Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC Lifestyle (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord Tourer 2.0 i-VTEC Lifestyle |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 109.000 km |
KM-stand laatst | 127.000 km |
Honda Accord
- 127.000 km
Na een behoorlijk aantal Honda Civic's de afgelopen 6 jaar met een Kia Cerato gereden. Jazeker... Qua betrouwbaarheid een topper! Maar tijd voor iets anders. Koreaans of Japans. Gekeken naar de Kia Ceed en Hyundai i30 maar toch wat verhalen gelezen over opgerekte distributiekettingen en olieverbruik bij de GDi motoren. Mazda 6 vanaf 2008 was ook een optie maar het brandstofverbruik zou wat aan de hoge kant liggen en wederom kans op olieverbruik. Met name de 1.8. (Ook gebruikt in de Focus) Een rondje bellen naar een paar Mazda dealers bevestigde dit.
Eigenlijk de Accord een beetje vergeten. Ik dacht dat dit type boven mijn budget zat maar dat viel dus mee. Na een paar weken zoeken dit exemplaar gevonden. Stond bij mij in de buurt bij een ex Honda dealer, 1e eigenaar en de facelift uitvoering! Met name de neus oogt moderner en de stoffen in het interieur zijn verbeterd. De auto is onder andere voorzien met de door Honda geleverde optie “premium sound system”, verwarmde voorstoelen, xenon. De auto heeft geen navigatie.
De auto is lekker stil en voorin ruim. Met name de stoelen verdienen een pluim. Echte zetels, ook om te zien. Op de achterbank ook voldoende ruimte, maar niet opvallend meer dan de Kia en dit was een C segmenter. De 2.0 motor heeft bij lage toerentallen weinig trekkracht maar dat was mij bekend na vele Honda's. Daar heb je betrouwbaarheid voor terug, en op de snelweg bij hogere toerentallen gaat de auto behoorlijk door.
Mijn verbruik ligt rond de 7.2 liter op de 100km.
Het weggedrag van de auto valt me wel wat tegen. De auto voelt wat log aan. (Ok, hij weegt 1450kg) En op de snelweg reageert het stuur te snel op minimale bewegingen. Geen hydraulische stuurbekrachtiging zal hier wellicht mee te maken hebben. Ik mis het lichtvoetige en scherpe sturen van de Civic’s, maar daar krijg je wel weer comfort voor terug. Wat blijkt, Honda heeft bij deze generatie bewust gekozen voor meer comfort ten opzichte van de 03 versie. Had beter gekund. Zojuist de eerste APK gehad. Helemaal goed!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.