Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)

autoreview

Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)
Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium (2012)

Signalement

UitvoeringMondeo 1.6 TDCi ECOnetic Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst171.500 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mondeo kan ook kilometervreten

  • 171.500 km

Zonder dollen, ik vind dat het tijd is om wat te vertellen over deze klasbak. Ik vond de Avensis van 2007 al een net onderkomen, maar aan het einde van de levensduur voor de leasemannen had die een enorme drankzucht bij de pomp. Dat was voor mij echt een probleem met een slinkende actieradius die op een gegeven moment onder 600 km zakte. De Ford heeft alles veranderd. Van de Toyota kon ik zeggen dat ik het jammer vond om afscheid te nemen. Toendertijd waren er weinig value voor money auto's met de trekkracht van de japanner in zijn 6.
De Ford heb ik meteen laten chippen bij in gebruikname, omdat ik er bij Volvo achterkwam dat het kon op dat motortje. 1.6tdci ongechipt was geen optie.

Wel spannend dus. Zou de auto het houden, ging hij fabrieksopgave halen voor de brandstofrapporten? Ja. Ja en nog eens ja. Ik geef het maar toe, ik ben inmiddels zo verwend dat ik het gewoon vind om te kijken of ik gecombineerd de 1200 km op een 60 liter tank kan halen.Elke dag. De Mondeo is ruimer, zuiniger, heeft een aanmerkelijk betere wegligging, meer comfort in het zitwerk, prima navigatie, betere spraakherkenning, betere verlichting, en eigenlijk is het een betere auto. En ik zeg het pas, na gebruik. De Ford heeft me door de crisis heen getrokken en kost de werknemer ook nog minder. De onderhoudsintervallen zijn alleen relatief kort op elke 20k km, dus je spendeert daar meer geld dan je gewend bent, ik schat rond de 3500 EUR per jaar als je er 50k maakt. Maar goed, je rijdt het ook allemaal op.

Wat hebben we gehad: koppelingsplaten op 50k km, eruit door de chip zullen we maar zeggen, maar ik begrijp dat ze vaker worden vervangen. Stuurkogel op 110k vervangen. En voor de rest gewoon onderhoud. Banden gaan 50k km mee. ik wissel zomer en winter, en ik ken geen genade voor de bochten.Lampjes van de Ford om de 50k km. Eerst links dan rechts. Ik zie op alle reviews hetzelfde probleem van de Ford. Makke: je kan er zelf echt niet bij, dealer vraagt gewoon geld voor het wisselen, 5 min klaar. Volgens mij is dat het businessmodel op de Mondeo. Lampjes zoveel mogelijk vervangen. Dealers blij, lampenboeren blij.

Als je een zuinige diesel zoekt, met ruimte, ik denk dat dit de value for money auto is die je hebben moet. Kwalitatief kan je beter shoppen en emoties op de keuzelijst bij de concurrentie moet je dan niet toestaan, maar ik denk dat als je open staat voor de puur pragmatische inslag van deze allrounder, je met de kleinste portemonnee de langste kilometers kan maken.

Ik heb het gedaan en ik kan je vertellen dat de auto er nog veel meer gaat maken. Of ik dat ben, weet ik nog niet. Of ik in dat geval weer een Ford neem, weet ik ook nog niet. Ik wil in ieder geval de twijfelaar vertellen dat het een goede kar is. En vol. Vol met opties.Stoelverwarming, keyless entry,uitstekende bluetooth, lane departure warning, BLIS en nog een tas vol. En ik heb heel veel gereden. Alle merken. Van Porsche, Mercedes, Daf, Citroen tot Cadillac. In de Daf had ik ook opties. Vooruit en achteruit. Blij dat ik die tijd heb gehad.

Groet,Martijn

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens