Ford Focus Wagon 2.0 TDCi Futura (2006)

Ford Focus Wagon 2.0 TDCi Futura (2006)

UitvoeringFocus Wagon 2.0 TDCi Futura
Bouwjaar2006

Vorige week mijn auto bij de dealer opgehaald.
Ford Focus Futura wagon met 2.0 TDci motor. Deze motor heb ik voornamelijk gekozen vanwege zijn 6e versnelling.
Deze is heel erg fijn, door de overvloed aan vermogen kun je makkelijk vanaf 90 tot ver boven snelheidslimiet in dezelfde versnelling blijven. Bij 120 km/u worden er nog geen 2000 toeren gemaakt, lekker stil.
De futura is voorzien van sportonderstel en stoelen. De wegligging is echt goed. Ik had tijdelijk een Peugeot 307 SW, maar die moet het echt afleggen tegen de focus. Je moet wel van hard afgeveerde auto’s houden, sommig mensen hebben liever alleen maar comfort. De stoelen heb ik door een extern bedrijf laten bekleden met leer. Tenminste nu niet het saaie grijs wat iedereen heeft.
De gescheiden (optie) airco unit werkt perfect, samen met de voorruit verwarming. ’s morgen niet meer krabben en nooit meer beslagen voorruit. De climat control is vele male beter dan die van peugeot 307. Die gaf altijd te warme/koude lucht om proberen temperatuur te bereiken. Ik heb bij de focus de temperatuur op 21 gezet en ben er tot op heden niet meer aangeweest, perfect.
De Bleutooth carkit is een must voor de zakelijke rijder.
Je start de auto en hebt meteen verbinding, als je hem uitzet is de verbinding weg. De carkit is in de radio ingebouwd en op het scherm van de radio zie je wie belt en het geluid is perfect. Aan de andere kant hebben ze vaak niet eens door dat ik in de auto zit.
De afneembare trekhaak zie je niet eens zitten. De powerunit kun je mooi achter de bumper wegdraaien, kost niet veel meer dan een normale. Maar ziet er wel veel beter uit.
Ben tot op heden zeer tevreden, maar heb hem ook pas een week. Ik zal over een paar maanden update geven over comfort/betrouwbaarheid

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de auto.
Ik heb ook pas 1000km gereden, begint pas ingereden te raken.
Ik kom nog wel met een update als die 10000km heeft gereden. Kk rijd ongeveer 1000km/week.

Bij aflevering kwam ik erachter dat ik verkeerde carkit had gekozen. (dure versie ipv goedkope). De duurdere versie heeft een dongel erbij zitten waar je je telefoon in kan klikken. Deze moet je nooit nemen, je bent al je opbergruimte bij handrem kwijt. Het kost je 200 euro extra en je hebt er niks aan. Een oplaadsnoertje kost je 10 euro en zit niet in de weg.
Bij aflevering zat er geen beschrijving van de carkit bij. Deze is nu bijbesteld.
Je kan namelijk ook radio/climat met voice regelen. Ook kun je een adressenboek aanleggen in de auto, hoef je je telefoon niet meer aan te raken, maar zonder documentatie is het moeilijk om die allemaal in te stellen.

PRIVATE LEASE Ford Focus