Ford Scorpio 2.0i GLX (1993)

autoreview

Ford Scorpio 2.0i GLX (1993)

Signalement

UitvoeringScorpio 2.0i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Scorpio 4-deur sedan 2.0i

ik heb er nu al enkele duizenden kilometers opzitten in de Scorpio, dus ga ik mij aan een review wagen. Ik zal deze review ook updaten indien nodig.

eerste bevindingen:
de wagen rijdt écht comfortabel en eigenlijk ook verbazend strak. Wat meteen opvalt is de stilte aan boord. Géén windgeruis of afrolgeluiden, ook niet rond het schuifdak. Toch even vermelden dat het schuifdak niet op het "nulpunt" afgesloten moet worden, maar net ervoor. Als je het dak sluit op het "nulpunt" ligt dit wat dieper en heb je wél windgeruis. Het is reeds een automatisme om het dak nét voor dat punt dicht te doen en dan blijft het zaakje perfect winddicht en dus ook stil.
De zetels (ja, zetels is in deze context het juiste woord) zijn perfect in te stellen. Het zitvlak is lang genoeg en kan in 6 richtingen ingesteld worden (vooruit-achteruit, hoger en lager, en hellingshoek 2x). Uiteraard bieden ze het comfort wat je mag verwachten. De geboden ruimte van zowel interieur als koffer zijn boven iedere kritiek verheven. Wel zijn er niet zo veel vakjes om kleine spulletjes te leggen. Ook vind ik persoonlijk dat de middenarmsteun een beetje te laag staat.
Rijden : de auto komt nog steeds perfect mee met het verkeer. Hij filtert iedere oneffenheid perfect weg, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Verder nodigt hij uit tot "cruisen" en niet tot "scheuren". Onder deze omstandigheden blijft de "kont" aan het wegdek gelijmd, ook bij nat weer (en het is nat geweest hoor). Overstuur moet je écht uitlokken, maar iet of wat normale bestuurder zal bij deze auto niet snel in de verleiding komen om hem te provoceren. Het vermogen zit hoog in de toeren, maar aangezien het karakter van de auto uitnodigt om snel door te schakelen,zal hij je (m.i) niet snel voor verassingen plaatsen.
Verbruik : het gemiddelde verbruik is 8.8l/100km. Dat valt absoluut mee, zeker als je weet dat het verbruik voor 80% op b-wegen gehaald wordt.
Kosten : tot op heden nog geen kosten gehad aan de mechaniek. Wel Bij de achterwielen de ventielen vervangen omdat deze langzaam lucht lieten ontsnappen(2x 9€).
Anekdote : het viel me plots op dat de wagen heel sterk de neiging tot ondersturen had gekregen, en toen ik uitstapte om te kijken of ik geen lekke band had, zag ik dat mijn Michelin Energy-banden op de vooras plots Chinese banden waren. Waarschijnlijk heeft dus iemand de wielen "geruild" tegen zijn Chinese rommel.
Foto's : voor foto's zie mijn topic http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5132033,page=1 op het forum
*update*
Vandaag is de zetel gebroken, zelf hersteld, kosten : nihil. Foto's op het formum http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5132033

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.