Fiat Stilo 80 16v Active (2002) #8
autoreview
Signalement
Uitvoering | Stilo 80 16v Active |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 134.700 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Het begin
- 134.647 km
--Auto is total-loss vanwege aanrijding, dus de auto is helaas niet meer in mijn bezit (zie onderaan review).--
Sinds april 2010 reed ik in een zwarte VW Golf 1.6 CL. Aangezien bij deze auto om de zoveel tijd dezelfde kwaal terugkwam, stotteren en vervolgens afslaan van de motor, besloot ik dat het tijd werd om de auto weg te doen. Na het repareren (ik meen dat het dit keer de bobine was) de auto meteen te koop gezet. Ondertussen had ik een leuke Stilo op het oog en heb ik deze na het verkopen van de Golf ook aangeschaft. Eigenlijk had ik het plan om een Bravo of Brava te kopen (ik wilde sowieso iets Italiaans), aangezien je over de Stilo nog wel eens wilde verhalen hoort over de betrouwbaarheid, maar aangezien ik de Stilo altijd al een prachtige auto heb gevonden, kon ik deze toch niet laten staan. Het betreft een driedeurs 1.2 16v Active 6-bak in de kleur 'Grigio Sassi', oftewel Steengrijs uit december 2002. Ik noem het overigens gewoon lichtblauw (zie foto's). Als ik de auto nieuw besteld zou hebben zou ik niet zo snel voor deze kleur gegaan zijn, maar nu vind ik het toch eigenlijk wel mooi. Zwart of donkerblauw is ook weer zo'n standaard kleur.
Naast de best riante standaarduitrusting (Active is basisuitvoering) van onder meer...:
-Elektrisch bedienbare ramen en spiegels
-Centrale vergrendeling met afstandsbediening (klapsleutel)
-Verstelbare lendensteun en in hoogte verstelbare bestuurdersstoel
-Fiat-radio met 6 speakers
-Mistlampen voor
-Cruise control
-6 airbags
...heeft de auto de volgende opties:
-15" 5-spaaks lichtmetalen velgen
-Metallic lak (Grigio Sassi)
-Lederen stuurwiel met radiobediening
-Achterspoilertje
-En als klap op de vuurpijl: 'Sky window' lamellendak
Al met al is het dus een behoorlijk complete auto, zeker in vergelijking met de Golf, die eigenlijk alleen de vijfdeuren en stuurbekrachtiging als luxe had.
Uiterlijk:
Over het uiterlijk van de Stilo hoef je eigenlijk weinig woorden vuil te maken. Het is, zeker als driedeurs, gewoon een prachtige auto. De relatief slanke neus, die duidelijk voortborduurt op dat van z'n voorganger, en de dikke heupen met licht oplopende heuplijn maken het een stoere auto. Het is een beetje een cliché, maar als ik uit m'n auto stap kijk ik 'm altijd even na.
Echter, de auto heeft een detail dat ik ontzettend lelijk vind en dat is de uitlaat. Er hangt een vreselijk lelijke, schuine uitlaat onder die je deels ziet zitten. Ik kan niet begrijpen waarom de auto niet gewoon een leuk verchroomde, rechte pijp heeft. Of zorg ervoor dat de uitlaat gewoon netjes verstopt zit achter de bumper. Maak de auto desnoods een paar honderd euro duurder en zorg dat het netjes opgelost is. Hier loopt de Fiat Groep echt achter op de rest, kijk alleen maar naar de Alfa Romeo 147, die wel een mooi pijpje heeft, maar waar je de pot onder de bumper ziet hangen (vaak nog verroest ook). Het lijkt overigens dat Fiat z'n leven inmiddels gebeterd heeft, want bij de 159, Giulietta, Delta en Bravo Sport ziet het er wel goed uit.
Interieur:
Je kan duidelijk zien dat Fiat goed heeft nagedacht over het interieur/dashboard. Voor een Italiaanse auto is het relatief strak, maar dat heeft zo z'n voordelen. De ergonomie (voor AW heel belangrijk...) is goed. De radio en aanjager hebben grote, duidelijke knoppen en zijn gemakkelijk te bedienen. Ook heeft de auto veel bakjes en vakjes, waaronder een links onder het stuur, een 'verstopt' vak boven het dashboardkastje en een laatje onder de bestuurdersstoel. Ook heeft 'ie twee bekerhouders, iets dat ik in de Golf wel miste.
De afwerking en de gebruikte materialen van het dashboard vind ik goed. De bovenlaag heeft een mooie structuur en voelt zacht aan. Ook zit alles strak in elkaar. Sterker nog, dit is de eerste Italiaanse auto die ik ben tegengekomen met een strak gemonteerde dashboardkast! Alleen onder het stuur is de afwerking wat minder, maar dat zie je toch niet. Een bekend Stilo kwaaltje is dat de toplaag van de knopjes na verloop van tijd afbladdert en dat is bij mijn auto dus ook het geval. Ziet er een beetje slordig uit.
Over de stoelen van de Stilo is veel geschreven. In plaats van dat de hele stoel naar boven en beneden beweegt bij het verstellen, beweegt bij de Stilo alleen de zitting. De leuning blijft dus staan, waardoor je eigenlijk een soort van gat in je onderrug krijgt. Ik heb er niet zo heel veel last van, al zou de steun in de bovenrug wat beter kunnen. De lendensteun gebruik ik niet, aangezien de stoel al behoorlijk in je rug 'prikt'. De zitpositie was dus in het begin wel even wennen (het stuur is overigens riant te verstellen), maar inmiddels heb ik m'n plekje wel gevonden. Alleen al op dit punt is de Stilo voor mij veel comfortabeler dan de Golf, die een vreemd gevormde rugleuning had.
De Stilo heeft een radio van het merk Visteon en is een verademing in vergelijking met de radio uit de Golf. Ook bij een hoog volume klinkt de muziek nog goed en vervormd het nauwelijks. Dat de Stilo 6 speakers heeft in plaats van twee, scheelt natuurlijk ook al een hoop. Wel mis ik de USB-functie die mijn Pioneerradio in de Golf had. Cd's branden is toch wel onhandig.
Motor/rijgedrag:
In eerste instantie was ik een beetje sceptisch over een 1.2'tje in een auto uit het C-segment. De motor levert 'maar' 80 pk en 114 Nm, maar de auto weegt ook maar 1065 kg. De pk/gewichtsverhouding is vrijwel gelijk aan dat van de Golf, ondanks de 400 cc minder inhoud. Wel voelt de auto veel vlotter aan. Of dit komt door Italiaans temperament of dat de Golf sloom was ingereden, weet ik niet. Het kan natuurlijk ook een combinatie van beiden zijn. De motor voldoet dus, al zou ik in m'n volgende auto wel wat meer pk's willen hebben.
Het schakelen gaat ook prima. Best licht en in het begin wil 'ie nog wel hakerig schakelen, maar je schakelt nooit mis. Dat licht slaat ook op de besturing, maar eigenlijk bevalt dat wel. Toen de Golf gerepareerd werd heb ik de Scenic II van m'n tante mogen lenen en toen viel mij op dat ik de lichte besturing toch eigenlijk wel prettig vond. Je kan daardoor lekker gooien en smijten in de stad, wat ook nog eens gemakkelijk gaat doordat de besturing best precies is. Het is geen Focus, maar ik vind de besturing toch wel fijn. De City-stand voor in de stad gebruik ik nooit.
De vering/demping kent een mooi compromis. De auto is lekker comfortabel op de snelweg, maar helt in bochten niet sterk over. Ook is de auto veel stiller op de snelweg, wat mede komt door de zesde versnelling. Lange afstanden zijn veel aangenamer dan in de Golf, die boven de 120 begon te trillen en veel herrie begon te maken. De Stilo kan hogere snelheden veel beter verdragen en is ook koersvast, iets dat de Golf veel minder was. Wat ik wel erg storend vind is de slappe demping (of is het de vering?) aan de voorkant. Bij hoge hobbels slaat de auto ver door en lijkt het alsof de voorbanden tegen de wielkasten aanslaan. Dit deed de Golf beduidend beter!
Sky Window:
De grootste attractie van mij Stilo is toch wel het open dak. De laatste dagen begint het zonnetje weer een beetje te schijnen en heb ik het dak dus eindelijk kunnen gebruiken. Het dak is in verschillende standen te openen, waarbij bij de eerste stand alleen de voorste lamel naar boven klapt (soort ventilatie stand) en bij de laatste stand is het dak geheel geopend, waardoor je je een beetje in een cabrio waant! In half geopende toestand kun je tot een 80 km/h nog best comfortabel reizen. Daarboven kan je het dak toch beter in stand 1 zetten of helemaal sluiten, want dan begint de wind te klapperen. Net zoals het dak is ook de hemel elektrisch te openen/sluiten. Dit kan overigens ook via de afstandsbediening op de sleutel. Vind ik een gave toevoeging!
Als de hemel open is begint het dak lichtjes te fluiten op de snelweg. Als je de hemel sluit is dit weg. De auto is goed geïsoleerd, maar op de snelweg zal een Stilo zonder Sky Window nog wel wat stiller zijn denk ik.
Reparaties:
Onlangs heb ik de remschijven/blokken achter moeten vervangen. Deze waren behoorlijk versleten. Dit wist ik al bij aankoop van de auto, evenals de voorbanden die behoorlijk waren versleten. Er zaten Ceat banden (veelal gebruikt door de Kwikfit...) onder, maar deze zijn vervangen door Continental banden. Op banden moet je niet bezuinigen vind ik en daarom heb ik dan ook voor een A-merk gekozen. Onvoorzien was het vervangen van een remklauw achter. Deze zat helemaal vast. Duur geintje...
Onvoorstelbaar vind ik de bereikbaarheid van de koplampen in het geval er een lampje vervangen moet worden. Na een maand ging het dimlicht linksvoor kapot, dus ik dacht ''dat vervang ik wel even''. Niet dus. Zelfs na het weghalen van de accu kon ik er nog niet goed bij. Eruit halen van het lampje is geen probleem, maar het er in stoppen van de nieuwe is een crime. Ik kon het klemmetje maar niet vastklikken. Na drie kwartier ploeteren ben ik maar gekapt en naar de garage gegaan. Daar waren ze binnen 10/15 minuten klaar...
Achter is de verlichting veel makkelijker te vervangen. Vorige week ging het remlicht rechtsachter kapot (netjes aangegeven door de boardcomputer, handig!) en deze heb ik wel zelf kunnen vervangen. Lichtunit eruit, lampje losdraaien, nieuwe erin draaien en unit terugplaatsen. Dit was zo gepiept!
Andere kosten die ik gehad heb zijn de aanschaf van een originele mattenset via de Fiat-dealer, het vervangen van de olie/oliefilter en nieuwe ruitenwissers (aeroblades). Over ruitenwissers gesproken, in de Golf gebruikte ik de achterwisser niet vaak, maar in de Stilo wel omdat het achterraam binnen no-time nat/vies wordt. Zal wel door de schuine achterzijde komen.
Overigens, zoals meerdere Stilo's, heeft mijn auto ook last van een boordcomputer die niet goed weet welke portieren er nou open zijn of dicht. De voorportieren gaan prima, maar de boordcomputer denkt continu dat mijn achterklep geopend is. Bij het wegrijden begint 't ding dus als een gek te piepen, terwijl 'ie toch echt gesloten is. Ik laat het maar zitten, want het piepen is toch zo weg. Wel grappig is dat de knipperlichten bij het vergrendelen een aantal keer snel gaan knipperen, omdat de auto natuurlijk denkt dat m'n achterklep nog open is.
Resumé:
Pluspunten:
-Uiterlijk
-Interieur
-Uitrusting
-Weggedrag
Minpunten:
-Overzichtelijkheid
-Grootte portieren
-Vermogen motor
-Te kleine buitenspiegels
-Achterruit snel vies
Dus: ik ben echt heel erg blij met m'n nieuwe auto. Hij ziet er gaaf uit, rijdt heerlijk en dankzij de kleine motor zijn de kosten ook nog te overzien. Een ander voordeel ten opzichte van de Golf is dat 'ie veel exclusiever is, al ga je nu automatisch opletten of je in het verkeer andere Stilo's ziet rijden en dan merk je dat je 'm vaker tegenkomt dan je in eerste instantie dacht!
Een half jaar is geen lange periode, maar toch kan ik de auto nu al aanraden. Ik vind het echt een ondergewaardeerd auto (zoals zo vaak bij Italiaanse auto's) die meer succes had verdiend. Luister niet naar die spookverhalen en ga er in rijden. Dan weet je wel beter!
Update
- 139.000 km
Inmiddels heb ik de Stilo 9 maanden en staat er bijna 140 000 km op de teller. Nog steeds erg tevreden. Er hebben zich geen rare dingen voorgedaan en hij is nog steeds probleemloos!
Ondertussen nog twee dingetjes aan m'n auto gedaan:
- er miste een geel dopje op het kenteken voor om de schroef af te dekken. Zit er inmiddels op.
-Kentenkenplaathouder achter opnieuw vastgezet (nu met een schroef op elke hoek). Bij het dichtgooien van de achterklep klapperde het plastic van de houder tegen de klep. Klonk een beetje goedkoop.
Nog even een verrassing vanmiddag. Was de auto aan het uitzuigen en toen ik bij de achterbak kwam lag er bij het reservewiel ineens een verrassing op me te wachten: de reservesleutel! De vorige eigenaar meldde bij verkoop dat de reservesleutel kwijt was geraakt, maar naar nu bleek lag 'ie dus in de kuip waar het reservewiel ligt. Beetje rare plek om je sleutel te verliezen... Uiteraard de sleutel even schoongemaakt geprobeerd en hij werkt! Jammer dat het een klapsleutel zonder afstandsbediening is, maar goed, je kan niet alles hebben. ;-)
Verder nog met Fiat contact opgenomen over de terugroepactie aangaande de voorveren. Omdat er geen onderhoudsboekje bij de auto zat toen ik 'm kocht, wist ik niet of de auto ook daadwerkelijk teruggeroepen was. De dag nadat ik een mail naar Fiat gestuurd had werd ik teruggebeld. Het bleek dat op 06-03-2008 de modificatie doorgevoerd was. Dank Fiat voor de snelle respons!
In augustus moet de auto weer langs de garage voor een nieuwe APK. Ben benieuwd wat daar uitkomt (of niet).
APK-keuring
- 139.700 km
Afgelopen week (de 12e om precies te zijn) moest de auto naar de garage voor een APK-keuring. Zoals ik hoopte kwam daar vrijwel niets uit. Alleen het dimlicht linksvoor stond verkeerd afgesteld en de accu was niet goed bevestigd. Als aantekening kwam daar de twee achterbanden nog bij. Deze zal ik volgend jaar vervangen en dit was eigenlijk bij aankoop van de auto al bekend (de voorbanden zijn in januari al vervangen).
Grappig is dat ik nu een aantal keer complimenten heb gekregen over de stille loop van de motor. Bij stationair hoor je de motor inderdaad praktisch niet en voel je ook nauwelijks tot geen trillingen. Tja, over motoren hoef je de Italianen natuurlijk niets te vertellen.
Afgelopen weekend een antislipcursus in Rosmalen gehad. Wat was dat leuk! Met name de rem- en uitwijkoefeningen waren erg gaaf en leerzaam. Grappig hoe je uit reflex eigenlijk doet wat je vooral niet moet doen: keihard (in)sturen. Kijken naar het punt waar je naar toe wil en rustig sturen kan het verschil tussen leven en dood zijn bij een slip. Eigenlijk zou zoiets standaard gegeven moeten worden bij een rijopleiding. Wat ik erg opvallend vond om te leren was dat je om te sturen eigenlijk beter kunt doorgeven ('borden afdrogen') dan overpakken. Had juist andersom geleerd... Ik kan iedereen zo'n cursus aanraden!
Al met al, nog steeds heel erg blij met de Stilo!
De 140 000 gepaseerd, USB-wisselaar en koppeling
- 140.100 km
USB-Wisselaar
In m'n vorige auto had ik een Pioneerradio zitten met USB-mogelijkheid. Dat vond ik erg handig en ik miste dat toch wel in de Stilo. Dankzij barchettista (zie comments onder de review) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een USB-wisselaar via de Duitse Ebay besteld. Ik had nog nooit wat via internet uit het buitenland besteld, dus ik was toch wel een beetje huiverig. De levertijd zou ongeveer 4 dagen moeten bedragen en dat vond ik best snel vanuit Duitsland. Toen ik na anderhalve week nog niets binnen had begon ik 'm toch een beetje te knijpen. Wat bleek? Op het pakketje stond geen huisnummer genoteerd, dus hij was weer teruggestuurd naar Duitsland. Nog dezelfde dag dat ik dit aan de verkoper kenbaar maakte, heeft hij 'm opnieuw opgestuurd en heb ik 'm gisteren ontvangen. Heb de wisselaar meteen aangesloten. In eerste instantie kreeg ik de radio met de bijgeleverde klemmen maar niet los. Toen las ik in een andere Stilo-review dat je ook stalen barbecue pinnen kan gebruiken en warempel, daarmee wilde de radio er wel uit! Zoals Barchettista aanraadde, heb ik de kabel van het kastje door het bovenste handschoenvakje geleid. Hierdoor zie je, als het klepje gesloten is, geen kabels en dergelijke hangen en hoef je ook geen gaten in het dashboard te boren. Wel hangt het klepje van het kastje nu ietsjes scheef, maar dit valt nauwelijks op.
Hoe het bevalt? Super! Het is zoveel gemakkelijker om muziek af te spelen door het simpelweg op een SD-kaartje/USB-stick te zetten dan steeds maar nieuwe CD's te moeten branden. Het geluid is ook prima en ook de knoppen op het stuur zijn te gebruiken. Zo'n wisselaar is echt een aanrader! Bedankt voor de tip(s) barchettista!
De koppeling
De afgelopen paar weken was het natuurlijk schitterend weer in Nederland en heb de auto veelvuldig gebruikt om (naar het strand) te rijden. Op een van de allerheetste dagen merkte ik in ene dat m'n koppeling raar aanvoelde. Hij was heel makkelijk in te trappen en je hoefde 'm ook maar heel lichtjes op te laten komen of de auto wilde al vooruit. Dit vond ik natuurlijk vreemd en het ook gemeld bij de garage. Echter, twee dagen erna, toen het inmiddels wat was afgekoeld, was het 'probleem' weg en voelde de koppeling weer aan alsof er nooit wat gebeurd was. Het is sindsdien ook nooit meer teruggekomen...
Tegenwoordig rijd ik overigens met de City-stand van de stuurbekrachtiging aan. In eerste instantie vond ik het helemaal niks, maar nu vind ik het toch wel prettig. Hierdoor kan je in de stad lekker manoeuvreren.
Op de een of andere manier vind ik de stoelen nu toch weer wat minder lekker zitten. De vulling is prima, maar nog steeds vind ik dat ik te weinig steun heb in de bovenrug, en dat de stoel te veel in m'n onderrug port.
D-riem vervangen
- 141.100 km
Anderhalve week geleden m'n auto naar de garage gebracht, want het werd tijd om de distributieriem te vervangen. Behalve de d-riem zijn ook de v-snaar en spanrollen vervangen. Ook heb ik gevraagd of ze het luchtfilter en interieurfilter wilden vervangen. Met name dat laatste bleek nodig, want het filter scheen helemaal dicht te zitten. Dat merkte ik ook wel af en toe, want soms rook je heel lichtjes een muffe geur in de auto en kwam er niet al te veel lucht uit de roosters. Dat is gelukkig nu weg.
Volgens de boardcomputer zit ik qua verbruik op een gemiddelde van 1 op 15,5 met een gemiddelde rijstijl.
Verder valt er eigenlijk niks te melden. Auto doet het nog steeds top!
- 143.000 km
Inmiddels de 143000 gepasseerd. Bij vochtig weer beslaat de voorruit. Best hinderlijk, want dan moet je eerst de ruit droogmaken, met (vaak) een vettig raam als gevolg. Een keer had ik daar nogal de pest in, waardoor ik per ongeluk m'n spiegel van de ruit afstootte. Dan merk je pas hoe vaak je in die spiegel kijkt!
Ben vervolgens doorgereden naar de Carglass en daar hebben ze ter plekke de spiegel gratis teruggeplaatst. Goede service!
Ook zit er ondertussen een nieuwe accu in. Hij begon deze winter wat moeilijker te starten. Tevens vorige maand zelf nog een kleine beurt uitgevoerd. Tot slot zal binnenkort de achterdemper vervangen moeten worden. Toen ik de auto kocht maakte de demper al wat meer geluid dan zou moeten, maar volgens de garage was vervangen nog niet nodig. Inmiddels op het punt aangekomen dat dit wel zal moeten.
Vervangen uitlaat
- 143.700 km
De uitlaat is vorige week vervangen. Omdat bij aanschaf de uitlaat al wat meer hoorbaar was dan zou moeten, merk je nu pas hoe stil 't motortje z'n werk doet.
