Ford Mondeo 2.5 V6 24V Platinum (2007)

autoreview

Ford Mondeo
Ford MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord Mondeo

Signalement

UitvoeringMondeo 2.5 V6 24V Platinum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst62.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zonder bomen rij ik ook

  • 62.000 km

Augustus 2006. De foutloze Octavia TDI moet terug naar de leasemaatschappij. Als tussenpaus een VW Golf Variant uit 2002. Het betreft de 1.6. Fijne auto ook.

Maar dan, wat kunnen we gaan uitzoeken. Een voor mijzelf altijd zo lastig proces. Voor een ander weet ik het in 5 minuten, maar ik moet er dadelijk 5 jaar in rijden. Het Leasebedrag geeft uitzonderlijk goede mogelijkheden. Was hiervoor de Octavia het maximum, nu is er meer mogelijk. Een 5 serie? 530D kon nog net. Wel een zwarte dan - of wit - anders moet ik bijleggen. Een A6 2.7TDI kon ook. Of een 523 benzine, dan wel A6 TFSI. En de toen nog nieuwe Smax 2.5 benzine....

Het werd een Mondeo 2.5 V6 Automaat 5deurs Platinum in de foeilelijke kleur Grape. Als extra nog een paar doosjes navigatie CD's, Een schuifkanteldak, wat opbergbakken in de kofferbak, 17 Inch GHIA velgen, DVD setje voor de kabouters en een afneembare trekhaak. Het is waarschijnlijk de laatste keer dat er een Milieulabel G kan worden geleased en een V6 op benzine met automaat klinkt fantastisch en brengt het gezin elk jaar gratis "airmiles efteling" kaartjes. Hij weet 'm flink te raken bij de Shell.

Panne: Niets. (heeft u ooit dit type Mondeo met pech zien stranden?)

Het rijden: Een V6 automaat (benzine) met daarbij het geweldige onderstel van en Mondeo is helemaal super. Superstil van binnen ook. De 17" velgen dragen nog bij tot een messcherp weggedrag. De V6 is namelijk wat zwaarder. De motor heeft ruim voldoende vermogen en is naar wens superrelaxed te rijden (1 op 12), super snel (1 op 7) of super normaal (1 op 10). De combinatie met de automaat (die ook sequentieel -en vanaf het stuur- te schakelen is) is erg goed. Niet het bijterige van een lichtvoetige Turbo, maar superrelaxed en altijd vermogen. Het onderstel maakt de auto supersnel op bochtige wegen. Met en zonder de nodige veiligheids voorzieningen heb ik de grens nog niet weten (durven?) bereiken ondanks mijn zware voet en de nodige jaren circuitervaring. De motor is heerlijk stil en 4000 tpm brengt je naar bijna 190 kmpu. Op de teller gaat ie trouwens 230. Vlakke weg. De automaat schakelt prima. Niet zo rap als een DSG, maar deze bak gaat het zeker langer uithouden.

Van buiten:
Niet spannend. Beetje opgeleukt met de 17" GHIA velgen. Grape White als kleur - zie je niet veel - en een 5 deurs ipv de nog lelijkere sedan.

van binnen:
Ook niet spannend, maar lees even mee:
Geintgreerde navigatie met bluetooth en spraaksturing
Audio zit daar ook nog bij natuurlijk met de nodige serie luidsprekers.
Verwarmde voorruit, inklapbare verwarmde spiegels met verlichting
Verwarmde leren stoelen, Electrisch schuifkanteldak, Sequenteel schakelen vanaf het stuur en met de lepel. Lederen stuur en middenarmsteun. Achterin ook nog leer.
Uitgebreide boordcomputer, Cruise control, volledig electrisch verstelbare voorstoelen. Lendesteunen. Climate control (spraakgestuurd).
(volgens mij had ik de hele optielijst aangevinkt)

Onderhoud:
tot nu toe 3 onderhouds beurten zonder noemenswaardige zaken. Gewoon olie (verbruikt geen druppel) en wat filters.

Banden. Ik rij van november tot maart op winterbanden. De rest op zomer. Mondeos staan erom bekend weinig rubber te nuttigen. Zo ook hier. Nog geen band vervangen. Remblokken zijn op de helft, en dat voor een automaat...
Schijven zijn niet krom en nog vrijwel nieuw.

Afschrijving:
deze 40.000 Euro kostende Mondeo zou na 3 jaar nog ongeveer 13-14000 euro opbrengen. 9000 afschrijving per jaar dus..... ruim 700 per maand. pffff. Ik ben benieuwd wat ie over 2 jaar moet gaan kosten ;-) Als het zo door gaat krijg ik er geld bij. Brandstofverbruik is fiks, maar verder kost ie niet zo veel. En het rijden is echt erg goed.

Is dit een aanrader? Ja. Eigenlijk wel. Als ie 4-5 jaar oud is dan. Dan is de grootste afschrijving geweest en hoef je je daarvoor niet veel zorgen te maken. Mondeos zijn betrouwbaar, roesten niet meer, gaan niet kapot, erg ruim, erg kompleet, en relatief onderhouds arm. En niet moeders mooiste. Een auto is voor mij ook geen compensatie..... Misschien dat de afzichtelijke kleur op mijn auto het nog extra interessant maakt om over te nemen van de leasemij.





9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.