Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • C-MAX

Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Edition (2015)

autoreview

3
Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Edition (2015)
BT3
  • BT33
  • Gebruikersreview
2 oktober 2016 om 19:41
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst33.999 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goed eerste jaar

  • 33.999 km
  • 2 oktober 2016

13 maanden en 34000 km op de teller, tijd voor een review.

Mijn vorige 3 auto's waren ook van Ford: een escort gevolgd door 2 focus wagons (met 1.6 liter 100pk). Prima auto's met een heerlijk weggedrag en goedkoop in het onderhoud De voornaamste nadelen: het weinige vermogen en het geluid.

De laatste focus wagon met ruim 220000 km na 7 jaar ingeruild voor een C-Max. Ook naar Suv's gekeken, maar die vielen af op kosten en brandstofverbruik. De C-Max was een soort van compromis, Wel een hogere zit, maar niet het verbruik van de Suv's.

Lang getwijfeld over de motor. Maar na 2 keer proefrijden en de goede reviews toch voor de 1 liter 125 pk gekozen. Titanium uitvoering. Extra's o.a. Xenon verlichting, adaptive cruisecontrol, achteruitrijcamera, wegklapbare trekhaak en de technologie paket, Driver assistance pakket.

Na de levering was k bang dat het harde plastic in het interieur snel zou krassen, maar dat is niet het geval.
Nog steeds onder de indruk van de motor. Geen sprinter, maar voldoende soepel. Het liefst hou ik de motor op 1800 toeren of meer, terwijl de schakelindicator dwingt naar de 1500 toeren.

Door de hoogte en het gewicht van de auto ligt het verbruik op 6,6 liter per 100 km (1liter op 15km). Met veel wind en veel file stijgt het verbruik duidelijk. De boordcomputer geeft structureel 0,4 liter per 100 km te weinig aan. Olieverbruik tot nu toe: niets.

De auto is relatief stil en veel passagiers hebben de indruk dat je veel langzamer rijdt dan werkelijk. De auto stuurt erg strak en koersvast. Geeft soms een melding dat ik mijn handen aan het stuur moet houden omdat geen stuurcorrecties worden geregistreerd, maar die zijn dan niet nodig (en de handen zijn dan echt wel aan het stuur). Wel is de auto wat windgevoeliger dan ik gewend was bij de focus (logisch door de hoogte)

Er is al veel gezegd over het remmend vermogen van de 1 liter motor. Je moet er even aan wennen, en het vraagt meer anticiperen. Bij 80 km/uur duurt het na gas loslaten 500 meter voordat je 50 a 55 km/uur rijdt. Inmiddels maak ik daar graag gebruik van, bijvorbeeld als ik van de 80 km weg de stad in rij. Scheelt ook weer brandstof. Op vakantie in Oostenrijk viel op hoe gemakkelijk de auto bergop rijdt, naar beneden moet je inderdaad vaker bijremmen en de hoge toeren in lage versnellingen opzoeken.

Geen bijzonderheden tijdens de eerste 20.000 beurt. Behalve dat de software update voor de koplampen niet was gelukt. Ik kreeg hem mee met storingsmeldingen. Extra dag in de garage, en toen lukte het in eerste instantie ook niet. Na veel stress in de werkplaats was het na een dag ploeteren toch gelukt (het scheelde weinig of de chefwerkplaats die met een rood hoofd met mijn auto zeer vlot aan kwam rijden en ik in de leenauto waren op elkaar geknald). Zegt wellicht meer over de dealer dan de auto.
Een paar kleine storingen en ergernissen: van 3000 tot 13000 km viel steeds een deel van de dasboard verlichting uit, is spontaan goed gekomen. 2 maal is het infodisplay bevroren, stoppen en weer starten was de oplossing. het dimmen van het dashboard werkt soms niet naar behoren. Electronica is dus het zorgenkindje. En Ford begrijpt helaas nog steeds niet dat het niet acceptabel is om sterk verouderde kaarten bij de navigatie te leveren. De 2016 versie beschikt over Sync 2 en helaas nog niet over Android auto ondersteuning. (De 2017 versie heeft dat wel). En 1 tip: het stuurwiel is in de winter wel heel koud, dus bijbestellen dat verwarmde stuurwiel.

Al met al: na 1 jaar zeer tevreden

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Ford C-MAX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford C-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Ford C-MAX 1.0 Titanium

    Ford C-MAX 1.0 Titanium

    • 2017
    • 78.445 km

    € 16.700

    Ford C-MAX 150pk Titanium Automaat Navi Panoramadak Camera Winter Parking pack

    Ford C-MAX 150pk Titanium Automaat Navi Panoramadak Camera Winter Parking pack

    • 2018
    • 15.659 km

    € 23.900

    Ford C-MAX 1.0 Titanium Navigatie/Panoramadak/PDC.

    Ford C-MAX 1.0 Titanium Navigatie/Panoramadak/PDC.

    • 2015
    • 130.484 km

    € 12.395

Meer Ford C-MAX occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford C-MAX specificaties
  • Ford C-MAX occasions
  • Ford C-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford C-MAX tests
  • Ford C-MAX gebruikersreviews
  • Ford C-MAX index
PREMIUM
Ford C-Max Sport

Ford C-Max Sport

Bij gezinsauto's neemt de trend naar SUV's en cross-overs in snel tempo toe. Des te opmerkelijker...

Lees meer
 

Ford C-MAX reviews

  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2018)

    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium...

    5
    • 26 december 2019
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2019)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    6
    • 30 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Sport (2018)

    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Sport (2018)

    4
    • 31 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2018)

    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium...

    26
    • 9 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2015)

    Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium...

    2
    • 26 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Edition (2015)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    3
    • 2 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Edition (2016)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    10
    • 3 september 2016
meer reviews
Rij-impressie - Ford C-Max facelift

Rij-impressie - Ford C-Max facelift

24

Na de Focus is nu ook de Ford C-Max toe aan een tussentijdse opfrisbeurt. Hij krijgt niet alleen...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    2
    • 21 september 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    2
    • 21 november 2020
  • PREMIUM
    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 -...

    • 7 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford Bronco komt naar Nederland

    Ford Bronco komt naar Nederland

    67
    • 4 juli 2022
  • Achteruitkijkspiegel – 'Week van de lelijke auto'

    Achteruitkijkspiegel – 'Week van de lelijke...

    82
    • 2 juli 2022
  • Nieuws
    Ford Escort Mk4 XR3i Cabriolet (1988) - Liefhebber Gezocht

    Ford Escort Mk4 XR3i Cabriolet (1988) -...

    27
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Extra lange Ford Ranger gespot

    Extra lange Ford Ranger gespot

    10
    • 1 juli 2022
  • Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid - Op de Rollenbank

    Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid - Op de Rollenbank

    25
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line (2020)

    Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line...

    • 28 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross...

    • 28 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden