Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance (2009)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Elegance |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Na mijn Audi A3 sportback op te hebben gereden (lease: 160.000 km) heb ik een tijd in een voorloopauto gereden van de Honda Civic Hybrid maar dan pre-facelift. De facelift maakt hem wat strakker van buiten door een mooiere bumper (voor) en mooiere velgen. Handig bij het 2009 model is dat je de kofferbak met de een druk op de sleutel kunt openen daar waar waar je eerst de kofferbak allen dmv een hendel aan de binnenzijde van de auto kon openen. Het niet handmatig kunnen openen blijft een misser.
Qua ruimte kom je in de auto niet snel te kort al moet je als achterpassagier niet langer dan 1.80m zijn. De instap is zowel voor als achterin laag wat vooral het plaatsen van een kind in kinderstoel nogal voor de rug belastend kan zijn. De ruimte in kofferbak is over het algemeen voldoende maar houdt niet over. Vooral de beugels/scharnieren van de kofferbak beperken het gebruik van de kofferbak.
Qua opties zit er eigenlijk alles op wat je zou willen hebben. Zaken als clima, elecktrische ramen achter/voor, goede audio installatie, verwarmde stoelen, cruise-control, audio bediening aan het stuur etc., etc.
Minpunten scoort de Honda op: het niet handmatig kunnen openen van de kofferbak, goedkope afwerking en gebruikte materialen (veel hard plastic), de vreemd geplaatste handrem (die ga je bij langere ritten voelen), te regelmatige onderhoudsbeurten (iedere 20K km), rampzalige brandstofmeter (als ie oplicht om te gaan tanken zit er nog voldoende brandstof in om 200 km te rijden!!!!), verder zit er de meest onnozele boardcomputer in. Je krijgt alleen maar te zien wat je gemiddeld verbruik algemeen of per trip is, de actieradius wordt niet aangegeven. Het vreemde is dat je in een Civic hatchback, goedkoopste uitvoering, een uitgebreidere boardcomputer hebt?????
Verder verbaas ik mij over de laadgegevens van de Honda, zo zou je 452 kg aan gewicht in de auto kunnen plaatsen. Bij meer dan 250 kg hangt de auto al zo laag dat je de binnenspiegel moet verstellen (no joke) waardoor je 450 kg niet aan durft.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.