AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank
Uit alle gaten
55 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Op het oog lijkt dit misschien een doodgewone Honda Civic, maar we hebben het hier mooi wel over de 1.6 VTi. Die haalde een kwarteeuw geleden al 100 pk uit een liter cilinderinhoud. Een turbo hebben de Japanners daarbij niet nodig, wel een schreeuwende Vtec-krachtbron. Eens kijken hoe een vermogensmeting gaat na al die jaren en kilometers.
Signalement
Merk | Honda |
---|---|
Model | Civic 1.6 VTi |
Carrosserie | 3-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 22.004 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.595 cc |
Maximaal vermogen | 118 kW / 160 pk bij 7.600 tpm |
Maximaal koppel | 153 Nm bij 7.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.190 mm / 1.695 mm / 1.375 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Massa leeg | 1.065 kg |
Laadvermogen | 485 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.000 kg / 500 kg |
Banden | 195/55VR15Prijzen |
Topsnelheid | 207 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,0 s |
Brandstofverbruik | 8,4 l/100km |
CO2-uitstoot | 201 g/km |
Lezersreacties (55) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.