Honda Civic 1.4i S (2000)

autoreview

Honda Civic

Signalement

UitvoeringCivic 1.4i S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf157.530 km
KM-stand laatst157.530 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda Civic 1.4 i S

  • 157.530 km

Vanwege de grote woon/werk afstand en de stijgende brandstofprijzen in 2006,besloot ik om mijn vorige auto (mitsubishi colt) te verruilen voor een auto op LPG-G3.
Op internet kwam ik mijn huidige auto tegen. Een Honda Civic 1.4i S uit 2000 met LPG-G3. De prijs was destijds in 2006,niet gek voor een dergelijke auto. Toch had ik nog wel mijn twijfels over het LPG gebeuren.

Ik heb de stoute schoenen aangetokken en ben naar de autohandelaar gegaan. Daar heb ik de auto bekeken en een testrit gemaakt. Tot zover prima!
Op de vraag of de boekjes en/of de historie bekent was, bleek geen van beide aanwezig te zijn. Dit baarde me nogal zorgen.
De achterdocht en ervaringen over LPG kwamen weer bij me boven.
Toen viel mijn oog op een sticker, net boven de kentekenplaat.
Het bleek een sticker van een Honda-dealer.

Daarop heb ik afscheid genomen van de handelaar en meteen naar de dealer gegaan. De hele historie bleek bij deze dealer bekent! Het kon niet mooier!
Tevens bleek dat de gaspomp,verdampers,kleppen,klepzittingen en eigenlijk de hele kop was vervangen.(titanium nog wel).

Met behoorlijk meer vertrouwen terug naar handelaar gegaan en overeengekomen over de prijs.
Een aantal dagen kon ik de auto ophalen en op de weg naar huis kon ik nog niet vermoeden dat IK ZOJUIST EEN GEWELDIGE AUTO HAD GEKOCHT!
Oke het comfort kan wat beter, maar verder is deze auto werkelijk top!
De wegligging is uitstekend! De auto laat zich gemakkelijk bedienen. het sturen gaat uiterst soepel.

Ik ben een vent van 25 jaar en spaar een auto absoluut niet. In het begin dat ik in het bezit was van de Honda deed ik er nog rustig mee aan, vooral omdat je eerst aan een andere auto moet wennen. Bovendien weet je nog niet goed hoe een auto reageert en wat hij allemaal kan. Daar ben ik in de tussentijd wel achter gekomen.
Het is een topauto! Voor een 1.4 en als brandstof LPG zit hij op 11 sec. aan de 100! Piepende banden, toerenteller in het rood, trekken aan de handrem, op twee wielen door een bocht, WERKELIJK hij geeft geen krimp! Ondanks dat ik gauw weer op een auto ben uitgekeken,heb ik bewondering en diepe respect voor deze Honda. De auto heeft ontzettend op z'n falie gehad en hij rijd nog even goed als toen ik hem kocht.

Onderhoud valt ook mee. Na 40.000 km (kilometerstand 198.030) hoorde ik een rare roffel bij de achterkant. Ik had al vrij gauw in de gaten dat dit een defecte wiellager moest zijn (niet verwonderlijk met mijn rijstijl). Deze is vervangen, materiaal+plaatsing 168,- Euro. Verder is het elke beurt even kleppen stellen en dan... Karren maar weer!
Het enige wat er verder nog aan vervangen is zijn: uitlaat,banden,remblokken en de bougies.

Ik heb nu inmiddels ruim 252,000 km op de teller staan, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ondanks dat hij rijdt op LPG, geen storing, geen mankementen, echte HELEMAAL NIKS!

Is deze auto dan echt helemaal perfekt? nee..
Als je de deur of de motorkap dichtgooit geeft dit een blikken 'bloing-geluid' Verder is een civic van dit betreffende type erg kaal. Hij is wel voorzien van van airco en elektrische ramen en speigels,maar daar houdt t dan ook wel echt mee op. Voordeel is dat die elektrische boel ook niet kapot kan gaan.
Tevens is de Honda niet echt comfortabel. Met mijn lichaamlengte van 1.94 m. heb je het niet breed. De bestuurderstoel kan niet ver naar achter, wat al gauw resulteert in het ver achteroverstaan van de rugleuning.
Maar deze kleine puntjes van techniek wegen niet op tegen het plezier, de prestaties en de betrouwbaarheid van deze auto.

In de tussentijd heb ik een oogje laten vallen op een Alfa GT.
Deze auto is werkelijk een lust voor het oog. Bovendien stuurt deze auto ook perfect en heeft het een geweldige wegligging. Ondanks al deze positieve kenmerken weet ik bij voorhand al dat deze auto kwa betrouwbaarheid en degelijkheid nog niet in de schaduw van de civic staat.

Echter, de civic doet het geweldig, en zolang hij het doet komt er geen andere auto. Al kan dit nog wel een poosje duren. Uit eerbetoon aan deze geweldige Civic.

Bravo Honda Bravo!!!!!!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.