Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2008)

Honda Accord Tourer

UitvoeringAccord Tourer 2.2i-CTDi Sport
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009

Begin - en eindverslag

Zie ook het verhaal bij de Renault Scenic 2010.

Dit was mijn 2e voorloopauto en niet mijn keuze. Op zich een prima auto, beetje saai, gewoon goed eigenlijk.

Wat ik erg mistte in deze auto was een navigatiesysteem, wat bij de Laguna zo mooi, standaard, is ingebouwd. Nu een beetje klooien met een losse Tomtom. Nou ja, we komen er wel.

De Hondahok rijdt op zich goed, maar voelt een beetje log/lomp aan. Prestaties zijn in orde.

Wat me erg tegenviel aan deze auto was de binnenruimte. Want hoewel hij van buiten toch behoorlijk groot is, is de binnenruimte erg beperkt. En dan vooral de beenruimte achterin. Mijn dochter van 3 kon amper haar beentjes kwijt als zij in haar stoeltje achter mij zat. En dan ben ik iets van 1,85 lang.

Verder is de uitstaling van deze auto niet bepaald ingetogen. Ik had een zwarte met erg zwarte zijruiten, waardoor die bijna als een gepimpte begrafenisauto leek.

Weggedrag is in orde. Auto is op navigatie en bluetooth na, compleet genoeg, maar dat mag ook wel voor die prijs. Hoewel ik Honda een sympathiek merk vind, zou ik er niet snel een kopen; hooguit de S2000.

Comfort: op zich goed, alleen zoals gemeld relatief weinig binnenruimte en beetje erg besloten gevoel. Stug, zelfs hard op korte oneffenheden en drempels. Dat gaat met een Laguna toch beter/sneller.

Al met al vond ik het leuk om eens in iets anders te rijden en hoewel deze Honda niet bij mij past, kan ik concluderen dat het een goede auto zonder fratsen is.