Verder eindelijk verlost van de loze melding dat de achterklep niet gesloten is. De boordcomputer gaf constant via een brandend lampje op het dashboard en een melding op de boordcomputer bij het starten aan dat de achterklep niet gesloten was. Bij het wegrijden begon 'ie dan kortstondig als een malle te piepen. Achter de bekleding van de achterklep hangt een schakelaartje. Heb daar een tiewrap omheen gedaan en nu is de melding weg! Ben weer een blij mens.
En toen deed 'ie niks meer...
- 143.900 km
De 29e naar Italia a Zandvoort geweest om al dat mooie Italiaanse blik te aanschouwen. Mede dankzij het goede weer was het weer een geslaagde dag. Wat is de Ghibli toch een wonderschone wagen!
Op de terugweg stond ik in de file en was het behoorlijk afzien in die hitte. Dat vond de auto blijkbaar ook want het koppelen werd steeds moeilijker. Het aangrijpingspunt kwam steeds meer onderin te liggen en bleef het pedaal als het ware onderin 'hangen'. Ook het schakelen ging daardoor een stuk lastiger. Gelukkig wel thuis gekomen. Toen ik echter de volgende dag wilde vertrekken kon ik met geen mogelijkheid de versnellingspook bewegen. Uiteindelijk de auto naar de garage gesleept. Er bleek iets stuk te zijn op de koppeling (een cilinder? Ik weet het niet, het wordt me altijd netjes uitgelegd maar na een paar minuten ben ik het weer vergeten!). Gelukkig was het niet een al te dure reparatie en hij rijdt inmiddels weer als een zonnetje. Ook dit heeft blijkbaar met achterstallig onderhoud te maken, want sinds ik de auto heb vond ik de koppeling al niet helemaal 100 % aanvoelen, maar je blijft er dan toch mee doorrijden...
Over twee weken APK.
APK
- 144.350 km
De auto moest voor 6 augustus APK-gekeurd worden. Ik wist dat sowieso de achterbanden (waren gecupt) en de remklauw rechtsachter aan de beurt waren. Doordat de klauw rechtsachter vorig jaar alleen gangbaar was gemaakt (toentertijd is alleen de klauw linksachter vervangen), kwamen daar ook remblokken achter bij. Helaas moest er ook een draagarm rechtsvoor (zwakke plek van Italiaanse auto's) vervangen worden en daardoor moest de auto ook nog eens uitgelijnd worden... Al met al een behoorlijke lijst dus, maar gelukkig kreeg ik leuke kortingen op de onderdelen waardoor de kosten nog enigszins binnen de perken bleven. Mede doordat dit jaar ook de achterdemper en wat bij de koppeling vervangen moesten worden, het aantal sterren bij 'betrouwbaarheid' van 4 naar 3 teruggebracht.
De auto rijdt weer helemaal super, dus ik hoop dat ik voorlopig qua kosten even klaar ben.
APK
- 149.014 km
Auto naar de garage gebracht voor de APK. Gelukkig kwam er niks uit!
Aanrijding, total-loss
- 154.000 km
15 februari helaas aangereden. Reed op een voorrangsweg waar 's nachts de stoplichten uitgaan, maar kreeg helaas geen voorrang. Auto is volop geraakt op de rechter voorspatbord, waardoor de as ontzet is, en het spatbord richting de deur geschoven is. Ook de motorkap is verschoven (zie laatste foto). Helaas is de zaak nog altijd niet afgesloten, waardoor ik nog steeds geen geld van de verzekering heb ontvangen.
Baal als een stekker natuurlijk, want ik had niet alleen drie weken ervoor een uitlaatdeel laten vervangen en een hulpcilinder van de koppeling, maar vooral omdat ik zo tevreden was over de Stilo. Het deed dan ook wel een beetje pijn om de auto zo te zien staan. De auto, of moet ik zeggen wrak, is inmiddels verkocht, en nu is het dus wachten op het geld. Heb nog geen vervangende auto gevonden, maar ben nog wel opzoek. Zeer waarschijnlijk zal het een Grande Punto of een Clio III worden.
Nieuwe auto gekocht
Ik heb inmiddels een nieuwe auto gevonden. Omdat ik zo tevreden was met mijn auto, en ik het nog altijd een fijne en mooie auto vind, heb ik weer voor een Stilo gekozen. Dit keer het andere uiterste, want het is een Abarth 5M geworden! Bouwjaar 2005 met 132000 km op de klok. Aanstaande vrijdag kan ik 'm ophalen. Ter zijner tijd zal ik daar uiteraard ook een review van aanmaken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.