Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

autoreview

Ford C-MAX Plug-in Hybrid
Ford C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord Focus C-Max Plug-in HybridFord Focus C-Max Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX Plug-in HybridFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord C-MAX EnergiFord C-MAX Energi

Signalement

UitvoeringC-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford C max Hybrid

In 1997 begonnen als 22 jarige bij mijn werk, in 2009 mijn eerste auto van de zaak, een Mini Cooper 75, limited edition, black...na ja black, voor met reclame destijds.
Circa 165 euro in de bijtelling en daarnaast ook prive mogen rijden. Gehuwd, nog geen wondertje(s) dus een fantastisch auto-tje. Iedereen herkende ons, en nee geen Red Bull blikje op het dak. De mini reed echt geweldig, rotondes prachtig ondanks dat het gewoon het instapmodel was. Interieur echt geweldig mooi, achterin zitten...niet doen... Toen een kleine 3 a 4 jaar verder de mogelijkheid om naar een SMAX Diesel 2.0 Titanium te gaan rijden, bijtelling, jawel 560 euro per maand, ook hier mocht ik prive met rijden. Mijn baan was inmiddels ook aangepast van leidinggevende van 3 personen naar 10, daarna naar 15, daarna na 21 en tenslotte aan het einde van mijn carriere naar 26 collega's, prachtige tijd, vond en vind mezelf destijds echt de minst belangrijkste in de schakel, ik verbond wel alles, maar wat kun je zonder magazijn- service- receptie-verkoop-inkoop en productie collega's niets, en wat kon je zonder klanten ook niets, dus vloog of reed ik stad en land af, ook Greta zou mijn niet echt milieuvriendelijk vinden alhoewel ik me altijd netjes aan alles regels heb gehouden en dat ik zelf de auto's ook altijd netjes verzorgde. Geen snoeppapiertjes of wat dan ook te vinden, het was destijds mijn 2de kantoor, ook wel de bus genoemd door de collega's, want wat een ruimte had deze Smax onbeschrijfelijk...en wat een wegligging. Maar vergis u niet 50.000 km per jaar geen uitzondering, excl vliegen.

Echter die bijtelling, het was geen nieuwe auto maar de auto van de voormalige Financieel directeur met een aanzienlijk hoger maandsalaris en voor hem was 550 in de maand te doen, voor ons was het toch echt wel een bedrag. Mooiste geschied, een wonder, in de vorm van een zoontje, het allermooiste wat je als mens ooit kan meemaken (dochter was ook prima overigens). Je eigen kind daar doe je alles voor. En wat een ruimte voor de kleine knul, de buggy kon rechtop in de bagageruimte en wat hebben we veel op de vaste papa zaterdag veel samen rond gereden om ons eigen land ook eens te leren kennen, kwam in 28 landen maar wist niet dat NL ook veel leuke dingen had. Voor onze vakantie was de Smax ook fantastisch, ver weg werd lekker landallen met de kleine makker en we konden eigenlijk ons gehele huisje wel meenemen in de Smax.

Toch, de bijtelling, de ene na de andere outlander vloog eruit op dat moment tegen 0 procent, stukje in proef gereden maar ik zag me daar geen ritten maken van 2000 km in een kleine 36 uur.

Jammer dan maar het moet wel fijn rijden, kun je wel niks hebben aan bijtelling maar de Outlander was geen comfortabele auto. Een jaar later kwam er in 1 keer de Ford Cmax Hybrid op de markt, geen een optie mogelijk enkel de kleur. Op bijna elke site werd deze Ford redelijk afgebrand, zo verloor hij de test van onder andere een VW GTE, wat ik tot de dag aan vandaag nog niet snap.

Nee alles zat op de Ford Cmax Hybrid, enkel de kleur uitkiezen, tja en de bagaruimte was weg door de accu, echter nu kon ik wel op stahoogte in de bagaruimte mijn koffers leggen...en het mooiste, de automatische achterklep, wat een geweldige optie was dat. Ruimte voor de passagiers geweldig, en rijden, zo comfortabel ondanks het gewicht van het accupakket, wat overigens maar 22 km verzorgde om elektrisch te rijden. Bijtelling 7% en de keuze was gemaakt, geen Peugeot 308 HDI station, geen Toyota Auris Hybrid (de stofzuiger bij acceleren) maar de Ford Hybrid met een maximale snelheid van 165 km per uur (ipv de SMAX tegen de 210 km) en ik reed vaak in of door Duitsland naar o.a. Geneve.

Maar de 165 km op de Duitste autobahn voldeed prima, acceleren, binnen een 9 seconden aan de 100 en dat zonder dat er een hybrid stofzuiger aanschoot zoals bij Toyata (en geloof me dat ik Toyota een geweldig merk vind gezien mijn verleden met Diahatsu's en Suzuki's als prive auto)

Nee deze Ford C Max was het 37.000 euro all in, behalve de kleur dus. Bagagebox erbij voor de ene keer per jaar dat je echt op vakantie gaat en het bagaruimte verschil met de smax was opgelost.

De Ford C max reed echt zo comfortabel, ik had niet gedacht dat na een SMAX te hebben mogen rijden ik nog een fijne comfortable auto zou rijden, ik dacht ik ga er altijd op achteruit, ook qua bijdrage maar ook op comfort. Dat eerste klopte, bijdrage werd 110 euro per maand maar het comfort bleef. De Ford was zo stil dat ik soms gewoon niet wist of dat de auto uit of aan stond door de aan/uit knop. Een keer krijg ik de auto niet dicht, ik dacht dat heb ik weer in de middel of nowwhere in Zwitersland, wat bleek, de auto stond nog gewoon aan...je hoorde de auto amper. Gesprekken met collega's, klanten, toeleveranciers echt zonder geluidshinder van de motor.

En tja toen werd ik anno 2017 ziek, heel erg ziek helaas, dit na 20 jaar bij mijn werkgever waarvan ik altijd dacht dit is en blijft mijn enige werkgever tot aan mijn pensioen. Het is inderdaad mijn enige werkgever gebleven, mijn ziekte ontwikkelde zich verder in mijn bewegingsomgeving, bekken en rug o.a. en van de een op de andere dag schakelde onze lieve heer me uit, dus zo lief vind ik hem eigenlijk niet meer.

De Ford uiteindelijk natuurlijk moeten inleveren, in de plaats een Suzuki Ignis Stijl gekocht, wat een hoge instap was en is prioriteit 1 bij mijn 24 uurs klachten, een mini zou niet meer kunnen. We hadden, en hebben nog steeds, ook al een Splash echter handgeschakeld, en schakelen is voor mij not-done anymore. Daarom een automaat, ondanks dat het een robot automaat is en dit geen cvt of dsg is moet ik zeggen dat het goed gaat, even het gas eraf en dan zelfs manueel schakelen. De robot zelf laten schakelen is niet prettig.

Tja en nu zie ik hier een daar de Ford C Max Hybrid die in 2020 zijn laatste bijtelling jaar heeft weer verschijnen maar nu ook voor de particulieren markt, ja het is een enorm zware auto maar o zo fijne comfortable auto.

Wie weet dat ik de Ignis omruil tegen de Ford Cmax ondanks dat ik weet dat de gehele Cmax uit het programma is, wat ik niet begrijp van Ford, ik had de B max eruit gezet, maar goed ik ben geen ceo Ford.

Resume, altijd mooie auto's mogen rijden en zelf altijd japanse auto's gereden, wat klopt m.b.t. kwaliteit, want de Charade van destijds tm de Splash en Ignis er ies nooit iets met geweest.

We shall see wat de toekomst me nog brengt op autogebied, de EV lijkt voor mij fantastisch (1 versnelling dus goed voor mijn rug o.a) maar na de uitzending van Radar afgelopen week over het in de fik schieten en de problemen met blussen vind ik toch wel een item, niet dat je een EV particulier aankoopt en deze straks geen cent meer waard zijn omdat toch blijft dat EV het qua energie niet is (zeker niet met al die Kobalt verhalen)

Dus daarom voornu maar de wens om straks de Ignis om te ruilen in de DSG / CVT automaat en gewoon op benzine blijven rijden met wellicht PHEV optie erop.

Veel keuzes in je leven, terug nog naar mijn onderwerp de Ford C Max Hybrid, 1200 zijn er geleverd in NL en het is echt een geweldige comfortabele auto.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.