Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Trend Ultimate (2019)

autoreview

Ford EcoSport
Ford EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSport

Signalement

UitvoeringEcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Trend Ultimate
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tweede Ecosport

  • 5.000 km

Grote verbetering t.o.v. het 2017 model. De stoelen geven meer steun, de auto is dankzij de 6de versnelling veel stiller, maar wat mij vooral veel plezier doet is de rechtuit stabiliteit. Mogelijk ligt dat aan de banden. Nu Continental, was Firestone. Je kunt nu echt relaxed toeren zonder kleine stuur correcties. Aan de wielen zal het niet liggen, want die heb ik van de vorige over laten zetten, de 2019 exemplaren vond ik niet mooi.

De eerste vier versnellingen liggen wel dicht op elkaar, ik sla dan ook vaak 4 of 5 over. De auto lijkt wel in stuk feller, maar als oud dieselaar ben ik meer gecharmeerd van koppel. Dat lijkt wat minder dan in de vorige. Gevoelsmatig ligt het overschakel moment rond de 2000 toeren, ruim boven het oplichten van het schakelindicatie lampje.

Over de verbeterde afwerking is al het nodige gezegd. Ik ben het daarmee eens. De navigatie is veel beter dan in mijn Focus van 2015. Het scherm is kolossaal vergeleken bij de Tom Tom die ik in mijn vorige Ecosport had, en reageert even voorspelbaar en snel als mijn iPad. De gratis updates horen bij de onderhoudsbeurt en gelden 7 jaar.

Het verbruik over 5000 km ligt op 6.2 l/100 km volgens de boordcomputer. Daarbij moet wel vermeld worden dat we nog een Panda voor de boodschappen hebben.

De brede voorruit stijlen vind ik niet prettig, de scharnierende deur stoort mij niet. (In de garage kan ik in de bagageruimte zonder dat de klep tegen het plafond komt). De laad vloer is nu vlak, maar qua oppervlakte natuurlijk een lachertje vergeleken met eerdere auto’s als Mondeo en C5 stations. Och onze hond heeft niet geprotesteerd.

Ik vind de kleur veel uitmaken voor deze auto. Zowel de vorige als deze zijn moondust silver. Hij lijkt dan minder last te hebben van zijn compacte afmetingen.

Er is ook over veel kleine dingen nagedacht bij deze update: ruimer brillenvakje in plafond, brede verschuifbare armsteun, zeer nauwkeurige cruise control, automatisch inklapbare spiegels, 2 boordcomputer displays met allerlei instellingen, afdek plaat onder motor. Belangrijk voor mij was het trek gewicht van 900 kg. De vorige mocht niets trekken.

Al met al dik tevreden met mijn 23 ste auto. Voor de historisch geïnteresseerde lezer volgt hier een overzicht en de basis voor dit vergelijkend waren onderzoek.

Triumph Herald coupé, Borward Isabella, 404, R16,R12,504,504 Familiale,Mercedes 200D,Mazda 626, 4x Sierra, 3x Xantia break, Mondeo, 2x C5, C3,Focus, 2x Ecosport.

De 404 en grote Citroëns krijgen 3 sterren, de Focus en Ecosport 2, De Mazda en een paar Siërra’s vergeet ik liever.

Niks te melden

  • 10.000 km

In Coronatijd gaat het niet hard met de kilometers. De tweede auto hebben we weggedaan. Dat heeft wel invloed op het benzineverbruik van de Ecosport. Door de boodschapjes is dat opgelopen naar 6.4 l per 100 km. Maakt allemaal weinig uit natuurlijk bij zo weinig kilometers.

Ik ben met de reservesleutel naar de garage gegaan. Het alarm ging af na het openen van een deur. De monteur was ook verbaasd tot hij ontdekte dat een nieuwe in de showroom dat ook deed. Zette je daarna het contact aan dan hield het op. Merkwaardige beveiliging...

Verder geen piepje, olieverbruik of ander ongerief. Waarom dan toch een verslagje? Bij de reviews van wat concurrenten lees ik dat “niks te melden” niet altijd vanzelfsprekend is en een pluimpje voor betrouwbaarheid mag ook wel eens gegeven worden.

Nog steeds dik tevreden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.