teller; verbruik inmiddels gestabiliseerd op 8,4 L/100; dicht bij de fabrieksopgave van 8,1 L/100. M.i. prima voor dit type auto. De wegligging van deze SUV blijft mij verbazen in de positieve zin! De wegligging van de CR-V is in vergelijk met de Tuscon en de Sorento werkelijk subliem; het onderstel is stevig en overhellen in de bochten is zo minimaal dat je nimmer het gevoel hebt in een SUV te rijden. Met name door het weggedrag heb ik de waardering van de prestaties (zie onder) bijgesteld van goed naar uitstekend.
Update 27/9/07 : 20170km op de teller; verbruik inmiddels licht gedaald richting 8,3 L/100. Bij recente controle olie-verbruik een 1/2 litertje moeten toevoegen; dit voor het eerst sinds 20.000km. De betrouwbaarheid zit m.i. wel snor; nog geen enkel mankementje na 20.000km. Op naar de 30.000km voor de eerste beurt.
Update 18/1/2008 : ruim 28.000km op de teller; eerste beurt (20.000km beurt bij 25.556km op de teller; ik dacht dat de eerste beurt bij 30.0000 was) gehad: totaal bedrag € 207,- => dat viel mij reuze mee!
Wederom de auto meegenomen richting de wintersport; wat een genot om met de CR-V door Oostenrijk de cruisen. Geen enkele spijt van de aanschaf, desto ik krijg steeds meer waardering voor deze auto. In de Autoweek gekozen tot beste SUV in zijn klasse en ook de test met de nwe Volkaswagen Tiguan deed mij goed! Ik heb inderdaad geen VOLKSwagen maar een klasse-appart..... prima test AutoWeek !
PROBLEMEN - verlichting
- 54.000 km
Mijn eerste probleem(pje) met deze machtige auto. De linker koplamp stuk; zelf vervangen en...... 2 weken later weer stuk?! Wederom (zelf) vervangen; dag later weer stuk.
Op naar de Honda dealer; probleem is/was bekend bij hen. Als één van de eerste Honda CR-V's (feb 2007) heeft deze nog 'te lichte klemmetjes' alwaar je het stroomdraadje mee aan de lamp monteerd. Vervangen door zwaardere klemmen. Probleem niet meer terug gekomen.
Update
- 60.000 km
Ja hij gaat binnenkort voor z'n 60.000 beurt ;-)
Tot op heden niets dan lof! Nog steeds geen enkele makementje, rammeltje of wat dan ook..... Gemiddels verbruik 8,3 l/100 (met premium brandstof).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda CR-V
