Ford Puma 1.7i 16V (1999)

autoreview

Ford Puma 1.7i 16V (1999)

Signalement

UitvoeringPuma 1.7i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst300.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is echt een coole bak: mooi vormgegeven en uitstekende prestaties. Het maakt niet uit in welke versnelling je zit, als je gas geeft, dan gaat die. Heerlijke wegligging, vooral in de bochten. Hij reageert heel erg snel en hij is comfortabel.
De accessoires: airco, ABS, traction control en het aluminium interieur maken de auto helemaal af.
Achterin is de ruimte een beetje krap, maar ja, daarvoor heb ik hem ook niet gekocht. Al kunnen er toch best twee (niet te lange) mensen achterin zitten.
Wel één nadeel: het water loopt van je achterruit in de kofferbak, als het geregend heeft en je doet je achterbak open. Maar ja, je moet er iets voor over hebben, om in een mooie sportbak te rijden, zoals deze.
Erg leuk is ook dat iedereen hem mooi vindt. Je krijg overal complimentjes en mensen kijken om, als je langs rijdt. Dan waardeer je zo’n auto nog meer.

PROBLEMEN

Tijdens het rijden hield de auto iets in, af en toe. Na het vervangen van de bougies en de massadraad van het motorblok (wat niet hielp), heeft de monteur schoonmaakspul voor in de benzine in een volle tank in gedaan. Het is nu verholpen. Het bleek dus een vuiltje in de injectiepomp te zijn. Het viel in de garantie, dus gelukkig geen kosten.

Verder zit er na regen vaak vocht in de koplampen en achterlampen. De garage heeft daar nog geen oplossing voor. Waarschijnlijk zijn de rubbertjes op of iets dergelijks. Geen groot probleem in ieder geval.

Er zijn nu (zo"n 6 maanden na aankoop) problemen met het alarm. Er is een klasse 3 meta systeem op deze Puma gezet. Het probleem is dat het alarm af en toe niet reageert op de afstandsbediening. Eerst gebeurde dit alleen in Scheveningen en kreeg ik te horen van de ANWB dat dit kwam door de zendmasten daar. Nu gebeurt het steeds vaker. Er wordt aan gewerkt, maar wat het probleem is, is onduidelijk.

Update verslag

  • 300.700 km

Inmiddels is het 2011 en heeft de Puma ruim 300.000 kilometer gelopen. De motor snort nog steeds tevreden. Hij rijdt ook nog steeds super. Het olieverbruik is wel iets om in de gaten te houden. De Puma krijgt elk jaar zijn APK en beurten. Recent alle schokdempers vervangen, wat wel echt nodig was na zoveel kilometers. Verder geen grote problemen gehad met deze super auto! Nog even verliefd op de Puma als bij de aankoop!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Puma

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens