Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 140.005 km |
Eerste Auto van de zaak
- 12 km
Bij de eerste twee tanken rijdt hij maximaal 1 op 17, maar na oploop van kilometers zag ik het verbruik terug lopen tot 1 op 23 (snelweg 100km/h, lange stukken).
Hij rijdt best lekker, is niet de snelste, maar die 125pk is goed genoeg voor dagelijks gebruik. Regelmatig hangt er een aanhanger met twee motoren achter en trekt hij prima.
Wat mij wel opvalt, is dat de fabrieksgeleverde banden slechter presteren dan de B merk banden onder mijn vorige prive auto.
Vooral als het een beetje nat is, kan ik niet de eerste versnelling vlot wegtrekken zonder te slippen.
Lane keep assist test
- 10.000 km
Zelf opgelegde test met lane keeping assist, duur 10K :P
Einde test
- 20.000 km
Ik vindt het de auto een beetje zenuwachtig maken, staat op gemiddelde ingreep met trillen.
Maar vindt hem af en toe te snel ingrijpen.
Dus ik laat hem vanaf nu lekker uit
De eerste storingen
- 36.750 km
Op dasboard verschenen meldingen:
ESP-storing
Hill asist-storing
Start-stop-systeem-storing
Collision detection-storing (Goud systeem, ben goede bestuurder maar heeft mij al 2x gered/geholpen)
resetten, kalibreren en go
- 41.500 km
Het was het systeem boven de binnen spiegel.
Ze hebben hem gereset en opnieuw gekalibreerd.
Ook staat hij nu op wintersloffen, die hebben overduidelijk meer grip dan die fabrieks Continentals
Tijd voor wintersloffen
- 42.500 km
Winterbandjes gekregen, duidelijk meer grip.
Verbruik is gedaald naar (volgens boord computer) 1:19.8
Lege Accu
- 60.626 km
Nadat hij 2e paasdag stil heeft gestaan, was dinsdag ochtend de accu helemaal leeg.
Met de interne sleutel de bestuurders deur open kunnen maken.
Maar andere deuren bleven dicht en niks deed het.
ANWB (Na 2 uur wachten......) heeft hem met startkabels gewoon kunnen starten.
Na een uur rijden was de accu weer redelijk opgeladen.
Aangezien ik toch die dag voor gepland onderhoud ging, heb ik het ook aangegeven, maar die hebben alleen de accu gecheckt. Dus we merken het aanstaande maandag wel of hij wel of niet start.
Verder zat er een hard puntje in een remblok, dus heb ik een lelijke streep over het midden van één remschijf. Hard puntje hebben ze uit het remblok verwijderd.
Uiteraard ook weer naar zomersloffen gewisseld, scheelt wel duidelijk aan banden geluid
2e keer dezelfde storing
- 96.000 km
Op dasboard verschenen meldingen:
ESP-storing
Hill asist-storing
Start-stop-systeem-storing
Collision detection-storing
Is weer verholpen, door reset en kaliberen
Airco kapot
- 126.512 km
Airco doet het niet meer, percies op de dagen dat het 30 graden is
Auto start niet
- 140.005 km
Auto startte niet meer in de ochtend, start kabels gebruikt. Daarna van Den Haag naar Zwolle gereden. Einde dag naar lokale supermarkt, maar daar startte hij wederom niet meer. Accu was het probleem, van de ANWB een nieuwe gekregen (Lease contract betaalt)
In en uit stap verlichting die het sinds 2 weken niet meer deed, doet het weer. Net als de Airco die vorige week er mee op hield
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Focus
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Active X
- 2022
- 59.451 km

Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium X | Achteruitrijcamera | Adaptive Cruise Ctrl | B&O geluidsysteem | Keyless entry | Dodehoekdetectie | NAV |
- 2023
- 99.222 km

Ford Focus Wagon 1.0 active Hybrid ST Line X,trekhaak
- 2022
- 24.928 km