Honda Civic 1.8i-VTEC Style Mode (2010)

autoreview

Honda Civic 1.8i-VTEC Style Mode (2010)

Signalement

UitvoeringCivic 1.8i-VTEC Style Mode
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst330.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 69.780 km

Ik kan mijn oude review helaas niet meer bewerken, maar die is hier terug te vinden:
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/honda-civic-18i-vtec-style-mode-2010-2/

We gaan nog stug door!

  • 330.000 km

De auto is inmiddels 11 jaar in bezit, tijd voor een update!

De afgelopen jaren heeft de Honda zich eigenlijk fantastisch gehouden en heeft mij geen enkele reden gegeven om deze weg te doen. De ''magic seats'' blijven een fantastische uitvinding en hebben meer dan eens hun nut bewezen. Aan de trekhaak ook regelmatig aanhangers gehad, een aanhangertje met puin, tegels of ander zwaar spul trekt hij met gemak!

200.000km
In grote lijnen is er eigenlijk alleen elke 20.000km onderhoud gedaan, groot en klein om en om.
iets na de 200.000km heb ik alle schokdempers vervangen, 1 was lek en de rest was aan het zweten.

Voor de schokdempers moest ik op dat moment (helaas) voor Monroe kiezen, zelf ben ik hier minder tevreden over. De auto stuitert meer over hobbels en drempels dan voorheen en qua wegligging voelt het iets minder aan dan het origineel. (Op het moment dat de schokdemper lek ging stond er een set van een andere fabrikant al 9 maanden in bestelling en die werden keer op keer uitgesteld).


Bij 250.000km de koppeling+vliegwiel vervangen, deze gaf vibratie's met koppelen. plus beide remklauwen achter, daar er 1 vast zat en als de 1 er is, komt de ander vanzelf.


Bij 300.000km kwam er een onheilspellend geluid onder de motorkap vandaan. Dit bleek de koppeling van de Aircopomp te zijn, en die is echt super makkelijk te vervangen en niet duur (complete pomp met koppeling origineel).

zoals te verwachten bij een ruime 330.000km voel en zie je wel dat de auto een hogere km stand heeft. Bij een lastwissel voel je de auto wat meer reageren en het leer van het stuur en bestuurders stoel begint minder te worden.

Puntje bij paaltje, een top auto. ik rij gemiddeld rond de 1:14/15 (met een app bijgehouden over een 40.000km). De auto heeft bijna heel Europa gezien incl. bepakking, vouwwagen/aanhanger etc. en heeft ons 1x laten staan met een kapotte accu in Italië.

Ik hoop de auto nog lang te rijden en wie weet eens aan te kunnen melden voor klokje rond!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Honda Civic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.