Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive 4WD (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CR-V 1.6 i-DTEC Executive 4WD |
---|---|
Versnellingen | 9, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 45 km |
KM-stand laatst | 9.800 km |
Heerlijke auto
- 9.800 km
In mijn autoactieve leven had ik nog geen SUV gereden.
Nu ben ik normaal van de wat sportievere auto's . Ik rijd per jaar zo'n 55000 km en daarnaast nog 7500 km hobby auto en nog wat motor km's. De recente geschiedenis vermeld VW Passat, Audi A4 2.5 TDI, Lexus IS 250, Lexus IS250 Aut., BMW 535D, Lexus IS450H, Lexus IS 300H en Honda S2000. Zoals je ziet lijkt de keuze voor een CRV niet helemaal logisch. Toch maar eens in proefgereden bij Wesselink in Apeldoorn die daarvoor precies de gewenste uitvoering bij een andere dealer ophaalde. En wat een auto! Het comfort en de motor met 9 traps automaat gaven de doorslag.
160 pk maakt van deze lobbes een relatief snelle auto. Het interieur doet niet onder voor de zogenaamde premium Duitsers. Met de kwaliteit van onze oosterburen heb ik, als veelrijder, inmiddels wat “ervaring” net als met de dealers van deze merken. Inmiddels is de CRV negen weken in de familie en nog geen moment spijt. Het zit geweldig en rijd comfortabel en stil. Wij maken regelmatig lange dagen in deze auto, 1200 tot 1300 kilometer op een dag komt minsten 10 keer per jaar voor. Inmiddels zijn we 9800 km verder.
In deze auto zitten alle optie's. De adaptieve cruisecontrol in combinatie met LKAS is vooral op lange snelweg-trajecten een luxe. Het maakt je manager in je eigen auto. Toekijken. Werken hoef je niet meer, dat doet ie lekker zelf. Sturen, remmen, gasgeven.
In druk verkeer moet je dit systeem niet gebruiken, daar wordt het allemaal wat zenuwachtig en vraagt het wat meer aandacht van de bestuurder. Maar zelfs dan werkt het erg veilig. Van de meeste veiligheidsvoorzieningen merk je zelden iets. Soms wordt ik afgestraft met te dicht op een voorganger afrijden die b.v. afslaat. Dan grijpt de auto in met een remingreep. Prettig voor de voorganger maar de eerste keer schrik je er van. Devies; je gedragen in het verkeer.
Een prima navigatiesysteem en audiosysteem maakt de lange ritten tot een ontspannen genot. Wij stappen na 1300 km en 12 uur sturen fit uit deze auto. Geweldig
De standaard wielen zijn vervangen door de 19”optie. Staat mooi, maar de auto wordt er wat zoekerig door bij spoorvorming. Tegen de winter komen de winterbanden eronder en die komen op 17” velgen te liggen. Eens zien hoe dat rijd.
En dan de ruimte: een kofferruimte waar je lachend een halve Ikea vestiging in propt.
Of met vijf volwassen op reis. Ook dan hoor je niemand klagen. Ruimte genoeg.
Zijn er dan geen nadelen? Ja de prijs. Maar die wordt grotendeels door ons belastingstelsel bepaalt. Daar kan Honda niets aan doen.
Het brandstofverbruik ligt op 6.1 l/100 km 1 op 16,4 en dat is voor zo'n zware auto met automaat een hele mooie score.
Tot op dit moment is het zeer goede keuze.
Een aanrader.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda CR-V
