Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort (2009)

autoreview

Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort (2009)

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Comfort
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf86.380 km
KM-stand laatst107.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aanschaf van de Honda Civic Hybrid

  • 86.380 km

De keuze is gemaakt. Na heerlijk Duits en Zweeds gereden te hebben met alle gemak en comfort vandien komt er een ware Hybrid als dagelijks vervoermiddel.
Keuze is na een speurtocht naar de juiste auto gevallen op een auto die nagenoeg naast de deur verkocht wordt door een bedrijf wat zich met name richt op verkoop van de V50. Laat dat nou net de auto zijn die ik wil inruilen.
Het is een zilvergrijze comfort geworden uit januari 2009 met iets meer dan 86k op de teller. Keurige auto die op een minimale veeg en een krasje na als nieuw oogt.

Nu zo'n 600 km op de eerste tank gereden waarbij het verbruik mij op dit moment in ieder geval (en in tegenstelling tot de gruwel verhalen op internet hierover) niet tegenvalt. Gemiddeld verbruik staat nu op 5,7 liter per 100 km waarbij de km's voor 3 kwart op de snelweg gemaakt zijn en voor de resterende 25% in de bebouwde kom zijn verreden.

Meer uit voorzorg heb ik bij de plaatselijke Honda dealer de olie en het filter laten vervangen. Prijs incl BTW: 107,-
In vergelijking met de Volvo een verademing...

Bij het uitlezen van de auto door de garage blijken toch een paar puntjes die niet opgemerkt waren bij de aanschaf...

Puntje 1: in het binnen compartiment ontbreken de sensoren voor binnentemperatuur en vochtigheidsmeting. (Verklaart het onlogische temperatuur verloop van de airco / verwarming). Het lijkt erop dat in het verleden een keer door inbraak het schade herstel bedrijf heeft nagelaten de betreffende sensoren weer terug te plaatsen. Zal dus vervangen ,oeten worden. Prijs opgaaf van de dealer: ca 100,- incl plaatsing.

Puntje 2: Ivm het tot tweemaal toe oplichten cvan het IMA controlelampje wordt geconstateerd dat de batterijen aan vervanging toe zijn. Aangezien dit in de fabrieksgarantie termijn en Kilometrage valt, geschiedt de wisseltruc op kosten van Honda (al gauw zo'n 2,5 / 3k Euro)

Tot slot is de CVT pak een robuust stukje techniek met een zeer goede reputatie. Echter zoals bij alles valt of staat deze robuustheid wel met het juiste gebruik en onderhoud. Aangezien uit het onderhoudboekje niet duidelijk wordt wanneer voor het laatst de automaatolie is vervangen, besloten om ook deze te vernieuwen. Kosten hiervoor: ca 100 excl Btw.

Al met al zaken die aandacht verdienen en aangepakt moeten worden en me qua kosten meevallen. Hierbij natuurlijk zeker rekening houdend met het feit dat het battery-pack binnen de garantie vervangen wordt!

Nog steeds een prima ervaring na de eerste 20k km!

  • 107.000 km

20.000 km verder na de eerste review werd het weer een s tijd om de actuele stand van zaken door te geven.

Onlangs heeft de 100.000 KM beurt plaatsgevonden bij de Honda dealer. Van te voren werd aangegeven dat de prijs hiervoor 305,- incl BTW zou bedragen. Serieus geld maar een schijntje vergeleken bij hetgeen mijn V50 me kostte bij welk soort van onderhoud dan ook!

De grote beurt kon snel ingepland worden en ook het tijdstip van ophalen werd als altijd flexibel en klantvriendelijk opgepakt door de dealer in Zeist. Groot was mijn verbazing en blije gezicht toen de uiteindelijke rekening 266,- hoog was. Tot nog toe was ik eigenlijk zonder uitzondering duurder uitvallende rekeningen van garage bedrijven gewend, dus dit zijn van die leuke verrassingen die ik voor het merendeel aan de uitstekende service van de dealer wijdt, maar daarnaast dus blijkbaar ook samenhangt met de economisch erg verantwoorde wijze waarop je een Honda kunt rijden. De volgende beurt staat gepland voor 137k. ik kan dus weer even vooruit!
Naast de olie en het oliefilter, een sluitring, een element filter en wat ruitensproeier vloeistof en de reguliere controle activiteiten rijdt de auto zoals vanaf het begin als nieuw.
Verbruik staat inmiddels vanaf het moment van aanschaf op 5,8 per 100 KM. ook iets om nog steeds erg blij van te worden dus.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.