Honda Accord 2.4i Type S (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord 2.4i Type S |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 91.500 km |
KM-stand laatst | 108.000 km |
honda accord 2.4 type-s
- 91.780 km
Vandaag was het eindelijk zover en kon ik onze nieuwe aanwinst ophalen bij de dealer, na 2 jaar BMW te hebben gereden weer terug bij Honda.
Na afhandeling van het papierwerk en enige uitleg konden we aan de terugreis beginnen die een 220 km lang was, dus een leuke eerste rit. Wat allereerst opviel was de algehele bediening van de auto, heerlijk licht en direct en wat schakelt dat een stuk lichter dan een 1-serie.
Alles is eenvoudig en op de tast te bedienen en je trekt de auto als het ware aan.Na in het verleden een accord 2 liter automaat te hebben gereden is deze 2.4 toch wel errug lekker, bij laag en gemiddeld toerental lekker vinnig en elastisch en boven de 5000 rpm echt snel.
Ik heb de hele rit met een big smile gereden en ook mijn zoontje vond het allemaal prachtig vanaf de achterbank.
de auto rijdt heerlijk stil bij 120-130 km/h en ook bij 100km/h in de 6e vernelling even snel inhalen gaat heel rap, je hebt gewoon altijd power zat, heerlijk!!
Qua verbruik en betrouwbaarheid kan ik momenteel nog niet veel zeggen, alhoewel de boordcomputer over de eerste 220 snelwegkilometers 6.4 liter op 100km aangaf, maar dat was dan ook nagenoeg alleen maar snelweg.Bij stadsverkeer en af en toe eens lekker gassen zal dit wel rap oplopen. En voor wat betreft de berouwbaarheid maak ik me totaal geen zorgen, veel betrouwbaarder vind je ze niet.
Kortom de eerste indrukken zijn helemaal goed, ik vind het een prachtig model om te zien en daarbij rijdt hij ook nog eens erg goed. Wordt vervolgd.
- 93.500 km
na een 2000 km met deze fijne wagen gereden te hebben ben ik nog steeds razend enthousiast, iedere keer stap ik met plezier in voor een lekker stuk rijden. Tot nog toe nog niks met de auto gehad behalve een nieuwe voorruit wegens een flinke scheur. Afgelopen week de winterbanden om de bestaande velgen laten monteren en voor de zomerbanden een schitterende nieuwe set Borbet velgen aangeschaft die naar mijn smaak super staan onder de accord.
Verder valt me de goede verwarming op tijdens de eerste koude dagen, na een paar minuten begint die al lekker te verwarmen, ook de ontwaseming is prima.Het brandstof verbruik komt bij de afgelopen 3 tanks uit op 1 op 10,5 (gemeten aan de pomp) en dit bij veelal kortere stukjes stadsverkeer, dus dit vind ik helemaal niet verkeerd, zeker tijdens af en toe flink doortrekken want daar nodigt deze motor zeker toe uit. Aan de andere kant kun je hem ook rijden als een diesel, want het blok is ontzettend elastisch en accelereert ook heel gemakkelijk vanuit de laagste toeren regionen.
Kortom, ik vind het nog steeds een klasbak om te zien en te rijden!
nieuwe Borbets
- 98.000 km
na enige tijd geleden nieuwe Borbets onder de accord te hebben gelegd en hem vandaag in het zonnetje een goede poetsbeurt te hebben gegeven wil ik jullie het resultaat hiervan niet onthouden, ik persoonlijk vind deze velgen super passen onder de accord en de sterke uitstraling van deze wagen nog mooier benadrukken.
Nu ik de auto een tijdje in mijn bezit heb ben ik er nog net zo content mee als in het begin, hij rijdt super fijn en problemen heb ik er nog niet mee gehad.Het gemiddelde verbruik gemeten in de zomer/winter bedraagt 9,5 liter op 100 km en dit zijn 80% van de tijd korte stukken binnendoor, op de snelweg verbeterd dit snel en is 7,5 liter op 100 km heel goed haalbaar, prima dacht ik zo!
Over een tijdje gaan we met de accord naar Italie en daar verheug ik me eerlijk gezegd nu al op, op de snelweg rijdt je in no time veel te hard zonder de minste moeite en de auto ligt daarbij als een blok op de weg en is daarbij heel stil.
Ook heb ik de afgelopen winter de verwarming als erg prettig ervaren, snel behaaglijk warm en de airco heeft de auto snel ontwasemd, top!
heb ik dan helemaal geen minpunten? slechts 1, na verwend te zijn geweest met de fantastische stoelen uit de 1 serie en dan met name het uitschuifbare zitgedeelte, had de zit van de accord van mij iets langer mogen zijn, de leuning met de mechanisch verstelbare lendesteun daarentegen is wel heel prettig.
Kortom ik ben nog steeds heel erg tevreden met deze bijzonder fijne wagen en rij er dan ook dagelijks met heel veel plezier in, ik vind het nog steeds een absolute aanrader en zoals al vaker gemeld in reviews,absoluut ondergewaardeerd!
terug uit Toscane
- 102.500 km
zo, tijd voor een update na een ruime 3000 km lange vakantietrip naar Toscane en de nodige tochtjes in de omgeving.Vlak voor vertrek de auto een onderhoudsbeurt laten geven bij de Honda specialist in de buurt en tevens de airco laten reinigen en opnieuw laten afvullen.
De monteur gevraagd zich te melden als hij nog bijzonderheden zou aantreffen, dit bleef beperkt tot een minder wordende accu welke ik gelijk heb laten vervangen, voor de rest was de accord in top conditie.
Tijdens de rit naar Toscane alleen maar genoten, wat rijdt die kar toch geweldig lekker! in Duitsland octaan 100 getankt en hem op de stukken waar dat kon eens flink laten gaan met volle bepakking en 3 personen aan boord was 200 km/h de hoogst gereden snelheid, dit lag niet aan de auto maar aan mij, ik vond het wel goed zo... de auto had er geen moeite mee en lag als een blok op de weg, super!
over de hele rit een snelheid aangehouden tussen de 140-150 km/h op de cruise control en dit reed heerlijk relaxed, over de hele trip een gem. verbruik gescoord van ruim 1 op 13 en dat vind ik zonder meer prima. Olieverbruik heb ik niet op peilstok kunnen waarnemen, vertrokken met het peil op max. en ook bij terugkomst nog steeds op max.
Verder heb ik sinds mijn vorige update geen enkel probleem gehad aan de wagen, het rijdt, stuurt en schakelt heerlijk en het blijft een feest om zo af en toe als die 2.4 goed op temperatuur is
eens door te halen tot tegen de 7000 toeren, vanaf 5000 toeren komt die typische vtec snerp tevoorschijn en begint die er echt goed aan te sleuren, heeeerrrlijk!!
kortom ik ben alleen maar enthousiaster geworden over de accord en in deze uitvoering is hij toch wel zeldzaam, want ik kom ze eigenlijk nooit tegen onderweg en ook niet op de diverse autosites.
Dus mocht je in de race zijn voor een accord en in het bijzonder de 2.4 van het vorige model en je komt er 1 tegen die je bevalt,dan zeg ik DOEN!! je zult er geen spijt van krijgen, een heerljjke rijders auto met een heerlijke motor welke niet alleen zeer soepel is maar ook behoorlijk krachtig als je hem op toeren rijdt.
,
blijft een klasbak!
- 108.000 km
inmiddels is deze topper alweer bijna 2 jaar in mijn bezit en dat is voor mijn doen alweer best lang, alleen deze auto verveelt nog altijd niet, integendeel ik heb al diverse auto's gereden maar deze vind ik qua model, rijgedrag en betrouwbaarheid nog steeds top.
Hij heeft zojuist zijn grote beurt gehad en is apk gekeurd, de enige aanmerking was dat de remblokjes achter minder waren en de volgende beurt waarschijnlijk niet gingen halen, foei!! Hahaha, deze heb ik dus laten vervangen, voor de rest niks aan het handje.
De accord rijdt en schakelt als een zonnetje en de 2.4 blijft een heerlijk blok, als een diesel te rijden zo soepel en bovenin de toeren
heerlijk fel en stationair bijna zo geruisloos als een 6 cilinder, chapeau Honda!
Ik heb tussentijds al eens gekeken naar een Giulietta want dit vind ik qua model ook een sjieke bak, maar als ik dan de accord weer zie staan........
Kortom nog steeds een super tevreden accord rijder, want zolang ik hem heb zijn er alleen een accu en de remblokjes achter vervangen en aangezien je ze bijzonder weinig ziet blijft die lekker exclusief, echt een aanrader!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.