Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Focus Wagon

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)

autoreview

6
Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)
Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend (2017)
Boemie
  • Boemie6
  • Gebruikersreview
17 juni 2018 om 21:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst14.743 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Focus Business class 1,0 ecoboost automatic

  • 10.000 km
  • 17 juni 2018

Onze vorige C-Max 1.8 diesel Ghia (2007) met manuele schakeling werd begin 2018 vervangen door een Ford Focus 1.0 ecoboost automatic.


Wij hebben gekozen voor de versie 1.0 Business class automatic met volgende opties:

automaat
metaalkleur
alu velgen
active city stop
parkeersensoren voor en achter (met automatisch inparkeren)

Na een half jaar met deze Ford gereden te hebben kunnen de volgende conclusies getrokken worden:

Comfort:

Het comfort is matig te noemen. De wegligging. De zetels zijn zeker niet de allerbeste, comfortabelste. Na de hoge zitpositie van de vorige auto (C-max), valt de lagere, sportievere zitpositie in de Focus wat tegen. Dit is natuurlijk eigen aan het model.

Motor:

Deze is ronduit schitterend te noemen. Je hebt niet het gevoel met een 1.0 onderweg te zijn. Hij neemt snel en heerlijk op bij het accelereren. Het geluid bij het ietwat forser indrukken van het gaspedaal resulteert gelijk in een hoog toerental met zelfs een sportief geluid als extraatje.

Verbruik:

Het verbruik van gemiddeld 7l/100km is weliswaar fors hoger dan de opgegeven waarden, doch kan er nog mee door. Het verbruik is zelfs met een zeer zuinige rijstijl niet onder de 6 liter te krijgen.

Automaat:

Ondanks het geen automaat met dubbele koppeling betreft schakelt deze feilloos. De overgang tussen de verschillende versnellingen (6 in totaal) )gebeurt zeer zacht. Ook op bergachtige wegen weet hij steeds de juiste versnelling te kiezen.

Opties:
navigatie
sync voice control
automaat
parkeersensoren
active city stop


Kwaliteit:

De zetelbekleding is erg gevoelig voor vuil. Hier en daar zit een stiknaad niet netjes.

Pluspunten:

+ topmotortje (1.0 3 cilinder)
+ automaat
+ wegligging
+ navigatie
+ sync voice control
+ easy fill: geen tankdop meer
+wegligging

Minpunten:

- richtingaanwijzers niet goed zichtbaar (vooral achteraan)
- Raar optiebeleid van Ford. wat betreft de opties is de
auto niet geheel naar wens samen te stellen (niet
verkrijgbaar in bepaalde versies)
- positie van de schakelaar voor de verlichting: bij het in -
en uitstappen verandert deze nog al eens van positie.
- 'vuilgevoelige" en harde zetelbekleding

Update na 14.000km

  • 14.743 km
  • 3 augustus 2018

Na een vakantie in de Oostenrijkse bergen, inclusief 2 fietsen op de trekhaak, gepakt en gezakt en 4 personen aan boord, is het tijd voor een update.

Wat betreft de motor kan ik enkel super enthousiast zijn. De trekkracht, zelfs bij forse stijgingspercentages, is ruim voldoende. Je merkt absoluut niet dat je slechts met een 1 litertje onderweg bent. Ook de automaat weet steeds de juiste versnelling feilloos te kiezen.
Keerzijde van de medaille is dat het verbruik aan de hoge kant ligt. Zelfs bij een zuinige rijstijl loopt het verbruik al snel op tot ruim boven de 7.5 liter.

Ook het zitcomfort heeft ons tijdens de lange rit (1000km) aangenaam verrast.

Enkele negatieve puntjes die opvielen:

De sensor van de lichten reageert soms (bv bij het inrijden van een tunnel) ruim laat.

De airco had het erg moeilijk om de binnenruimte op temperatuur te houden. Hier hebben we al betere versies van Ford mogen ervaren. Wel dient vermeld te worden dat de temperatuur steeds rond de 32°C schommelde.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Ford Focus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford Focus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Ford Focus

INFO
XLEasy
XLEasy
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/6H)
€ 416
Bekijk nu ⟩
Athlon
Athlon
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 449
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (5D/6H)
€ 479
Bekijk nu ⟩
DirectLease
DirectLease
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 419
 
Arval
Arval
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 439
 
Ford Focus in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Ford Focus Wagon 1.5 TDCI Titanium, LEER, FULL, 1E EIGENAAR!

    Ford Focus Wagon 1.5 TDCI Titanium, LEER, FULL, 1E EIGENAAR!

    • 2015
    • 111.814 km

    € 11.900

    Ford Focus 1.0 Titanium Edition | Navigatie | Climate control | PDC | Bluetooth | Cruise control | Verwarmde voorruit | Trekhaak

    Ford Focus 1.0 Titanium Edition | Navigatie | Climate control | PDC | Bluetooth | Cruise control | Verwarmde voorruit | Trekhaak

    • 2015
    • 172.980 km

    € 9.900

    Ford Focus 1.5 ST-Line - Navi - Cruise - Parkeer sensoren - LM Velgen - Zwarte Hemel - Bovag Garantie

    Ford Focus 1.5 ST-Line - Navi - Cruise - Parkeer sensoren - LM Velgen - Zwarte Hemel - Bovag Garantie

    • 2017
    • 134.527 km

    € 19.450

Meer Ford Focus occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Ford Focus | Facelift 2022

    445
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford Focus specificaties
  • Ford Focus occasions
  • Ford Focus video's
Advies en informatie
  • Ford Focus tests
  • Ford Focus gebruikersreviews
  • Ford Focus index
PREMIUM
Ford Focus Wagon - Kia Ceed SW - Opel Astra Sports Tourer

Ford Focus Wagon - Kia Ceed SW - Opel Astra Sports Tourer

Natuurlijk kun je kiezen voor een hippe cross-over met een hoge instap, maar voor pragmatici...

Lees meer
 

Ford Focus reviews

  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016)

    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 100pk Titanium...

    4
    • 29 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    4
    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2015)

    Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium...

    7
    • 28 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Lease Edition (2018)

    Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Lease Edition...

    1
    • 28 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Titanium Lease Edition (2016)

    Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Titanium...

    • 22 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Lease Edition (2017)

    Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120pk Lease Edition...

    5
    • 26 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2016)

    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    7
    • 24 november 2019
meer reviews
Rij-impressie - Ford Focus RS

Rij-impressie - Ford Focus RS

119

Aan voorbereidingstijd heeft het niet geschort bij de ontwikkeling van de nieuwe ford Focus...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De eerste Ford Focus was bijna te goed

    De eerste Ford Focus was bijna te goed

    59
    • 18 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Zwart masker voor Ford Focus

    Zwart masker voor Ford Focus

    15
    • 7 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016)

    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 100pk Titanium...

    4
    • 29 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'Voor sapjes ga ik wel naar Duitsland'

    Achteruitkijkspiegel - 'Voor sapjes ga...

    14
    • 28 mei 2022
Merk
Merk
  • Achteruitkijkspiegel - Ontwerp nou eens een normaal wiel!

    Achteruitkijkspiegel - Ontwerp nou eens...

    36
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Stoffige schuurvondsten - Liefhebber Gezocht

    Stoffige schuurvondsten - Liefhebber Gezocht

    17
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Ford stopt na ruim 50 jaar met productie in Saarlouis

    Ford stopt na ruim 50 jaar met productie...

    33
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Ka (2004)

    Ford Ka (2004)

    1
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Ford Very Gay Raptor en elektrische SuperVan naar Goodwood

    Ford Very Gay Raptor en elektrische SuperVan...

    23
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line X (2022)

    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line...

    2
    • 18 juni 2022
  • Achtergrond
    De eerste Ford Focus was bijna te goed

    De eerste Ford Focus was bijna te goed

    59
    • 18 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden