Fiat Stilo Multi Wagon 1.8 16v Dynamic (2003)

autoreview

Fiat Stilo Multi Wagon
Fiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo UproadFiat Stilo Uproad 2006Fiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieur

Signalement

UitvoeringStilo Multi Wagon 1.8 16v Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Goede ervaringen met mijn vorige Fiats (Brava en Marea) en de geslaagde vormgeving van de Stilo waren voor mij de belangrijkste aankoopmotieven. Dit gecombineerd met een scherpe prijs, veel ruimte en een hoog uitrustingsniveau bepaalden mijn keuze voor deze auto. Twee weken na aflevering zijn we op vakantie gegaan naar Italië, waarbij vooral de koersvastheid, de effectiviteit van de automatische airco en het zitcomfort overtuigden. De vrij bolle rugleuningen wennen snel en geven juist goede ondersteuning voor je rug. Het brandstofverbruik tijdens die vakantietrip, met ingeschakelde airco en snelheden tussen de 130 en 160 km/u, bedroeg 1 op 12. Daarna in Nederland met veel korte ritten rijd ik ongeveer 1 op 11. Over de prestaties van de motor heb ik geen klachten en de trekkracht in de hogere versnellingen is ook voldoende. Wel maakt de motor vrij veel toeren in de hoogste versnelling. De goede vering en de lichte bediening van koppeling, besturing en versnellingspook is erg prettig, met name in druk (stads-)verkeer. Dit is voor mij belangrijker dan stuurgevoel en feedback van het onderstel op het circuit, waaraan autojournalisten (te) veel waarde hechten. Wel zeer belangrijk vind ik veilige rijeigenschappen en goede remmen. Volgens mijn subjectieve waarneming, maar ook volgens diverse testen in gerenommeerde autotijdschriften, zit dat wel goed. Bij mijn uitvoering wordt dit nog versterkt door het standaard gemonteerde ESP en ABS met EBD en extra noodstopbekrachtiging. Ook de passieve veiligheidsvoorzieningen zijn goed voor elkaar. De koplampen geven veel licht, maar dat het bijna, zoals bij veel moderne auto"s, niet te doen is om een lamp te vervangen en dat je daarvoor naar de garage moet, vind ik een slechte zaak. Verder ben ik over de functionaliteit tevreden. Wat ook geldt voor de afwerking en carrosseriekwaliteit.

PROBLEMEN

Windgeruis bij rechterportier (zelf verholpen door een stukje rubber achter de raamafdichting te schuiven)
Vooral bij koude motor een resonantie bij 2000 toeren. De dealer was niet in staat dit te lokaliseren en te verhelpen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.