Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

autoreview

Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

Signalement

UitvoeringAccord Tourer 2.4i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf133.020 km
KM-stand laatst277.000 km
Lezerswaardering: 95%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers - 25-10-2010

  • 133.600 km

Na verschillende auto's "rationele" auto's gereden te hebben, nu een auto die ratio en gevoel mooi combineert. Ratio, omdat Honda's in het algemeen en de Accord in het bijzonder bekend staan als probleemloze auto's die niet te duur zijn om in te rijden. Gevoel, omdat dit de meest luxe uitvoering betreft met de prachtige 2.4 i-Vtec motor met automaat, leer, navi, etc. Full-option in de meest ware zin van het woord. Voldoende ruimte voor het gezin en voldoende knopjes voor pappa ;-))

De eerste ervaringen zijn zeer positief. De 2.4 motor loopt mooi rustig als je beheerst gas geeft en de automaat schakelt bij 2.500-3.000 toeren op. Heerlijk relaxed cruisen, stil en comfortabel. Geef je echter een keer goed gas, dan schakelt de automaat 2 of 3 versnellingen terug en jaagt ie de toerenteller naar de 7.000 toeren. Waar bij de Skoda het bij 5.000tpm het wel over was met de pret, begint het hier pas! En dan gaat ie opeens toch wel hard, oppassen geblazen op de snelweg.

De eerste (halve) tank was het verbruik 1 op 11,5 - niet verkeerd voor een auto van dit kaliber. Een lange 100km weg naar mijn werk is er ongetwijfeld debet aan. We zullen zien hoe dat zich ontwikkeld, voor de besparing had ik een diesel moeten kopen, maar ja, die klinkt en loopt toch niet zo mooi als deze motor.

De dealer in kwestie (Honda Wesselink in Apeldoorn) heeft de auto keurig afgeleverd, met een goede inruilprijs voor onze oude auto en netjes ingebouwde carkit en ipod-connector. Prima geregeld allemaal.

Uiteraard nog geen problemen en gezien de reputatie van Honda (zie ook weer de tevredenheidstrofee) denk ik dat dat zo blijft.

2.300 km gereden - 8-11-2010

  • 135.350 km

De ervaringen met de Honda zijn nog steeds positief. Motor is zeer soepel, zowel laag als hoog in de toeren. Het verbruik schommelt rond de 1 op 11 op het moment, maar nog te vroeg om daar echt iets van te zeggen. Valt niet tegen in ieder geval. De automaat heeft vooral in de 5 (met lock-up) een erg lange overbrenging, waardoor ie bij 120km/h slechts 2.500 toeren draait. Stil en (relatief) zuinig.

Pluspunten:
- comfortabele, stille en snelle auto
- riant uitgerust
- redelijk zuinig voor een auto als deze

Kleine minpuntjes:
- de knopjes op het stuur zijn niet verlicht, evenals van de stoelverwarming, spiegelverwarming en de ESP. Stuk of nooit verlichting gehad?
- er zit lichte speling op de middenconsole, niet echt storend, maar doordat de rest zo goed afgewerkt is valt het op
- blijft raar dat er geen boordcomputer op deze auto zit (wist ik vantevoren, is bij de facelift van 2005/2006 opgelost)

Problemen:
- geen

5.500 km gereden - 8-12-2010

  • 138.544 km

Korte update bij 5.500 km. Nog steeds probleemloos gereden, dealer gaat binnenkort de kleine ergenisjes oplossen. Verbruik is nu gemiddeld 1 op 11,4 en daalt nog steeds, dus dat gaat goed. Had via Marktplaats een set winterbanden op stalen velgen gekocht, afkomstig van een Civic (2006>), aangezien alle maten klopten leek dat te kunnen. Bij montage bleek de vorm van de velg niet goed, waardoor de voorste wielen vast bleven zitten op de remklauw. :-(( Andere set (afkomstig van een Accord 2007) op de kop getikt en deze weer op MP. Wel een gedoe. Dus voor andere Accordrijders: let niet alleen op steekmaat, ET-waarde en naafdiameter, maar ook op de vorm van de stalen velg (6,5 JJ) want anders past het niet.

Problemen:
Afgezien van het gedoe met de winterbanden geen.

7.650 km gereden - 27-12-2010

  • 140.680 km

Na twee maanden ruim 7,5 duizend er bij gereden. Auto bevalt steeds beter, net als de dealer in Apeldoorn trouwens. Kleine puntjes uit de vorige review zijn opgelost, voor zover mogelijk (knopjes bleken nooit verlicht te zijn....).

Uiteindelijk hebben ze me bij Wesselink vorige week nog aan een nieuwe set winterbanden kunnen helpen, aangezien de set die ik gekocht had echt te weinig profiel had, leuk dat ESP, maar niet om ieder bocht nodig te hebben... Kon de auto brengen en kreeg keurig een leenauto mee, een gloednieuwe CRV, zonder gedoe. Ook een prima auto, maar ik vind de Accord toch comfortabeler, zeker de combinatie tussen deze motor en automaat.

Verbruik is nog steeds netjes, 1 op 11,5 met uitschieters naar boven de 1 op 12. Zeker voor de winterperiode een heel net verbruik. Ben benieuwd wat het in de zomer gaat doen. Olie verbruikt ie niet, wel veeeel ruitensproeiervloeistof, ws vanwege de koplampsproeiers? Die houden er trouwens me op als het reservoir half leeg is. Verder geen bijzonderheden.

11.500 km gereden - 5-2-2011

  • 144.560 km

Voor het eerst een storing gehad aan de Accord. Na het inladen van de bagage wou de elektrisch bedienbare achterklep helemaal niets meer. Niet open met de sleutel, niet open met de hand. Brandend lampje op het dashboard en verder niks. De auto naar Wesselink in Apeldoorn gebracht waar e.e.a. onder garantie netjes verholpen is. Het bleek een microschakelaar in het linkerportierslot te zijn, dat aangeeft of de deur open of dicht is. Daar moesten ze wel even naar zoeken, gebeurt zelden.

Omdat het onderdeel niet op de plank lag ben ik de auto 3 dagen kwijt geweest, maar ik kreeg keurig een Jazz als (gratis) leenauto mee. Nu de schakelaar vervangen is knipperen de alarmlichten ook weer als je de deuren opent of sluit en werkt het alarmsysteem (waarvan ik niet wist dat het er op zat...) zoals het hoort. Al met al netjes en zorgvuldig opgelost.

Verbruik ligt nog steeds op 1 op 11,5 gemiddeld. Ondanks het probleempje met de achterklep nog steeds een heerlijke auto.

15.000 km gereden - 27-3-2011

  • 148.350 km

Weinig nieuws onder de zon, Accord loopt nog steeds als een trein. Zomerbanden liggen er weer onder en vandaag het leer eens fijn vertroeteld met schoonmaakmiddel en conditioner. Ik heb hem opgegeven voor de Occasion-dubbeltest. We zullen zien. Daarnaast nu ook een paar foto's toegevoegd. Verbruik blijft keurig 1 op 11,5.

Problemen: geen.

21.750 km gereden - 31-5-2011

  • 154.775 km

Zowaar! De Accord heeft me laten staan vorige week! Bij het stoplicht (gelukkig vlak bij mijn bestemming) kwam er een heel naar geluid van de rem rechtsachter. Na een paar keer was het geluid weg, maar bij aankomst was de hitte op een meter afstand voelbaar: Rem vastgelopen. Naar de Honda-dealer Louwes in Emmen gebracht waar bleek dat de remzuiger versleten was. Remmen afgedraaid, nieuwe blokken en nieuwe zuiger: 380,- dankuwel... Overigens topservice van Louwes, snel en correct geholpen. Blijkt dus dat zelfs een Honda stuk kan.

In die zelfde week een beurt (de eerste) laten geven bij Honda Wesselink in Apeldoorn. Twee puntjes van mijn kant: er zat hoorbaar een lek in de uitlaat en ik hoorde bij het wegrijden een "piepje" linksvoor. Auto gebracht en weer een keurige leenauto meegekregen. Halverwege de middag telefoon. Er zat inderdaad een lek in de uitlaat, maar dat konden ze lassen. Vond ik verrassend voor een merkdealer, die meestal in de modus "Stuk = Nieuw" staan. Het piepje linksvoor bleek een versleten draagarmbus te zijn. Links was ie helemaal door en rechts zat er aan te komen. Bovendien nog een stabilisatorstangetje stuk. Fijne klus, want daar moet de hele voorwielophanging voor los, dus zo een halve dag werk...

Maar wat schetst mijn verbazing als ik vervolgens te horen krijg dat ze dit onder garantie gaan vervangen, want "dit is niet van de laatste maand" (de auto was namelijk een maand uit de garantie). Dat is het overtreffen van de verwachting van je klant. En het werkt, want ik kom daar zeker terug.

Fantastische service dus bij Wesselink!

29.800 km gereden - 8-8-2011

  • 162.830 km

Bijna 30.000 km met de Accord afgelegd en nog steeds tevreden. Net terug van vakantie en de Honda is goed op de proef gesteld. Bagage tot het dak, dakkoffer, 4 personen en een fietsendrager met 3 fietsen. Volle bak... Toch zonder problemen 1 op 11 op de snelweg en met veel korte stukjes nog steeds niet onder de 1 op 10.

Ook prettig dat je nog steeds meer dan voldoende reserve hebt als je wilt invoegen op de Duitse autobahn met volledige belading. Auto voelt natuurlijk wat zwaarder, maar voor de rest is er niets aan te merken. Heerlijk.

Problemen:
Geen

35.000 km gereden - 19-9-2011

  • 168.080 km

Van het weekend op en neer naar Zuid-Duitsland geweest. Prima gelegenheid om de Accord eens goed "uit te laten". Daar hoort natuurlijk de volstrekt overbodige maximumsnelheid test bij: 220 op de teller (bij 6.300 tpm in zijn 4!) dus de officiële top van 212 moet aardig kloppen.

Veel belangrijker is de zeer relaxte manier waarop je 160+ rijdt, schijnbaar moeiteloos en zeer comfortabel. Fijne reisauto. En ondanks het hoge tempo afgewisseld met druk spitsverkeer een verbruik dat niet onder de 1 op 10 komt. Wie die officiële opgave heeft gemeten weet ik niet, maar mij lukt het niet.

Binnenkort moet er even naar het mistachterlicht gekeken worden (doet het niet) verder geen problemen.

40.000 km gereden - 27-10-2011

  • 173.033 km

Precies 40.000 km in een jaar tijd. Veel probleemloze en prettige kilometers. De Accord heeft net een kleine beurt gehad, met als enige bijzonderheden 2 lampjes van nog geen euro per stuk. Complete beurt voor net 200 euro. Hoezo dealer duur?

Het mistachterlicht dat het niet deed bleek te liggen aan de adapter (van 13 naar 7 pins) die in de elektra bij de trekhaak zat. In die aansluiting zit een schakelaartje om het mistachterlicht uit te schakelen als er een aanhanger achter hangt. Je moet er maar op komen....

Binnenkort de winterbanden er weer onder, in het voorjaar een nieuw setje zomerbanden. Verbruik blijft mooi constant.

Problemen: geen

55.000 km gereden - 14-03-2012

  • 188.175 km

Even een korte update. Ondertussen ruim 55.000 kilometer gereden in een kleine anderhalf jaar tijd. Nog steeds naar volle tevredenheid. Teller gaat rap naar de 2 ton en de auto voelt aan of ie dan net op de helft is. Geen bijzonderheden verder, een setje nieuwe zomerbanden gekocht (330 euro voor 4 Michelins) en eind april moet ie voor een beurt. Als er geen bijzonderheden zijn (wat ik niet verwacht) kost dat weer 400 euro. Daarmee is deze auto in onderhoud absoluut de goedkoopste die ik ooit gereden heb. Verbruik blijft stabiel op 1 op 11,5.

Problemen: geen.

65.000 km gereden - 12-5-2012

  • 197.263 km

Net op en neer naar Bella Italia geweest met de Accord en uiteraard zonder problemen (het begint bijna saai te worden). Zowel op de Duitse Autobahn als in de Italiaanse bergen is het aangenaam toeren met de Honda. Verbruik gaat wel wat omhoog (vooral in de bergen) maar het rijdt fantastisch. Bijna 4.000 km in anderhalve week tijd is dan geen straf.

Vlak voor de vakantie nog een grote beurt laten uitvoeren bij Wesselink. Weer zonder bijzonderheden, alleen een draagarm rechtsvoor die voor de volgende APK vervangen moet worden. Komt wel bij de volgende beurt. En voor een goede 400 euro zijn we weer klaar.

Problemen: geen

200.000 km!

  • 200.200 km

Gisteren door de 200.000 km gegaan. Blijft een mooie mijlpaal, hoewel je het aan de auto niet merkt. Op naar de 3 ton!

80.000 km gereden - 22-10-2012

  • 213.000 km

Precies 2 jaar verder en bijna twee keer de wereld rond. Is en blijft een geweldige auto. Hij heeft net weer bij Wesselink een onderhoudsbeurt + APK gehad zonder noemenswaardige zaken. Een draagarm moest vervangen worden en verder niks. Kosten: 360 euro en dan kunnen we weer een half jaartje door. Volgende keer een paar rubbers en een poelie van de multiriem, geen grote dingen.

Brandstofverbruik blijft het zelfde, alleen die prijzen... Sinds de we deze auto hebben is de Euro 95 meer dan 30 cent duurder geworden. Overwegen nu om er LPG in te laten zetten. Ik was daar altijd wat huiverig voor, omdat het verhaal is dat Honda's daar niet tegen kunnen en vaak is dat ook zo. Veel koppen zijn te zacht en niet bestand tegen de hogere temperaturen. Behalve de motoren uit de K-serie en de 2.4 is er daar een van. Wesselink heeft nog een klant rondrijden met een 2.4 op gas en zonder problemen. Alleen de kleppen even nalopen iedere 40.000 km. Als je dan nagaat dat LPG op dit moment een euro(!) de liter goedkoper is, weet je dat het uit kan. En we waren sowieso van plan nog een paar jaar met deze auto te rijden. Wel benieuwd wat het verbruik op LPG is.

Binnenkort meer!

Update: gisteren de knoop doorgehakt en LPG-inbouw laten inplannen. Gaat half december gebeuren, 2 maanden wachttijd op het moment. Blijkbaar zijn er meer mensen die op gas gaan rijden.

85.000 km gereden - LPG

  • 218.000 km

Het gaat nu echt gebeuren! Op dit moment staat de Accord bij de LPG-specialist voor de ombouw naar LPG. Allemaal prima geregeld via Wesselink. Vanwege de afstand heb ik de auto zaterdag gebracht en halen we hem na anderhalve week weer op. Ondertussen keurig (gratis) vervangend vervoer in de vorm van een jaar oude Civic 1.4. Prima auto, alleen iets te weinig vermogen naar mijn smaak, maar ik ben verwend. Alleen het zicht naar achteren is beroerd, bij regen is het net of je door een brievenbus zit te turen.

Voor de liefhebbers, er komt een Prins VSI installatie in, totale kosten 2.150,- incl. 3 jaar garantie op de volledige installatie. Dat heb ik er in 10 maanden uit met de huidige brandstofprijzen. Ben benieuwd wat ie gaat verbruiken, maar dat kunnen jullie binnenkort lezen bij de Verbruiksmonitor.

Wordt vervolgd.

--- UPDATE ---

Auto maandag opgehaald. Ik merk geen enkel verschil tussen rijden op gas en rijden op benzine. Zelfs het overschakelen merk je niet. Eerste tank inmiddels leeg gereden (netto 42 liter, dus niet veel actieradius) met een gemiddelde van 1 op 9.3, wat ik niet verkeerd vind. Op mijn normale woon-werkverkeer route moet 1 op 10 haalbaar zijn. Tank netjes weggewerkt, geen verhoogde vloer o.i.d. Prima zo. Naast de LPG inbouw nog een paar zaken aan de wielophanging vervangen (rubbers, draagarmen, dat spul) voor in totaal 495,-. Mag een keer na ruim 200K. De wielophanging is eigenlijk het enige wat we naast reguliere beurten voorbij hebben zien komen. Zie ook de rest van de review. Het mooie double-wishbone systeem rondom kost dan wel wat meer, maar het rijdt heerlijk....

89.000 km gereden - 29-1-2013

  • 222.000 km

We rijden nu een maand op LPG en de eerste 4.000 km zitten er op. Het bevalt nog steeds uitstekend. De auto schakelt soepel over en verbruik valt reuze mee. Ik was uitgegaan van tussen de 1 op 8 en 1 op 9, maar het gemiddelde ligt nu op 1 op 9,7. Dankzij de lage brandstofprijzen hier in de buurt (0,70-0,76/l) kom ik nu uit op 7,5 cent per kilometer. Daar moet je toch een echt spaardieseltje voor rijden wil je dat halen en met een auto van dit formaat lukt je dat zeker niet. Verder is de auto zelf nog steeds heerlijk. We gaan weer fijn verder!

98.000 km gereden - 12-4-2013

  • 231.300 km

Bijna een ton heb ik er nu met de Accord opzitten. Twee en een half keer de wereld rond met veel comfort en plezier. Grote problemen zijn er niet geweest (zie hierboven) alleen regulier onderhoud. Voornaamste wat ik heb moeten vervangen zijn onderdelen van de wielophanging (draagarmen, rubbers, etc) maar dat mag na 200.000+ km. Onderhoudskosten zijn ronduit laag en sinds de LPG-tank zijn de brandstofkosten goed binnen de perken te houden. Dat rijden op LPG bevalt ook nog steeds prima.

Kortom, een auto om nog een lange tijd mee door te rijden. In mei gaat ie voor een grote-grote beurt (120.000km) waarbij ze o.a. de bougies gaan vervangen en de versnellingsbakolie verversen. Ik verwacht geen bijzonderheden, maar toch goed dat er nog even naar gekeken wordt. Ik blijf mijn ervaringen bijhouden, misschien binnenkort tijd voor Klokje Rond?

101.000 km gereden - 10-5-2013

  • 234.700 km

Net de auto opgehaald bij Wesselink van de 120.000 km beurt. Het was een flinke deze keer. De beurt op zich was al fors, met nieuwe bougies (a 25 euro per stuk), nieuwe versnellingsbakolie en kleppen stellen. Maar bovendien bleek de trouwe Accord toch eindelijk aan wat echt onderhoud toe te zijn. Nieuwe remmen voor, revisie rem LA, keerring bij de aandrijfas en een scheurtje in de rechter uitlaatpijp. Alles bij elkaar komt de rekening straks op een goede 1.800 euro. Au.

Gelukkig denken ze (weer) goed mee bij Wesselink en bleek de uitlaat gelast te kunnen worden. Dat scheelt nogal, want het vervangen van de bewuste (RVS) pijp kost je zo 1000 euro, aangezien er zo'n 3 meter uitlaat vervangen moet worden. Dat de remmen voor vervangen moeten worden, tja, de blokken zijn vervangen toen ik de auto kocht (100.000 km geleden...) en de schijven waren waarschijnlijk nog de originele af-fabriek. Net als de uitlaat trouwens. Met bijna 235.000 km op de teller kan je daar niet echt wat van vinden. Zelfs Honda's hebben te maken met slijtage.

Kortom, een flinke investering, maar dan kan ie er weer een tijd tegenaan. De motor loopt (nog steeds) prachtig en met de nieuwe versnellingsbakolie schakelt ie weer boterzacht.

- UPDATE -

De uiteindelijk rekening is binnen. In totaal 1560 euro, toch een flink stuk minder dan gevreesd, maar blijft een hoop geld. En natuurlijk is gisteren net mijn ruitensproeierpomp er mee opgehouden, maar ik ga eens kijken of ik dat zelf op kan lossen.

Wordt vervolgd.

107.000 km gereden - 1-7-2013

  • 240.140 km

Even een korte update over de Accord. Na de uitgebreide beurt in mei weer voortvarend verder. De gastank bevalt nog steeds uitstekend, er blijkt zelfs iets meer in te gaan dan ik dacht. Blijkbaar is er toch een 60-liter tank geplaatst, want er gaan 47,4 liter in. Toch prettig voor wat meer actieradius.

Voor wie zich zorgen maakt over vermogensverlies op LPG kan ik kort zijn: dat is er niet. Vorige week reed ik door Duitsland 218 km/u op de GPS, terwijl de top officieel op 212 ligt. Ruim voldoende zou ik zeggen...

Over hogesnelheidsritten gesproken, vorige week nog op-en-neer naar midden-Italië geweest. Heen met de Legend van mijn ouders, terug met het vliegtuig. Vliegen was sneller uiteraard, maar niet zo comfortabel als Honda's topmodel. Daarmee leg je dus fluitend 1.600 km af in twee dagen en stap je ontspannen uit op de plaats van bestemming. Een klein nadeel: de auto is zo stil dat voetgangers je niet horen aankomen.

122.000 km gereden - 29-10-2013

  • 255.055 km

De Accord heeft er ondertussen ruim 2,5 ton op zitten. Net een APK en kleine beurt achter de rug zonder bijzonderheden, alleen de bovenste draagarm LV is vervangen. De wielophanging blijft een zwak punt. Winterbanden liggen er weer onder (want de zomerbanden waren op ;-)) dus laat het najaar maar komen!

Ik ben van plan nog een flinke tijd door te rijden, de auto bevalt uitstekend en met onderhoud verwacht ik geen gekke dingen. In het voorjaar maar eens goed laten poetsen en de velgen laten opknappen, dan kan ie er optisch ook weer tegen.

Bij Wesselink hebben ze precies dezelfde auto bij een andere klant rondrijden, ook op LPG. Die is inmiddels door de 4 ton, dus dat lijkt me een mooi doel!

136.000 km gereden - 6-2-2014

  • 269.600 km

Even een korte update. Nog steeds probleemloos rijden met de Accord. De afgelopen maanden heb ik veeeeeel kilometers gemaakt, mede door een onverwacht tripje naar Italië. De LPG-tank is een zegen voor de portemonnee, ondanks de accijnsverhoging. Ik heb nu meer kilometers zelf gereden dan toen er opstonden toen ik hem kocht en wat mij betreft komt er nog zo'n aantal bij. Heerlijke auto. In het voorjaar een paar nieuwe zomerbanden en een grote beurt en we kunnen weer. Dit is zo'n geweldige auto dat we de rode Civic (zie andere review) recent hebben ingeruild voor... een Accord! Een erg mooie donkerblauwe 2.0 comfort uit 2005 met 157k op de teller. Uiteraard bij Wesselink en met 2 jaar volledige garantie. Geen kunst, garantie geven op deze auto's...

145.000 km gereden - 20-4-2014

  • 277.000 km

Deze week heeft de Accord me voor het eerst echt laten staan! Op maandagochtend, snel de kinderen naar school brengen en dan naar mijn werk, in de auto, sleutel omdraaien en.... niks... een paar keer geprobeerd maar geen enkele respons. Gelukkig hebben we nog een Accord voor de deur, die maar gepakt en mijn vrouw gevraagd de Honda Assistance te bellen. Die sturen netjes de ANWB overigens. De ANWB-man kwam snel met een diagnose: startmotor kapot. In buurt was er niemand die dat snel kon repareren, dus toen ie hem aan weer aan de praat had is A naar Apeldoorn gereden en heeft hem bij Wesselink achtergelaten. Daar zou de auto toch een beurt krijgen later in de week. Netjes een nieuwe CRV meegekregen, ook al was het onverwacht.

Ze hebben er inmiddels een gereviseerde startmotor in gezet, scheelt fors in de kosten (150 vs 700 euro). Naast de grote beurt moest er een olieslangetje vervangen worden en bleek de carterpan verroest. Toch een nadeel als het motorblok geen druppeltje olie lekt. Al met al wordt het over de 1.000 euro. Au. Maar goed, dan kan ie weer tegen.

Op naar de drie ton.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (47)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.