Honda Civic 1.8i-VTEC Executive (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.8i-VTEC Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 83.000 km |
KM-stand laatst | 118.600 km |
Weer een Honda
- 87.000 km
Na vele jaren Honda te hebben gereden, een uitstapje naar Renault weer een Civic. Heb meerdere generaties Civic gehad met tussendoor een Accord, Frv en een Jazz sport nu mijn 3-e Civic van deze generatie. De eerste ervaring was een 1.8 comfort met een brede bodykit in het wit, was een fijne en mooie auto (zal foto nog toevoegen) toe de km stand opliep richting de 160k hem kunnen inruilen op een facelift versie, een Milano rode Silverstone editie met net 70k op de teller. Deze auto was veel luxer en voelde als nieuw aan, maar kreeg al vrij snel spijt van de 1.4 motor, liep bij 120 een hoog toerental en na 2 1/2 jaar liep ik tegen een Megane aan met de heerlijke 2.0 turbo motor, daarmee naar Toscane op vakantie geweest maar altijd Honda kriebels gehouden. In het voorjaar bij Wesselink Apeldoorn geweest ( sympathiek bedrijf met fijne medewerkers) Daar hadden ze een zwarte Civic Executive ingeruild met een lage km. stand (de megane inmiddels over de 175k) en na een kort gesprek weer een blijde Honda rijder. Na een paar maanden en enkele duizenden km/s een review; het was weer ff wennen zonder de enorme duw van de 2.0 turbo maar gezien de auto ook 200 kg minder weegt en de 1.8 er goed aan trekt onder de 2000 rpm bevalt het weer prima, het doorhalen naar de toerenbegrenzer is weer als vanouds. Als de motor goed warm is uiteraard is dit een typisch Honda iets wat ik tot nog toe bij al mijn Honda’s heb ervaren (met uitzondering van de Jazz, die had de 1.4 idsi met 2 bougies per cilinder, trok goed van onderuit maar boven de 6000 rpm niet in zijn element) Met het doorhalen voeg je altijd makkelijk in. Doorgaans loopt de motor heerlijk soepel en met een verbruik van gemiddeld 6,5 ltr op 100km over 2500 km (2 dagtellers) vind ik dit dan ook zeker niet gek. Maar heb de auto vooral aangeschaft omdat ik het een mooi model vind die toch zeer praktisch is. De ruimte in het futuristische interieur en de ruime kofferbak. Deze uitvoering is een Executive en heeft ook het glazen panorama dak wat toch beter bevalt dan ik had kunnen bedenken. Dat geld ook voor de lederen bekleding ( niet mijn eerste keus maar het zat erin) ik schuif vaak heen en weer op leder, maar icm de goede en zijdelings ondersteunende stoelen toch wel erg prettig en zeker ook de stoelverwarming die erin zit. Het leder was ook als nieuw en voelt erg fijn aan bij zowel hoge als lage temperaturen. Er zit ook een spraak gestuurde telefoonbediening in die vanaf het stuurwiel is te bedienen, deze is dan wel in het engels ( als iemand tips heeft om dit in het nederlands te krijgen ; zeer welkom, heb al flink gegoogeld maar hier niets over kunnen vinden) Enige minpunt tot nu toe is het kraakje zo nu en dan in het koppelingspedaal ( binnenkort ff langs de dealer om het te laten smeren) maar dit euvel weet ik nog van de vorige 2 maar met dit enige puntje kan ik goed leven. Want verder niets dan lof. En na een Witte en een Rode is de Zwarte toch wel heel mooi. ( ik kocht hem direct nadat hij op de dealersite was geplaatst en ze konden hem in die zelfde week nog meerdere keren verkopen ) De combinatie van kleur en uitvoering spreekt blijkbaar meerdere mensen aan. Krijg ook weer leuke reactie op de auto. Kortom ; weer een blijde Honda rijder.
24-07-2018
- 90.000 km
Inmidels ruim 6000 km/s erop zitten. Veel plezier van de auto ( een paar typische civic dingetjes; soms klikje in koppelingspedaal en de achterveren piepen als je wegrijdt nadat de auto een dag heeft stilgestaan) Dat hadden mijn vorige ook en is goed mee te leven. Heb de beide achterdeur ruiten en achterklep ruiten laten folien als privacy glass, met de vakantie trip op en neer naar Frankrijk veel plezier van gehad met een buiten temperatuur van 30 graden en in de auto met de airco op volautomaat 22 graden. In een een week zo’n 2000 km/s afgelegd en in Frankrijk 98 octaan getankt en gemiddeld 6,2 op 100 gereden.
Vanaf dat ik hem heb 6,5 op 100, best tevreden mee.
Een nieuwe eigenaar gevonden
- 118.600 km
Ivm de wens om een Civic automaat aan te schaffen de auto te koop aangeboden. Ondanks dat de auto inmiddels 9 jaar oud is, maar optisch en technisch in zeer goede staat gehouden. Had hem profi laten poetsen en er veel reacties op gehad. En toen de aspirant koper er naast stond en ermee gereden had was de koop per direct rond.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.