Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Titanium (2014)

autoreview

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Titanium (2014)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst332.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mondeo Mk4 Tournier

  • 231.000 km

Toch eindelijk maar eens een review schrijven.

Bij 110.000 km gekocht ter vervanging van onze Stilo die er 290.000 km op had staan.

Inmiddels zijn we 4 jaar verder en valt er eigenlijk best weinigs over te vertellen. Hij doet t gewoon. Km-Stand is inmiddels 230.000 km.

Kapot geweest:
- Accu, 60€ voor een nieuwe via Ebay.de
- Regensensor, 35€ voor een gebruikte.

Slijtage:
- 4 banden
- 2 schijven, eerste setje achter is binnenkort aan de beurt.

Onderhoud:
Bij 200.000 km de distributie, voorts iedere 20.000 km een keer olie verversen met filter. Dan nog af en toe luchtfilter en interieurfilter. Dat was het dan.

Vooralsnog mag hij blijven. Binnenkort even updates draaien voor het multimedia systeem, want die is af en toe een tikkie eigenwijs.

Remperikelen

  • 252.000 km

Je begint te merken dat de kilometerstand begint op te lopen, en daarmee de onderhoudskosten.

Laatste kosten waren:
- setje voor-remmen (schijven/blokken) bij 242.000 km (waren krom getrokken op vakantie, maar ook heel eind op). (+- 300€)
= setje achter-remmen (schijven/blokken/remklauwen (zuigers zaten vast) en handremkabels (+- 300 €)
- lichtunit binnenverlichting (30€)
- beurtje (200 €)

Het kan nog steeds uit tegen de afschrijving op een nieuwere, maar de brandstofkosten hakken er in. Gemiddeld 1 op 17 op diesel. Uitgerekend dat ik tov electrisch 10 cent / km meer uitgeef. Bij 30.000 km/jaar maakt dat financieel ruimte voor bv een ID.Buzz. Zet je toch aan het denken. Maar eerst maar weer verder ermee.

Roest aangepakt

  • 320.000 km

Omlangs wat roest bij de dorpel rechtsachter laten aanpakken. Ooit een niet al te best gerepareerde schade gehad, maar dat is nu weer helemaal tiptop in orde gemaakt.

En dan rijdt er begin dit jaar een Brit achteruit op me, en reed een familielid in een veel te krappe parkeergarage de dorpel plat. Gelukkig de andere. Dus volgende week naar de schadereparateur om dorpel te laten vervangen en voorbumper te laten spuiten.

Buiten dit het afgelopen jaar geen makken gehad. Mag nog steeds niet zeuren.

Module autoradio defect

  • 332.000 km

Bluetooth en USB stick deden het niet meer. Dit bleek de betreffende module van de autoradio te zijn. Deze laat zich eenvoudig los vervangen. Zit boven het dashboardkastje (6 boutjes) met 1 torx T25 vast.

Andere gevonden en voor 55€ hebben we weer een werkende originele autoradio.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.