Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST Line Vignale (2022) #2

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST Line Vignale (2022)

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST Line Vignale
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022

Aanschaf

Sinds 5 november ben ik in het bezit van deze auto. De auto komt oorspronkelijk uit Oost-Duitsland (omgeving Chemnitz).

Wat vooraf ging:
Na de introductie van de facelift van de 8e generatie Fiësta had ik mijn blik op de ST Line Vignale gevestigd. In tegenstelling tot eerder beschikt deze versie namelijk over de looks én de veiligheidssystemen. Dat toen ik mijn vorige auto aanschafte nog niet mogelijk. De ST Line had de looks, de Titanium de systemen.

Toch komt het tijdstip waarop ik mijn auto vervangen heb eerder dan ik zelf gepland had. De reden: Ford stopte met de Vignale-versies. Intussen is duidelijk dat de hele Fiësta gaat verdwijnen.

In Nederland was het aanbod ST Vignales al dungezaaid. Daarom hield ik regelmatig de Duitse sites in de aanbieding en daar verscheen deze auto op. Niet helemaal de kleur die ik zocht: Beautiful Berry had mijn voorkeur, maar wel de uitvoering die ik zocht. Nog een voordeel ten opzichte van de Nederlandse versies: meer PK's (155 vs. 125), en de mogelijkheid tot een handbak.

Om de auto in Nederland te krijgen heb ik contact gezocht met een lokale autohandelaar. Zij hebben de auto gehaald en ingevoerd.

De eerste indrukken:
Het gaat dus om een ST Line Vignale. Gebruikt als demo, en met 7800 kilometer op de teller.

Helaas heeft het chiptekort invloed gehad op de uitrusting. Ten opzichte van de vorige auto ontbreken de inklappende buitenspiegels. Opvallend, omdat ik eerder een Fiësta uit 2006 had, die had deze al. Maar goed, verder zit alles erop en eraan. Digitale cockpit, Winter Pack, panoramadak, Adaptieve Cruise Control en matrix koplampen.

De auto rijdt erg fijn door de krachtige motor, het sportonderstel: oftwel een echte Ford. Ik ben benieuwd of ook deze weer goed gaat bevallen.

PRIVATE LEASE Ford Fiesta