Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk ST Line (2017)

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk ST Line (2017)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk ST Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst67.250 km
Lezerswaardering: 76%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vrijwillig van een Volvo V60 naar een Ford Fiesta

  • 450 km

Na 30000km in mijn Volvo V60 1.6 D2 Momentum gereden te hebben merkte ik dat ik geen match bleek te zijn met de V60. Het was echt een fijne snelwegauto maar kende ook de nodige storingen, kraakjes en eigenaardigheden en vooral: ik kon er nooit echt lekker mee uit de voeten.

Na in de zomer meerdere weken in een auto op benzine te hebben rondgereden heb ik gemerkt hoe stil een benzine t.o.v. een dieselmotor zijn werk doet. Dit is vooral bij koude motor en laag toeren een verheerlijking en grappig als je je soms afvraagt of de motor nog draait of niet. Daarom heb ik besloten om, beseffende dat het ongunstig zou zijn om de V60 in te ruilen, als de kans zich voor zou doen te kijken naar een alternatief voor de V60. Tevens de beslissing genomen om na meer dan 10 jaar dieselen naar benzine over te willen stappen.

Ik had daarbij mijn zinnen gezet op een nieuwe Ford Focus ST-line met de 1.0 met 100/125pk benzinemotor en de volgende opties: climate control, ingebouwd multimediasysteem met navigatie, elektrische bedienbare ramen, lichtmetalen velgen, parkeersensoren, boardcomputer, metallic lak en cruise control. De onderhandelingen kwamen niet tot het gewenste resultaat ondanks dat het huidige model focus op het eind van zijn levensduur zit, het vlak voor het eind van het boekjaar was, etc.

Daarop werd aangeboden om eens in de totaal nieuwe Fiesta te stappen. Ik had hier inmiddels al meerdere reviews en tests over gelezen en daarbij kwam de Fiesta goed uit de verf. Het vorige type Fiesta heeft ook altijd mijn aandacht gehad maar daarvan stond het sterk verouderde interieur en de vijf versnellingen de afgelopen jaren mij teveel tegen. De testrit met een full-options Fiesta Titanium was erg prettig. Ik was reeds bekend met de 1.0 100pk sterke motor en de auto reed erg scherp en fijn. Wel vond ik de styling van de Titanium niet helemaal naar mijn smaak m.n. de mistlampen voor, het chroomwerk in de grille van de titanium vind ik minder geslaagd dan de donkere/sportiever ogende ST-line. Tijdens de testrit zelfs nog een geluidsmeter meegenomen aan boord om vooral bij 120 en 130km/uur de hoeveelheid dB te meten t.o.v. de V60 en dat kwam wonderbaarlijk genoeg gelijk uit. Na de testrit druk aan de slag met de car configurator van Ford om te kijken wat de verschillen zijn tussen de Titanium, ST-line en Vignale als ik deze zou uitrusten met de gewenste opties en wat het met de prijs zou doen.

Uiteindelijk is het de volgende configuratie geworden:
- Ford Fiesta ST-line 5-deurs
- 1.0 Ecoboost benzine 100pk
- Kleur: Deep impact blue
- Driver assistance pack 1, 17 inch LMV, parkeersensoren achter en elektrisch inklapbare buitenspiegels, Visibility pack, Light upgrade pack, Elektrische voorruitverwarming, Comfort pack, Middenconsole met armsteun, Navigation pack incl. 8 inch touch & swipe, SYNC3, DAB+, Automatische airconditioning, cruise control en een 14 inch reservewiel.

Hiermee kwam ik tot een mooi totaalpakket met al mijn wensen aan boord. Na aflevering viel me nog meer op hoe mooi de donkere velgen, het fantastische blauw en de LED-verlichting combineert. Dat was ook wel een zeer bijzondere ervaring om een compleet nieuwe auto zelf samen te stellen.

Nu realiseer ik me dat ik op dit moment nog geen 500km met de auto heb gereden dus daar kan ik nog niet genoeg over zeggen en zullen misschien de komende periode nog bijgesteld worden maar een aantal zaken vallen meteen op.

Pluspunten:
+ De nieuwe Fiesta is een mooie verschijning geworden.
+ De motor is bijzonder prettig in de 2e, 3e en 4e versnelling in de binnenstad.
+ Het accelereren en afremmen gaat erg vlot en soepel.
+ De auto veert strak en sportief en geeft op drempels geen krimp.
+ Het multimediasysteem werkt snel en fijn. Ook erg fijn dat je deze met 1 simpele knop uit kunt schakelen.
+ Het stuur ligt lekker in de hand, het lijkt een echte rijdersauto waar je veel plezier mee kunt beleven
+ De stoelen zitten voor mij precies goed. Echter met een dikke winterjas aan gaan ze al richting krapjes. Ik ben bijna 2 meter en weeg nog geen 80kg dus ik kan me voorstellen dat anderen de stoelen als te krap zullen ervaren.

Minpunten:
- Ruimte op de achterbank (ik ben bijna 2 meter) en de kofferbakruimte is beperkt. Daarentegen zit ik >95% van de tijd alleen in de auto zonder grote spullen mee te slepen en vergelijk ik nu een Fiesta met een V60.
- Op snelwegen is de Fiesta meer nerveus dan de V60 en stuiteriger. Zeker afgelopen week met de harde wind.
- Kleine brandstoftank i.c.m. het verbruik geeft een actieradius die nooit in de buurt kan komen van de V60 (daar haalde ik nog 1000-1100km op 1x tanken). Dat wordt wennen na 10 jaar diesel te hebben gereden en veel meer kilometers per tankbeurt te kunnen rijden. Afstand van 550km per tank lijkt erg marktconform. Misschien 'voelt' vaker tanken samen met de benzineprijs gewoon anders dan een veel hogere wegenbelasting en verzekeringspremie betalen wat automatisch van je bankrekening wordt afgeschreven.
- Ford heeft redelijk wat hard plastic gebruikt voor de lager geplaatste interieurdelen.

De komende weken eens kijken hoe de Fiesta zich zal gaan houden. Zodoende de waarderingen nu allemaal op 3 sterren gezet gezien zich dat nog moet gaan uitwijzen. Het inrijden is immers net begonnen en volgende week begint het werken en daarmee kilometers maken pas weer. Een verbruiksmonitor voor de Fiesta is gestart en zal zich spoedig vullen met data.

5750km onderweg

  • 5.750 km

De Ford Fiesta is inmiddels 10 weken en 5750km in mijn bezit. Het was achteraf een goede beslissing om de auto toch nog in 2017 aan te schaffen na de aangepaste aanschafbelasting op auto's. De kilometers komen er momenteel in rap tempo bij en zo ook de rijervaringen. Er zijn sinds de aanschaf geen problemen geweest. E.e.a. had ik ook niet gehoopt en verwacht maar het zal je maar overkomen met je nieuwe bolide.

Zaken die de afgelopen weken opvielen heb ik hieronder opgesomd:

+ Ik vind dat de nieuwe Ford Fiesta er met de liggende i.p.v. staande achterlichten een stuk breder en volwassener uitziet.
+ De voorruitverwarming was een uitkomst de afgelopen tijd en werkt snel en fijn.
+ De auto is bijzonder strak de bochten door te sturen en begint pas heel laat over de voorwielen weg te glijden in scherpe bochten (dan ga je eigenlijk wat onverantwoord hard een doordraaier in om bewust de grens op te zoeken). Het rijgedrag geeft dus veel vertrouwen.
+ De metallic blauwe lak is (zeker nu in het zonlicht) echt heel erg mooi en diep van kleur.
+ Door zijn formaat is de auto gemakkelijk door het stadsverkeer te rijden en fijn om in te parkeren i.c.m. de parkeersensoren achter.

- Je moet wennen en rekening houden met de beperkte kracht die de auto heeft (m.n. in de 5e en 6e versnelling) wanneer je op een snelweg rijdt achter een vrachtwagen en dan naar de linkerbaan gaat om in te halen. Bij de V60 was er dan altijd voldoende kracht en acceleratievermogen beschikbaar en bij de Fiesta ontbreekt die.
- De twee ruitensproeiers sproeien niet de gehele voorruit en daardoor ontstaat er een grote plek midden op de ruit die niet geraakt wordt. Nu met veel zout op de ruit en weg is dat erg vervelend.
- Het harde plastic wat gebruikt is in de auto gaat niet geheel zonder kraakjes. Als je je linkerbeen bijvoorbeeld tegen de deur aan laat leunen en er zodoende wat kracht op komt te staan dan hoor je het plastic lichtjes kraken tijdens het rijden.
- Als laatste en voor mij niet minst onbelangrijke is de nieuwe Ford Fiesta vooralsnog geen zuinige auto gebleken. Dit is overigens voor meerdere Fiesta's van het nieuwe model aan de orde als je kijkt op de verbruiksmonitor van AW. Echter waar mijn business case (voor het berekenen of een benzine Fiesta uit zou kunnen t.o.v. mijn diesel V60 qua vaste kosten) gebaseerd was op een verbruik van 1:16 kom ik daar bij lange na niet in de buurt momenteel. Ik haal na de genoemde 5750km met moeite 1:14,9. De nieuwe Fiesta is juist een auto waarvan ik met de 6-versnellingsbak en doorontwikkelde auto had verwacht dat deze zuiniger zou zijn dan diens voorganger. Ik weet dat de 30kg extra gewicht (nieuwe Fiesta t.o.v. vergelijkbaar vorige model), de 17" LMV, het koude winterweer en harde wind allemaal niet zullen hebben geholpen. Tevens rijd ik 95% van de tijd snelwegkilometers en misschien helpt het 125km/uur in de 6e versnelling op de cruise control ook niet bij een kleine turbomotor. Al lijkt mij dat op de lange termijn niet verkeerd voor een auto. De Airconditioning/climate control staat uit, bandenspanning is in orde. De ECO-knop heb ik niet ingeschakeld staan omdat ik dan vrees dat de auto tijdens het inrijden sloom en suf kan worden. We gaan zien waar het verbruik uiteindelijk op uit zal komen.

Op naar de periode met mooier weer.

halverwege de 1e onderhoudsbeurt

  • 15.551 km

De auto is nu net geen 6 maanden in mijn bezit en er zijn inmiddels 15551 kilometers gereden. Wat zijn de zaken die opvallen:

+ De auto en motor rijden erg lekker. De 1.0 EB met 100pk past goed bij de auto.
+ Laatst kon ik bij een andere Ford Fiesta rijder zien dat de LED dagrijverlichting iets dimt bij richting aangeven. Een leuke vondst.
+ Het verbruik is inmiddels structureel boven de 1:16 uitgekomen. Over de gehele periode ligt het nog op 1:15,75. Boardcomputerverbruik is wel optimistischer dan het verbruik aan de pomp (1:16,2 versus 1:16,9 de laatste tankbeurt).
+ De instelbaarheid van de verschillende displays vind ik erg handig en biedt voldoende mogelijkheden.
+ Recent in een spontane aankoop bij de IKEA 2 kasten gekocht. We waren met 2 volwassenen en hebben ondanks dat toch een Platsa-kast van 180*55cm en een Besta-kast 120*40cm mee weten te nemen. Het hield niet over en het was even passen en meten maar het lukte toch maar in de Fiesta.

+/- De Climate Control is er één waarbij je zelf 3 standen aan kunt geven voor de intensiteit. Mijn voorgaande auto's hadden een volledige automatische klimaatregeling en bepaalden zelf of er harder of zachter geblazen diende te worden om de auto op temperatuur te krijgen. Aan de ene kant vond ik dat een pluspunt en aan de andere kant is de regeling van de Fiesta prettiger en blaast deze nu lekker rustig.
+/- Donker interieur is chic en zakelijk maar niet zo vrolijk als je bij andere Fiesta's ziet.

- De keuze van de gebruikte materialen is niet altijd om over naar huis te schrijven. Zodoende heb ik (ondanks erg zuinig te zien op mijn eigen en andermans auto) op meerdere plaatsen krassen in de lak kunnen ontdekken (is de lak zachter?).
- Er zitten meer kraakjes in het interieur dan bij de laatste review.
- Ik zie bij de bestuurdersstoel inmiddels slijtage aan de stof ontstaan (begint wat te pluizen).
- Bij het starten van de auto komt iedere keer de melding over het wel/niet gebruiken van de autogordel voor de verschillende zitplaatsen en staat het centrale display aan. Ik rijd nagenoeg altijd met het centrale display uit (lekker rustig aan de ogen) en moet zodoende iedere rit die handeling uitvoeren. De melding van de autogordels blijft me ook te lang staan (staat dan voor mijn digitale snelheid weergave) en druk ik daarom ook via de OK-knop weg. Allemaal geen wereldschokkende zaken natuurlijk en er is een knop waarmee je het display rechtstreeks uit kunt zetten.
- Het Lane Keeping System heb ik meerdere malen getest maar ervaar ik niet als prettig. Deze staat sindsdien permanent uit.
- De touchscreen bediening van het centrale display is natuurlijk 1 groot vette vingersparadijs. Ik heb me hier inmiddels overheen gezet.
- In deze zomerperiode viel me ineens op dat ik bij mijn voorgaande auto's altijd met de afstandsbediening op afstand de zijruiten kon openen zodat deze kon doorluchten en wat afkoelen. Dat zit er bij deze Fiesta kennelijk niet meer op.

Ik zal nog eens bellen met de dealer waarom zij een onderhoudsbeurt bij 20000km denken te moeten geven (staat op het kaartje van ze) terwijl ik net op 50% zit volgens mijn boordcomputer.

Tevens wat meer zomerse foto's geplaatst.

De vakantie

  • 21.000 km

Afgelopen weken hebben we de Ford Fiesta meegenomen op onze zomervakantie door Duitsland, België en Nederland. Het viel me erg mee hoeveel er mee kan in de Fiesta. Het is absoluut geen laadwonder en de hoge tildrempel is niet handig maar er konden meerdere weekendtassen en een grote reiskoffer mee wanneer je de achterbank en koffer gebruikt.

In de vakantie heb ik ook meerdere malen de navigatie gebruikt en dan merk ik ook de veel genoemde klacht over de verouderde kaarten in de navigatie. Maar wat mij misschien nog wel meer stoorde was de uitspraak van de navigatie. Zeker op wegen A28 en A31 was dat echt te lachwekkend voor woorden. Algoed, daar zijn oplossingen voor en we zijn overal uiteindelijk prima aangekomen en laatst te lezen op AW komt Ford met nieuwe kaartensets.

De performance van de 100pk vind ik in Nederland prima volstaan maar ik merkte toch dat het motortje erg veel moeite had met 'bergen' in Duitsland en België. Op stijgende snelwegen moest ik zeker terug naar de 5 en soms naar de 4 om de motor niet te laten smoren en de gewenste snelheid vast te houden (laat staan om te versnellen). Dat had ik hiervoor nog niet eerder ervaren met de auto's die ik reed. Terug in Nederland rij je prima mee met het overige verkeer en is dat in het vlakke Oosten van het land niet aan de orde.

Het verbruik ligt gemiddeld over 21000km op 1:16 en naar mijn verwachting. Ik rijd zoals gezegd 95% of meer op de snelweg met 120-130km/uur. Dan is dat denk ik wat je mag verwachten van de Fiesta. De laatste 4 tankbeurten met gemiddeld 1:17,5 gereden.

Oliepeil is regelmatig gecontroleerd maar geen verbruik waargenomen en daarmee bijvullen niet nodig gebleken.

Het kraken is wat mij betreft iets voor de eerste onderhoudsbeurt en moet men wat aan doen onder garantie. Kraakjes komen uit de beide portieren, het dashboard, uit het klepje van de zonneklep, de hoedenplank, etc. Dit doet voor mij veel afbreuk aan de auto en de bouwkwaliteit van de Fiesta. Het mag dan een kleine stadsauto zijn maar je betaalt meer dan 20k€ voor een nieuwe auto en dan mag je wel wat meer verwachten van een autoproducent.

Afgelopen dagen even aantal keren gehad dat de foutmelding kwam dat de auto de sleutel niet herkende. Na een tweede of soms derde poging herkent de auto de sleutel dan weer en wil de auto starten.

Laatste puntje was toch weer die mooie blauwe lak. Na een grondige wasbeurt zag ik weer een enorme toename van (voor mij onverklaarbare) krasjes die mooi witachtig te zien zijn door het diepe blauw heen. Tevens was er meer dan voldoende steenslag door de kleurlaag heen te zien op het front en de motorkap van de auto. Blijft toch jammer van je eigen (half jaar oude) auto. Helaas de spores van veel snelwegkilometers maken. De blauwe kleur is volgens de configurator ook niet meer te bestellen op de nieuwe Fiesta. Wordt de auto daarmee nu een collector's item (geintje) of ziet de kenner dat het de eerste generatie is van deze nieuw Fiesta.

Op naar de 1e onderhoudsbeurt.

1 jaar in bezit

  • 32.500 km

De auto is nu precies een jaar in mijn bezit. In het afgelopen jaar zijn er met de Fiesta 32500km gereden zonder bijzonderheden.

Recent heeft de auto de 1e onderhoudsbeurt gehad bij 30000km en ook daar kwam er niets bijzonders naar voren. Er is een poging gedaan om de kraakjes te verminderen maar die waren in de winter sowieso al minder aanwezig t.o.v. de zomer. Dat is dus even afwachten wat het gebracht heeft. De lokale Ford-dealer geeft ook weer aan dat ze de volgende beurt over 20000km willen uitvoeren. Misschien moeten ze daar allemaal nog aan wennen, ze willen graag hun inkomsten behouden of ze geloven er zelf niet in...

Het benzineverbruik ligt op 1:16,1 en loopt nu weer wat op richting de winter. Geheel naar verwachting verloopt dat stuk nu. Olie heb ik veelvuldig gepeild en nooit bij hoeven vullen. Er leek zelfs geen sprake van enig olieverbruik.

Qua slijtagesporen is er weinig nieuws te melden. Het enige is dat er al een gat zit in de automat aan de bestuurderskant waar je hak staat wanneer je koppelt en dat de stoelbekleding van de bestuurdersstoel iets pluist en laat zien dat er veelvuldig iemand zit. Voor de herfst en winterperiode heb ik nu perfect passende rubberen automatten gekocht en kijk wel wat ik in het voorjaar doe. Een nieuwe mattenset kost de kop nu ook weer niet gelukkig.

Kijken of het tweede jaar net zo probleemloos verloopt als het eerste jaar. Ik ben nog steeds tevreden met deze auto en kom weer met een update als er wat te melden valt.

2 jaar met de Fiesta

  • 60.606 km

Alweer een jaar verder en de Fiesta is inmiddels twee jaar in mijn bezit. Aangezien de 60000km werd aangetikt nog net binnen de garantieperiode de tweede onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Het werd een beurt zonder bijzonderheden want de 2 voorbanden die er 60000km op zaten waren redelijk versleten en de wisserbladen aan de voorkant zijn vervangen maar deze had ik beide zelf opgemerkt en aangegeven. Geen schande voor een auto die deze kilometerstand heeft.

Het verbruik is gemiddeld over 60000km nog steeds 1:16,1 en naar verwachting voor mijn gebruik. Dit doen andere merken echter beter/zuiniger.

Aankomend jaar eens kijken of de Fiesta deze lijn vast weet te houden en buiten regulier onderhoud om geen bijzonderheden zal laten zien. Had met mezelf afgesproken de Fiesta tot de ton te rijden en daarna te kijken of ik door blijf rijden in deze auto of dat ik dan weer ga shoppen op de automarkt.

Eerste reparaties

  • 66.666 km

Zoals vele auto's staat ook de mijne sinds februari 2020 voornamelijk onder de carport te wachten om weer eens een stukje te mogen rijden. Het thuiswerken in COVID-19 tijden maakte dat ik in 2020 maar een paar keer hoefde te tanken en in anderhalf jaar tijd nog geen 6000km heb bijgeschreven op de teller. Eergisteren werd de 66666,6km aangetikt.

Helaas lijkt het stilstaan een auto geen goed te doen (geen onbekend fenomeen trouwens). Want waar ik heb bespaard op brandstofkosten daar ontstonden de eerste reparatiekosten aan de Fiesta. De condensator van de airconditioning bleek lek en het heeft weken geduurd voordat dit onderdeel pas weer beschikbaar kwam in de schaarste op de onderdelenmarkt. Gevolg was dat ik de zomermaanden heb rondgereden in een auto zonder airconditioning en dan blijkt hoe snel je deze mist en hoe belangrijk deze ook is voor de veiligheid (ontvochtigen en stabiele temperatuurbeheersing).

En ander punt wat ik heb laten repareren was de trilling/resonantie die ik hoorde als ik in de derde versnelling flink accelereerde. Dan klonk er een roffeltje ergens in het dashboard/front van de auto welke bij andere versnellingen niet te horen was. Er werd door de dealer tijdens een proefrit hetzelfde waargenomen en de technische hotline had er ook een vermoedelijke oorzaak bij. Er zijn schuimrubberen blokjes geplaatst tussen de schakelkabels en de carrosserie en de kabels zijn aangespannen. Daarnaast is er nog een stukje schuim aan de voorkant van de schakeltoren geplaatst zodat de pook wat minder speling heeft. Het probleem is nu weer verholpen en het enige wat je ervan merkt is dat de auto net even anders schakelt dan hij voorheen deed.

Later dit jaar volgt dan nog de eerste APK voor deze auto en is ook de volgende beurt bijna aanstaande. Dus voor een auto die dan grotendeels stil heeft gestaan is het een relatief duur jaar geworden met deze Fiesta met nu reeds 1000 euro aan reparatiekosten.

Onverwachts ingeruild

  • 67.250 km

Geheel tegen de verwachting in en zonder rationeel uit te leggen reden heb ik de Ford Fiesta toch ingeruild op een andere auto. Ondanks de recent uitgevoerde reparaties en gemaakte kosten begon het zoeken naar een Ford Fiesta ST steeds concreter te worden. Als je er dan uiteindelijk één vindt met de juiste samenstelling, kilometerstand en prijs dan ben je na een proefrit helemaal verkocht. Dus vandaar dat ik een nieuwe review zal starten voor de nieuwe auto en deze af wilde sluiten. Zoals de verkoper van de ST ook aangaf was mijn ST-line een perfecte auto in een hele mooie complete uitvoering maar ontbrak er alleen nog een motor.

Ik moet bekennen dat het inruilen van mijn allereerste volledig nieuw gekochte en geheel zelf samengestelde auto toch moeilijker ging dan gedacht. Naast twee reparaties en regulier onderhoud heeft de Fiesta ST-line me toch bijna 4 jaar overal heen gebracht en geen bijzonderheden opgeleverd. De auto verkeerde ook nog steeds in extreem nette staat, was volledig merkdealer onderhouden en geheel zonder schades gereden. De rit naar de ST toe wordt op de radio dan ook nog even in het nieuws aangehaald dat de benzineprijzen voor het eerst boven de €2/liter zijn gestegen en dan bedenk je dat het verbruik van een ST de komende tijd een stuk hoger zullen liggen dan met de ST-line.

Nog een samenvatting van de kosten die ik heb gemaakt aan de Ford Fiesta ST-line:
€6555,00 Afschrijving (aankoopprijs - inruilwaarde)
€2085,32 Onderhoud & reparaties
€6612,40 Brandstofkosten
€1901,33 Motorrijtuigenbelasting
€1594,82 Autoverzekering
€18748,87 Totaal
€4687,21/jaar
€407,58/mnd
€0,28/km

Mijn review van de Ford Fiesta ST zal binnenkort verschijnen als ik er een tijdje mee gereden heb en voldoende kilometers heb gemaakt voor een review.

Ik wens de volgende bestuurder van de Ford Fiesta ST-line er net zoveel rijplezier en veilige kilometers mee als ik heb gehad. De auto heeft in ieder geval nog geen week op naam gestaan van de dealer waar ik hem ingeruild heb.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.