Ford Puma 1.7i 16V (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Puma 1.7i 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 300.700 km |
ERVARINGEN
Het is echt een coole bak: mooi vormgegeven en uitstekende prestaties. Het maakt niet uit in welke versnelling je zit, als je gas geeft, dan gaat die. Heerlijke wegligging, vooral in de bochten. Hij reageert heel erg snel en hij is comfortabel.
De accessoires: airco, ABS, traction control en het aluminium interieur maken de auto helemaal af.
Achterin is de ruimte een beetje krap, maar ja, daarvoor heb ik hem ook niet gekocht. Al kunnen er toch best twee (niet te lange) mensen achterin zitten.
Wel één nadeel: het water loopt van je achterruit in de kofferbak, als het geregend heeft en je doet je achterbak open. Maar ja, je moet er iets voor over hebben, om in een mooie sportbak te rijden, zoals deze.
Erg leuk is ook dat iedereen hem mooi vindt. Je krijg overal complimentjes en mensen kijken om, als je langs rijdt. Dan waardeer je zo’n auto nog meer.
PROBLEMEN
Tijdens het rijden hield de auto iets in, af en toe. Na het vervangen van de bougies en de massadraad van het motorblok (wat niet hielp), heeft de monteur schoonmaakspul voor in de benzine in een volle tank in gedaan. Het is nu verholpen. Het bleek dus een vuiltje in de injectiepomp te zijn. Het viel in de garantie, dus gelukkig geen kosten.
Verder zit er na regen vaak vocht in de koplampen en achterlampen. De garage heeft daar nog geen oplossing voor. Waarschijnlijk zijn de rubbertjes op of iets dergelijks. Geen groot probleem in ieder geval.
Er zijn nu (zo"n 6 maanden na aankoop) problemen met het alarm. Er is een klasse 3 meta systeem op deze Puma gezet. Het probleem is dat het alarm af en toe niet reageert op de afstandsbediening. Eerst gebeurde dit alleen in Scheveningen en kreeg ik te horen van de ANWB dat dit kwam door de zendmasten daar. Nu gebeurt het steeds vaker. Er wordt aan gewerkt, maar wat het probleem is, is onduidelijk.
Update verslag
- 300.700 km
Inmiddels is het 2011 en heeft de Puma ruim 300.000 kilometer gelopen. De motor snort nog steeds tevreden. Hij rijdt ook nog steeds super. Het olieverbruik is wel iets om in de gaten te houden. De Puma krijgt elk jaar zijn APK en beurten. Recent alle schokdempers vervangen, wat wel echt nodig was na zoveel kilometers. Verder geen grote problemen gehad met deze super auto! Nog even verliefd op de Puma als bij de aankoop!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Puma
