Honda Civic 1.5 DXi (1995)

Honda Civic 1.5 DXi (1995)

UitvoeringCivic 1.5 DXi
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2001

De Honda Civic, een fijne auto dat ervaar ik sinds 23 oktober 2001. Toen heb ik deze Civic gekocht. Toen als Civic 1.5 DXi zonder persoonlijke aanpassingen.

In de loop van de tijd zijn er verschillende persoonlijke aanpassingen er aangedaan, zoals 16’LM-velgen. Dat is de wegligging wel ten goede gekomen, want ik heb geen last van een trilling in het stuur tussen de 100 en 130 km/h. Dat ik heb ik ervaren bij verschillende Civic’s van dit type.

In sommige dingen mis ik mijn vorige Civic wel, maar het meerendeel wordt gecompenseerd met wat ik nu heb.

De aanwezige stuurbekrachtiging, dat als enige luxeoptie vanaf de fabriek is gemonteerd van de o zo grote optielijst van Honda Civic is een genot.

De Civic heet geen Civic 1.5 DXi meer, maar ik noem haar Civic R.

November 2002: schadeherstel na inbraak.

September 2004: linker homokineet vervangen.

Augustus 2005: schadeherstel na inrijden van een Peugeot 206.

Juni 2006: Mijn Civic R gaat er aan geloven deze maand mag de distributie vervangen worden.

Tot op heden geen problemen.