AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Honda Civic CRX Coupé 1.6i VTEC (1990)

autoreview

Honda Civic CRX Coupé 1.6i VTEC (1990)

Signalement

UitvoeringCivic CRX Coupé 1.6i VTEC
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf255.000 km
KM-stand laatst272.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 256.786 km

Twee en een half maand geleden, zat ik in een dubio want zou ik door gaan met mijn standaard crx of toch een vtec. Na een proefrit in een crx vtec wist ik het. Maar goed vind maar eens een beetje nette want de meesten zijn niet heel netjes meer.

Na paar teleurstellende auto's bekeken te hebben kwam ik mijn huidige auto tegen Technische was die in orde, en zag er voor het geld netjes uit.

Nu ik deze auto 2.5 maanden heb, kan ik zeggen dat die nog steeds super bevalt. Heb nog geen 1 technische mankement gehad.

Omdat dit voor mij een hobby wagen is heb ik natuurlijk al wat zaken verbeterd, heb o.a een nieuw zonnedakje erop gezet want die erop zat had roest. Verder heb ik de stoelen vervangen door net nieuwe beklede stoelen, de oude hadden scheuren.

Verder wil ik de auto helemaal opnieuw laten strak maken en overspuiten want dan is het pas echt als nieuw.




Onderhoud

  • 259.700 km

Heb nu ongeveer 4000 km met de auto gereden, en het blijft leuk om in te rijden. Heb alweer het nodige vervangen aan de auto.

De middendemper viel in Julie van mijn auto deze dus vervangen, paar dagen later, weer pech. De ontsteking begaf het deze ook vervangen (je wilt toch rijden).

Toen tot oktober gewoon de auto gebruikt, verder geen problemen gehad. maar op hogere snelheden, werd de auto steeds meer zoekerig, en leek de crx steeds minder strak te rijden. Op de brug bij de garage bleken de fusees van de bovenste draag-armen ruim te zijn.

Deze vervangen en ook gelijk 3 banden vervangen. Nu rijdt het weer zoals het hoort te rijden. Verder heb ik nog een deur vervangen omdat er veel roest onder de onderste deurstrip zat. Ben nu nog op zoek naar een linker deur, wanneer die er is dan gaat de auto hopelijk ergens in april/mei naar de autoschade hersteller, om hem weer helemaal netjes te krijgen.

apk en nog meer onderhoud

  • 262.992 km

Deze maand moest het beestje voor de apk, in oktober had ik dus al een beetje geïnventariseerd wat er voor de apk nog moest gebeuren. Deze zaken dus al van te voren al zoveel mogelijk gedaan.

- Remblokken rond om vervangen;
- rechts achterrem weer gangbaar maken;
- nieuwe einddemper want die was lek.

Verder nog een stukje in laten lassen, want had een klein beetje roest. Maar dat was voor de apk niet noodzakelijk. Was dus vooral preventief.

De komende tijd komt er nog wel wat bij want, ja het blijft een 20 jaar oude auto.

Grote beurt en nog meer onderhoud

  • 269.000 km

Al een tijdje niets meer geschreven maar ondertussen is er nog wel het een en ander gedaan aan de auto.

Ergens begin dit jaar vloog de koppeling eruit. Dus auto naar de garage, bleek de koppelingsplaat helemaal versleten te zijn, had ik niet direct verwacht want hij slipte niet, pas toen die er helemaal uit lag.

Omdat ik de waterpomp ook al een tijdje hoorde loeien heb ik ook maar gelijk besloten alles te laten doen dus het volgende:

- Koppelings set + drukgroep
- distributieriem + spanner en waterpomp
- Alle keringen
- solenoid pakking en afdichtdop
- radiateur.

Nu verwacht ik komende tijd geen motorische problemen meer, dus kan ik meer richten op het exterieur want de winter heeft de auto geen goed gedaan.

De Dorpels zijn aan het roesten, de wielranden aan het rotten en dan vooral aan de rechterzijde. Verder heb ik inmiddels een linkerdeur weten te bemachtigen en ook al het plaatwerk is verder binnen zodat de auto eindelijk naar de plaatwerker/spuiter kan.

Ik krijg straks via mijn werk een lease auto en ben dan ook van plan om de auto te stallen, want als de rex straks klaar is, wil ik niet langer dat hij buiten staat te vergaan.

Crx gesloopt

  • 272.000 km

Helaas heb ik deze crx uit zijn lijden moeten verlossen. Waar ik eerst nog het plan had om de auto in goede staat te brengen heb ik hier van af gezien.

Toen ik begon met het strippen van de auto kwam ik nog veel meer roest tegen en dat werd mij een te dure onderneming.

In mei vorig jaar kwam heb ik een roestvrije Nederlandse vtec tegen, deze heb ik gekocht en ga ik mee verder.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren