Fiat Stilo Multi Wagon 1.6 16v Dynamic (2003)

autoreview

Fiat Stilo Multi Wagon
Fiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo UproadFiat Stilo Uproad 2006Fiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieur

Signalement

UitvoeringStilo Multi Wagon 1.6 16v Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 100.000 km

Na een MPV weer een 'gewone' auto en van diesel naar benzine. Da's inleveren op trekkracht en ruimte.
Het design van de Stilo heeft me altijd aangesproken. De multiwagon is ook nog eens precies groot genoeg voor mijn gebruik, waardoor ik niet het gevoel heb dat ik altijd een paar kuub lucht aan het vervoeren ben.

De 1.6 16v motor heeft niet de trekkracht van een diesel in de lage toeren, maar het is toch heel goed mogelijk om snel op te schakelen. Genoeg vermogen om 180km/u te rijden in Duitsland. Harder kan ook maar dan voelt het niet meer of alles onder controle is. De opgegeven verbruikswaarde 7,4 l/100km is haalbaar met het nieuwe rijden.

Het weggedrag is voelt wat vaag, maar als je weet hoe het voelt is 100km/u over een klaverblad een makkie.

De stoelen zijn erg comfortabel, er is genoeg ruimte, de uitrusting is compleet.

De betrouwbaarheid is in de wandelgangen het zwakke punt van Fiat. Mijn vorige fiat was redelijk probleemloos, maar was eigenlijk een Peugeot. De reden om het er op te wagen was de aanschafprijs van een gebruikte. Duizenden euro's goedkoper dan de concurentie. Twee jaar occasiongarantie gaf de doorslag.
Onder garantie zijn 4 bobines en de aircopomp vervangen, dus de garantie hadden we niet voor niks. Die bobine's schijnen tegenwoordig beter te zijn trouwens, ik hoop dat ze het de rest van de levensduur volhouden. Ik heb altijd een reserve bij me.

Verder extra onderhoud in 2,5 jaar en 60.000 km: voorste deel uitlaat, termostaat, accu. En minsten 5 maar misschien wel 10 keer een airbagstoring laten verhelpen. Een stekkertje onder de stoel maak geen goed contact, en daardoor beginnen alle waarschuwingslampen en piepjes het rijplezier te vergallen. Ik heb het nu voor 30 euro definitief laten oplossen.

Afgezien van nodeloze aircostoringen en kwalitatief slechte bobine's ben ik bijzonder te spreken over de auto. Deze ongemakken zouden eigenlijk niet moeten voorkomen bij ene auto die voor de rest goed in elkaar lijkt te zitten. Het italiaanse design maakt de ongemakken goed.


3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens