Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Accord Tourer

Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)

autoreview

11
Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAccord Tourer 2.2i-CTDi Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst103.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 60.000 km
  • 10 augustus 2007

Ik rijd sinds mei 2007 een Honda Accord 2.2 i CTDI Tourer. Van mijn werkgever moest ik gaan dieselen. Dus op zoek naar een moderne, stille en vlotte diesel. Het lijstje bestond uiteindelijk uit de BMW 320d, Audi A4 Avant 2.0 tdi en de Passat Station 2.0 tdi en op grond van de vele enthousiaste tests de Accord diesel. De laatste is het uiteindelijk geworden. Alle kandidaten hadden pro’s en contra’s. Ik ben uiteindelijk bij de Accord uitgekomen vanwege de sublieme dieselmotor, complete uitrusting en rij-eigenschappen en (relatief) niet extreme catalogusprijs.

Als extra’s heb ik gekozen voor: de graphite pearl lak, parkeersensoren, privacy-glas, Honda Bluetooth carkit, cd-wisselaar en het actie VDO-navigatiesysteem.

Tot nu toe, ik heb er ruim 9.000 kilometer opzitten, bevalt de auto uitstekend. De motor is inmiddels redelijk los. De diesel is subliem, loopt mooi, is stil, is sterk en relatief zuinig (1: 15/16). De auto wil er met deze motor redelijk vlot vandoor. Hij dient wel even 1570 kg kentekengewicht op gang te brengen. De eerste versnelling is wat kort, maar in de tweede en derde versnellig sleurt hij er lekker aan. De tussenacceleratie is prima en op de snelweg is de auto helemaal in zijn element. De zesde versnelling is bij constant rijden vanaf zo’n 100 km/u bruikbaar, maar om even vlot door te trekken naar hogere sneldheden dien je dan wel even terug te gaan naar vijf of vier. Vanaf zo’n 130/140 km/u kun je in de zes wel versnellen.

De motor is zeer stil. Bij koude motor, stationair en bij zeer lage snelheden hoor je als je je oren goed spitst dat het een diesel is, maar verder verneem je niets van de motor (nou ja, de turbofluit dan...). Wat door de stille motor dan opvalt (in de Tourer-versie) is wat bandenruis van achteruit. De Passat 1.8 Turbo die ik had was al met al een stuk roemoeriger.

De wegligging is prima voor elkaar. In een scherpe bocht word je wel gewaar dat er een zwaar blok in het vooronder ligt, de auto is dan een beetje onderstuurd. Vergeleken met de Passat die ik hiervoor had, stuurt de auto een stuk strakker en deint hij veel minder. Het onderstel is lekker stevig zonder dat je vullingen eruit rammelen. De stuurbekrachtiging is perfect en geeft de juiste hoeveelheid tegendruk.

De stoelen zijn lekker stevig en geven goede steun. De ruimte voor de achterpassagiers is iets minder dan in de Passat, maar ruim voldoende. De kofferbak is giga, bovendien is er nog een extra ruimte onder de laadvloer met een afsluitbare klep.

Ik ben enkel naar de dealer teruggeweest om de auto te laten uitlijnen (de auto trok naar rechts, daar hebben gek genoeg meer nieuwe auto’s af-fabriek last van is mijn ervaring). Ik heb in totaal een litertje olie bijgevuld.

Het zal duidelijk zijn dat ik enthousiast over de auto ben. Eerlijk gezegd, snap ik niet dat er niet meer rondrijden. Van de dealer begreep ik dat de Accord vaak niet op shortlists van leasemijen staat. Misschien omdat de Honda wat duurder is dan pakweg merken als Toyota, Peugeot, Ford en Opel en daarom meer in het segment van de Audi, VW, Volvo en BMW terechtkomt. Het maakt de auto in ieder geval wel exclusief.

Pro’s:
- goede wegligging, je voelt het gewicht wel enigzins;
- sublieme dieselmotor;
- zeer stil;
- goede standaard geluidsinstallatie (Alpine);
- perfecte afwerking;
- correctie en prettige dealer (dat was ik bij VW wel anders gewend).

Contra’s:
- krasgevoelige lak;
- verder eigenlijk nog niets kunnen ontdekken.

Ik zal proberen de review regelmatig te updaten.

* Update 60.000 km
De auto is inmiddels vele malen bij de dealer geweest voor het probleem met de uitlijning. De laatste maal heeft de auto in een ultieme poging het probleem op te lossen een week bij de dealer gestaan. En het moet gezegd, de auto loopt nu rechtuit. Wel staat het stuur nu naar links en overheerst het gevoel dat de auto geforceerd naar links wordt gedrukt, waardoor bij mij toch het idee overheerst dat er iets in het onderstel niet in de haak is. Het rijdt allerminst prettig. In de week dat mijn auto onderhanden werd genomen had ik exact dezelfde auto in benzine-uitvoering mee en die spoorde prima.
Tussen de beurten door is de koppeling ingespoten, deze begon te kraken.
Verder drukt de (kleinste) rechter ruitenwisser niet goed op de ruit, waardoor deze irritant piept. Het lijkt een probleem van het type singleframe ruitenwisser omdat mijn vorige Passat exact hetzelfde probleem had. Het gaat met nieuwe ruitenwissers een paar weken goed en dan begint het probleem zich voor te doen....
Met de bouwkwaliteit zit het wel snor. Na 60.000 km zijn er nog geen rammeltjes en kraakjes in de auto te bekennen. En zo hoort het.
Naast de bedrijfszekerheid is de motor het sterke punt van deze auto. Wel gaat er tussen de beurten zeker een liter olie door, ook al wordt de auto netjes warm gereden.
Het gemiddelde brandstofgebruik varieert volgens de boordcomputer van 5.9 - 6.3 liter per 100 km. Aan de pomp gemeten ligt het verbruik tussen een krappe 1 op 15 tot 1 op 16. Netjes voor een auto die bijna 1600 kilo weegt.

PROBLEMEN

  • 60.000 km
  • 10 augustus 2007

Auto trok naar rechts en is daarvoor vele malen maal uitgelijnd. Probleem opgelost, maar desondanks voelt het geforceerd.
Krakende koppeling.
Piepende ruitenwisser (rechts).

auto ingeleverd

  • 103.000 km
  • 5 november 2010

De Honda is vorige week ingeleverd bij de Leasemaatschappij. Ik heb gebruik gemaakt van de door de leasemaatschappij aangeboden mogelijkheid de Honda zonder afkoopkosten om te wisselen voor een BMW 320d EDE. Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheid omdat het sporingsprobleem van de auto me echt de keel begon uit te hangen. Dealer, importeur en bandenspecialist hebben allemaal hun best gedaan, maar het probleem is nooit afdoende opgelost. Ik kan me niet indruk ontrekken dat er vanaf aflevering een exemplarische fout in de auto heeft gezeten.
De Honda heeft in de 103.000 km dat ik de auto heb gereden geen enkele storing gehad. Wat betreft betrouwbaarheid is de auto dus top geweest. Wel zijn de afgelopen winter de remschijven voor vervangen. Deze waren na twee weken stil staan in de kou krom waardoor er een vervelende trilling in het stuur werd doorgegeven bij afremmen.
Het gemiddelde verbruik is over de periode tussen de 1 op 16 en 1 op 17 geweest. Pas vanaf een km of 70.000 was de auto op zijn zuinigst.
Wat nu, met name na overstap naar een nieuwe auto, opvalt is dat de Honda behoorlijk wat afrolgeluid doorgaf. Extra bekleding in de wielkasten was geen overbodige luxe geweest.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Honda Accord? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Accord
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Accord 2.0i Executive

    Honda Accord 2.0i Executive

    • 2008
    • 85.590 km

    € 9.000

    Honda Accord Tourer 2.0i Executive Nieuwe APK! / Dealeronderhouden / cruise / half leder

    Honda Accord Tourer 2.0i Executive Nieuwe APK! / Dealeronderhouden / cruise / half leder

    • 2007
    • 271.359 km

    € 3.450

    Honda Accord 2.0i Comfort |AUTOMAAT|UNIEKE KM'S|ORG.NL+NAP|TREKHAAK|CLIMATE CONTROL|ETC.

    Honda Accord 2.0i Comfort |AUTOMAAT|UNIEKE KM'S|ORG.NL+NAP|TREKHAAK|CLIMATE CONTROL|ETC.

    • 2006
    • 118.226 km

    € 6.950

Meer Honda Accord occasions

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Accord specificaties
  • Honda Accord occasions
  • Honda Accord video's
Advies en informatie
  • Honda Accord tests
  • Honda Accord gebruikersreviews
  • Honda Accord index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Accord reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2007)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2007)

    5
    • 4 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.0i Comfort (2007)

    Honda Accord Tourer 2.0i Comfort (2007)

    5
    • 30 maart 2015
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)

    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)

    5
    • 5 oktober 2011
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)

    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)

    6
    • 1 september 2011
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

    13
    • 25 november 2010
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

    6
    • 13 november 2010
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

    Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

    7
    • 30 juli 2010
meer reviews
Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

55

Op het oog lijkt dit misschien een doodgewone Honda Civic, maar we hebben het hier mooi wel...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    3
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Deze Honda Accord heeft een neus met een verhaal

    Deze Honda Accord heeft een neus met een...

    14
    • 29 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    8
    • 17 maart 2022
  • Nieuws
    Honda Accord Wagon SiR (1999) - In het Wild

    Honda Accord Wagon SiR (1999) - In het...

    19
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord (2009)

    Honda Accord (2009)

    3
    • 8 maart 2022
  • Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

    Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km -...

    • 3 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Honda Jazz (2022)

    Honda Jazz (2022)

    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2003)

    Honda S2000 (2003)

    1
    • 29 juni 2022
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    186
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden